Η κυβέρνηση προγραμματίζει να επενδύσει μισό δισ. ευρώ για τον τουρισμό τα επόμενα έξι χρόνια, είπε απόψε από τη Θεσσαλονίκη, η υπουργός Όλγα Κεφαλογιάννη, κηρύσσοντας τα εγκαίνια της 30ης έκθεσης Philoxenia.
Η κ. Κεφαλογιάννη, αναφερόμενη στη νέα αναπτυξιακή προοπτική του ελληνικού τουρισμού, τις μεταρρυθμίσεις, τα αποτελέσματα και το στρατηγικό σχεδιασμό μέχρι το 2020, υπογράμμισε ότι το επενδυτικό αυτό πρόγραμμα στοχεύει στη δημιουργία μεγάλων τουριστικών υποδομών και συναφών δραστηριοτήτων, μέσω ΕΣΠΑ.
Όπως εξήγησε, διαμορφώνεται έγκαιρα ένα σχέδιο που περιλαμβάνει ποσοτικοποιημένες και κατανεμημένες στον χώρο, δημόσιες πολιτικές μεταφρασμένες σε δράσεις. Για κάθε δράση –όπως είπε- θα υπάρχει στρατηγική, στόχοι, χρονοδιάγραμμα, ορόσημα παρακολούθησης, υπεύθυνοι διαχείρισης, απαιτούμενοι πόροι, και πηγές χρηματοδότησης των δράσεων από τα κατά περίπτωση τομεακά ή περιφερειακά προγράμματα.
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ, η κυρία Κεφαλογιάννη επισήμανε, ότι στο νέο ΕΣΠΑ, ύψους 20,8 δισ. ευρώ, κατά την εξειδίκευση των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων, θα ληφθεί μέριμνα ώστε συγκεκριμένες κατηγορίες δράσεων και σημαντικοί πόροι να έχουν ως δικαιούχους τους Δήμους της Χώρας.
Υπενθύμισε ότι σύμφωνα με πρόσφατες ανακοινώσεις, το 35% του νέου ΕΣΠΑ 2014-20, θα προωθηθεί στις Περιφέρειες σε σχέση με το προηγούμενο 22%, ενώ – όπως επισήμανε – παράλληλα, αξιοποιείται το Δ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης με ενίσχυση 1000 επενδυτικών σχεδίων στον Πράσινο και τον Εναλλακτικό Τουρισμό, συνολικού προϋπολογισμού 70 εκ. ευρώ για έργα και δράσεις Οικοτουρισμού και Υποδομών στην ύπαιθρο ενόψει της επόμενης Προγραμματικής Περιόδου.
Ο προϋπολογισμός των ενταγμένων έργων υποδομής ανέρχεται σε 151 εκ. ευρώ και υλοποιείται από τοπικούς φορείς σε σημαντικά έργα τουριστικών υποδομών (πάρκα οικοανάπτυξης, μαρίνες, εκσυγχρονισμός εγκαταστάσεων κα.).
H υπουργός αναφέρθηκε και στις επικοινωνιακές δράσεις που σχεδιάζονται και υλοποιούνται, επισημαίνοντας, ότι ενισχύονται δράσεις σε παραδοσιακές αγορές, αναπτύσσονται προωθητικές ενέργειες, ενώ παράλληλα εξελίσσεται επικοινωνιακό πλάνο και σε νέες αγορές.
«Πρόθεσή μας είναι να σταθούμε αρωγοί σε κάθε πρωτοβουλία και ολοκληρωμένη πρόταση των τοπικών αρχών και της Αυτοδιοίκησης. Απευθύνουμε μήνυμα συνεργασίας στους Δήμους και στις Περιφέρειες της χώρας για καλύτερο και αποδοτικότερο συντονισμό.» ανέφερε μεταξύ άλλων η υπουργός, παραθέτοντας τα εντυπωσιακά και για φέτος αποτελέσματα για τον ελληνικό τουρισμό και επισημαίνοντας τις θετικές εκτιμήσεις για τη συνέχεια.