Αύξηση 17% παρουσίασε η κίνηση στα ελληνικά αεροδρόμια το 2014 σε σχέση με το 2013 από όπου διακινήθηκαν 45 εκατ. επιβάτες.
Σύμφωνα με στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), το 2014 η επιβατική κίνηση εξωτερικού βελτίωσε ακόμη περισσότερο την πολύ καλή επίδοση του 2013 (αύξηση επιβατών +4,35 εκατ. ή +15,2%), ενώ η κίνηση εσωτερικού έδειξε να αφήνει πίσω της τα «πέτρινα χρόνια» (αύξηση επιβατών +2,15 εκατ. ή 21,5%).
Το 2014, οι συνολικά διακινηθέντες επιβάτες (αφίξεις, αναχωρήσεις) στα ελληνικά αεροδρόμια παρουσίασαν σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2013 (+6,5 εκατ. ή 17%).
Σε ό,τι αφορά τις «επιδόσεις» των αεροδρομίων, πρώτο από πλευράς διακινούμενων επιβατών ήταν το «Ελευθέριος Βενιζέλος», δεύτερο το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης και τρίτο το αεροδρόμιο του Ηρακλείου.
Συγκεκριμένα, τα 10 αεροδρόμια που είχαν τη μεγαλύτερη κίνηση για το 2014 είναι τα εξής:
-ΔΑΑ, 15,12 εκατ. επιβάτες
-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, 6,17 εκατ. επιβάτες
-ΗΡΑΚΛΕΙΟ, 6,13 εκατ. επιβάτες
-ΡΟΔΟΣ, 4,55 εκατ. επιβάτες
-ΧΑΝΙΑ, 2,49 εκατ. επιβάτες
-ΚΕΡΚΥΡΑ, 2,38 εκατ. επιβάτες
-ΚΩΣ, 2,21 εκατ. επιβάτες
-ΖΑΚΥΝΘΟΣ, 1,14 εκατ. επιβάτες
-ΜΥΚΟΝΟΣ, 0,78 εκατ. επιβάτες
-ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ, 0,77 εκατ. επιβάτες
Σχετικά με την κίνηση του ελληνικού εναέριου χώρου (αφίξεις- αναχωρήσεις πτήσεων εσωτερικού και εξωτερικού και υπερπτήσεις εμπορικής και γενικής αεροπορίας), το 2014 έφτασαν τις 748.366 (αυξημένες +7,9%) σε σχέση με τις πτήσεις του 2013, που ήταν 693.636.
«Οι υπερπτήσεις στον ελληνικό εναέριο χώρο αυξήθηκαν σε σχέση με το 2013, κυρίως λόγω των συνθηκών στον εναέριο χώρο γειτονικών περιοχών, φθάνοντας στην υψηλότερη επίδοση όλων των εποχών.
Αυτό έχει ιδιαίτερη οικονομική σημασία, δεδομένου ότι τα έσοδα από αυτές είναι κατά πολύ μεγαλύτερα των υπολοίπων κατηγοριών πτήσεων. Όπως αναμενόταν, η επίδοση του 2014 (748.366 πτήσεις) αποτελεί, με διαφορά, την καλύτερη επίδοση μετά την κρίση, αλλά και τη διαχρονικά υψηλότερη για την ελληνική πολιτική αεροπορία» αναφέρει η ΥΠΑ.