Με το… αριστερό άνοιξε η φετινή τουριστική σεζόν για τον κλάδο της κρουαζιέρας, που «βλέπει» τις προσδοκίες του για κέρδη να προσκρούουν στην απεργία των λιμενεργατών.
Οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων είναι μειωμένες, όπως είναι αναμενόμενο, εξαιτίας της ταλαιπωρίας στην οποία υπόκεινται οι επιβάτες στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Οι απεργιακές κινητοποιήσεις έβαλαν «φρένο» στην ομαλή κίνηση των κρουαζιερόπλοιων για μεγάλο διάστημα με αποτέλεσμα η χώρα μας να μην θεωρείται πλέον ελκυστικός προορισμός στάθμευσης.
Μέσα σ’ αυτό το κλίμα, για μεγάλο πλήγμα για την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό κάνουν λόγο οι εκπρόσωποι του κλάδου, μιλώντας χαρακτηριστικά για «διασυρμό».
Την κρισιμότητα της κατάστασης επιβεβαιώνει η Ομοσπονδία Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων & Τουρισμού, fedHATTA, η οποίσ τονίζει ότι οποιαδήποτε αστοχία στη διαχείριση του ζητήματος θα επιφέρει μακροχρόνιες επιπτώσεις στον ευαίσθητο κλάδο της κρουαζιέρας, απευθύνοντας έκκληση για επιστροφή στην ομαλότητα και την ποιοτική εξυπηρέτηση των τουριστών της χώρας. Ο κλάδος, υπογραμμίζει η fedHATTA, έχει αντιμετωπίσει τον τελευταίο καιρό, από τις 26 Μαϊου, πολλά προβλήματα στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά και της Θεσσαλονίκης, από τις επαναλαμβανόμενες απεργίες τριών συνδικαλιστικών ενώσεων των κλάδων εργαζομένων στα λιμάνια.
Την ανάγκη διαφύλαξης της ομαλής λειτουργίας του κλάδου αναδεικνύει ο ΣΕΤΕ, εκφράζοντας τις δικές του ανησυχίες.
Όπως αναφέρει: «Επιβάλλεται να διασφαλισθεί ότι η επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών κρουαζιέρας στα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης θα υλοποιείται χωρίς καθυστερήσεις ή περαιτέρω προβλήματα. Είναι ευνόητο πως τυχόν προβλήματα στην ομαλή εκτέλεση του προγράμματος προσέγγισης των κρουαζιερόπλοιων των κολοσσών της παγκόσμιας αγοράς κρουαζιέρας, θα έχουν ως αποτέλεσμα αλλαγές στον σχεδιασμό τους, με προτίμηση άλλων προορισμών ελλιμενισμού, όχι μόνον για την τρέχουσα, αλλά και για τις επόμενες περιόδους. Η εξέλιξη αυτή ενέχει τον κίνδυνο να τεθούν oι εν λόγω προορισμοί στο περιθώριο της διεθνούς αγοράς κρουαζιέρας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε απώλειες εσόδων για την εθνική οικονομία, αλλά και για την εικόνα της χώρας».
Σημειώνεται ότι οι εργαζόμενοι του ΟΛΠ και του ΟΛΘ ζητούν πλήρη διασφάλιση των θέσεων εργασίας μετά την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Πειραιά αρχικά και έπειτα της Θεσσαλονίκης, με τον υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα να επισημαίνει ότι εκτός από τις μετατάξεις για τις οποίες έχει δεσμευτεί, η κυβέρνηση θα προσπαθήσει να διασφαλίσει να θωρακιστούν νομικά οι διατάξεις εκείνες που θα αφορούν τους εργαζομένους.