Αναμένεται αύξηση της κίνησης – Υδροπλάνα από το 2017
Θετικά μηνύματα για την πορεία της κρουαζιέρας στην Θεσσαλονίκη εκπέμπουν τα στοιχεία του ΟΛΘ.
Και αυτό, διότι, μπορεί, αριθμητικά, τα κρουαζιερόπλοια που θα αγκυροβολήσουν τη φετινή σεζόν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης να είναι λιγότερα συγκριτικά με πέρυσι (30 έναντι 34) ωστόσο θα μεταφέρουν περισσότερους τουρίστες (30.000 έναντι 25.963 το 2015).
Μεταξύ των κρουαζιερόπλοιων που έριξαν ήδη ή θα ρίξουν άγκυρα το επόμενο διάστημα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, δύο προσεγγίζουν για πρώτη φορά την πόλη. Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΟΛΘ ΑΕ, για πρώτη φορά θα «δέσουν» στο λιμάνι τα MSC Opera και Astoria, με το πρώτο να έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 2.500 επιβατών.
Το πρώτο κρουαζιερόπλοιο έφτασε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης στις 27 Απριλίου και το τελευταίο της σεζόν, το MV Minerva αναμένεται στις 18 Νοεμβρίου 2016. O μήνας με τις περισσότερες αφίξεις είναι ο Οκτώβριος (εννέα κρουαζιερόπλοια) και ακολουθούν ο Ιούλιος και ο Σεπτέμβριος (επτά κρουαζιερόπλοια / μήνα).
Από τα διαθέσιμα στοιχεία φαίνεται ότι τα κρουαζιερόπλοια που «δένουν» στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης έρχονται κυρίως από Βόλο, Καβάλα και Κωνσταντινούπολη και παραμένουν στην πόλη από πέντε μέχρι και 23 ώρες, με τον μέσο όρο να διαμορφώνεται σε 11 ώρες.
Αναμένεται αύξηση της κίνησης
Από τα στοιχεία του ΟΛΘ προκύπτει ακόμη ότι «η κίνηση της κρουαζιέρας αναμένεται να αυξηθεί, ακολουθώντας τις τάσεις του τουριστικού κλάδου, καθώς η Θεσσαλονίκη στρατηγικά προβάλλεται σαν ‘πόλη-προορισµός’. Την ίδια στιγμή, ο λιμένας αναμένεται να λειτουργήσει και σαν ‘home port’, προσφέροντας αντίστοιχες υπηρεσίες σε ελληνικές ή µεσογειακές εταιρείες κρουαζιέρας».
Κύρια επιδίωξη της ΟΛΘ ΑΕ είναι «να τοποθετηθεί η Θεσσαλονίκη στο χάρτη των γραµµών κρουαζιέρας ως ένας σηµαντικός προορισµός στην Ανατολική Μεσόγειο µε αυξανόµενη κίνηση επιβατών και αφίξεις σύγχρονων µεγάλων κρουαζιερόπλοιων, γεγονός στο οποίο θα συντελέσει και η αξιοποίηση των πλεονεκτηµάτων της ακίνητης περιουσίας αλλά και της γεωγραφικής θέσης του λιµένα».
Οι επιπτώσεις από τις απεργίες
Για τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης, αλλά και τις απεργίες των εργαζομένων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, η ΟΛΘ ΑΕ αναφέρει πως «οι επιβάτες της κρουαζιέρας εξυπηρετήθηκαν κατά τη διάρκεια των απεργιών χωρίς προβλήματα», όμως «οι επιπτώσεις της μακρόχρονης απεργίας υπάρχουν και γίνεται προσπάθεια να αντιμετωπιστούν και να ανακτηθεί η αξιοπιστία της εταιρείας στην εξυπηρέτηση των πελατών της».
Πάντως, όπως παραδέχεται η ΟΛΘ ΑΕ, «το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πρέπει να αναβαθμίσει το ρόλο του και να επαναπροσδιορίσει τη θέση του στα παγκόσμια δίκτυα μεταφορών, αποθήκευσης και διανομής εμπορευμάτων. Την πρόκληση αυτή πρέπει να αντιμετωπίσουμε θετικά από κοινού με τους φορείς της πόλης, εκμεταλλευόμενοι την ιδιαίτερη γεωστρατηγική θέση του λιμανιού, καθώς και τις μεγάλες αλλαγές που συντελούνται σήμερα στο παγκόσμιο εμπόριο και τη μεταφορά προϊόντων».
Υπογραμμίζεται ότι η ΟΛΘ ΑΕ εφαρμόζει ένα τριετές σχέδιο αναβάθμισης της κρουαζιέρας για το διάστημα 2016-2018 με στρατηγικά σχεδιασμένες ενέργειες μάρκετινγκ και σε συνεργασία με τους φορείς του τουρισμού, τον Οργανισμό Τουριστικής Προβολής και τον Δήμο. Συμμετέχει ενεργά στη MedCruise (Ένωση Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας) και συστηματικά συμμετέχει στις μεγάλες εκθέσεις κρουαζιέρας (Seatrade Global – Maimi, Seatrade Europe – Hamburg κ.α.) για σημαντικές επαγγελματικές συναντήσεις με εταιρείες κρουαζιέρας.
Υδροπλάνα από το 2017
Σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ για το εάν υπάρχουν εξελίξεις αναφορικά με το υδατοδρόμιο, η ΟΛΘ ΑΕ ανέφερε: «Έχουν υποβληθεί οι σχετικοί φάκελοι στα αρμόδια υπουργεία και αναμένουμε τις εγκρίσεις για τη λειτουργία. Η διαδικασία έγκρισης προχωρεί κανονικά, με στόχο από τη θερινή περίοδο του 2017 να μπορεί ο Λιμένας Θεσσαλονίκης να προσφέρει υπηρεσίες εξυπηρέτησης των υδροπλάνων».