Το δικό της μερίδιο στην “πίτα” του εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα διεκδικεί η Θεσσαλονίκη, σε μια περίοδο που οι εκτιμήσεις για την πορεία της τουριστικής σεζόν του 2017 είναι ευνοϊκές για τη χώρα και χιλιάδες αγοραστές εκφράζουν την επιθυμία να συζητήσουν συνεργασίες με ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις, όπως προέκυψε από έρευνα της 37ης διεθνούς έκθεσης World Travel Market (WTM) του Λονδίνου.
Συγκεκριμένα, ο γενικός διευθυντής της WTM, Σάιμον Πρες, διατύπωσε την εκτίμηση ότι, έπειτα από μια δύσκολη διετία, η Ελλάδα, η Τουρκία και η Αίγυπτος επιστρέφουν στην “ατζέντα” των τουριστικών γραφείων για το 2017. Προς τούτο επικαλέστηκε την έρευνα της WTM, που βασίστηκε σε δείγμα 2000 αγοραστών και εκθετών κι έδειξε ότι περίπου τέσσερις στους δέκα ερωτηθέντες (ποσοστό 37%) ενδιαφέρονται γαι συζητήσεις με ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις (29% εκφράζει ενδιαφέρον για συζητήσεις με τουρκικές επιχειρήσεις και 17% με τις αιγυπτιακές).
Στο ευνοϊκό αυτό για την Ελλάδα σκηνικό, τα νέα από τη συμμετοχή της Θεσσαλονίκης στην 37η WTM είναι -σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της Ένωσης Ξενοδόχων της πόλης (ΕΞΘ)- ενθαρρυντικά: «Οι Βρετανοί, παρόλο που κυρίως προτιμούν το μοντέλο “ήλιος και θάλασσα”, έστρεψαν το ενδιαφέρον τους και στη Θεσσαλονίκη, καθώς συνδυάζει κοντινές αποδράσεις σε παραθαλάσσιους προορισμούς, ιστορία, πολιτισμό, εξαιρετική κουζίνα και “ζωηρή” διασκέδαση. Ο προορισμός “Θεσσαλονίκη” έστειλε το δικό του μήνυμα ότι απευθύνεται σε ταξιδιώτες κάθε ηλικίας για city breaks, σε συνδυασμό με ημερήσιες κοντινές αποδράσεις για όσους θαυμάζουν την ιστορία ή είναι φυσιολάτρες. Άλλωστε η μακραίωνη ιστορία της πόλης προσελκύει το θαυμασμό των ξένων τουριστών που δύσκολα αντιστέκονται σε μια περιήγηση στα 15 μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO και όχι μόνο» υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση.
Συζητήσεις και με την αεροπορική JET2.com ενόψει έναρξης πτήσεων προς Θεσσαλονίκη από το 2017
Η ΕΞΘ συμμετείχε σε στοχευμένα ραντεβού με προσκεκλημένους αγοραστές (hosted buyers) αλλά και στο “speed networking” (ταχεία δικτύωση) που πραγματοποιήθηκε στο χώρο της έκθεσης την πρώτη ημέρα. Προσκάλεσε δε δημοσιογράφους από τηλεοπτικά κανάλια του Λονδίνου που έχουν εντάξει ταξιδιωτικές εκπομπές στα προγράμματά τους, καθώς και ταξιδιωτικούς bloggers, να επισκεφθούν την πόλη, να την ανακαλύψουν και να μεταδώσουν τις εμπειρίες τους σε εκατομμύρια τηλεθεατές.
“Η ΕΞΘ έχει ήδη δρομολογήσει ταξίδια εξοικείωσης για τουριστικούς πράκτορες και δημοσιογράφους, ενώ παράλληλα είχε μια πολύ σημαντική επαφή με την αεροπορική εταιρεία JET2.com στην οποία ανήκει και ο 3ος μεγαλύτερος tour operator της Αγγλίας, Jet2Holidays, δεδομένου ότι θα ξεκινήσουν πτήσεις για το αεροδρόμιο «Μακεδονία» μέσα στο 2017, συζητώντας παράλληλα μαζί τους και επιμέρους συνδυαστικές ενέργειες προβολής του προορισμού στη Μεγάλη Βρετανία” τονίζεται στην ανακοίνωση.
Η World Travel Market αποτελεί το κορυφαίο τουριστικό γεγονός για την Ευρώπη και ένα από τα σπουδαιότερα στον κόσμο, ενώ θεωρείται ώς το πρώτο crash test για τη δυναμική των προορισμών την αμέσως επόμενη χρονιά. Το περίπτερο της ΕΞΘ επισκέφθηκαν μεταξύ άλλων η υπουργός Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά, ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Τρυφωνόπουλος και ο πρόεδρος Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Ανδρέας Ανδρεάδης.