Αισθητά μειωμένη η υπολογιζόμενη αύξηση θέσεων για τα περιφερειακά αεροδρόμια
Ξεφουσκώνει το «μπαλόνι» της αισιοδοξίας του Ιανουαρίου, σχετικά με τον αρχικό προγραμματισμό των αεροπορικών εταιρειών για αύξηση επισκέψεων τουριστών στην πατρίδα μας κατά 19%, καθώς οι σημερινές εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση μόνο κατά 6%.
Έτσι, καταλαγιάζει η ευφορία για το ελληνικό καλοκαίρι του 2017, αφού τώρα ο προγραμματισμός των εταιρειών για τα ελληνικά αεροδρόμια (πλην του Ελ. Βενιζέλος) αφορά σε ένα εκατομμύριο επιπλέον διαθέσιμες θέσεις, έναντι του αρχικού υπολογισμού για επιπλέον 3,5 εκατ. θέσεις (ένα σύνολο 22,45 εκατ. θέσεων).
Σύμφωνα με το Sete Intelligence, η αύξηση του 19% αφορούσε στον αρχικό προγραμματισμό (Νοέμβριος 2016), ο οποίος υπόκειται σε αναθεώρηση έως τα τέλη Ιανουαρίου 2017, οπότε και εκδόθηκε ο τελικός προγραμματισμός για τη θερινή περίοδο της φετινής χρονιάς, που, με τη σειρά του, θα υπόκειται σε διαρκή προσαρμογή καθώς θα εξελίσσεται το πρόγραμμα πτήσεων των εταιρειών με αλλαγές, ακυρώσεις ή προσθήκες δρομολογίων.
Αντίστοιχα, τα στοιχεία δείχνουν απλά τάσεις και αφορούν σε προγραμματισμό θέσεων, όχι δηλαδή σε κρατήσεις από κατοίκους του εξωτερικού. Σημειωτέον ότι 2 στους 3 επισκέπτες έρχονται στη χώρα μας από αέρος και δικαιολογείται έτσι η σπουδή των αεροπορικών εταιρειών για προγραμματισμό πτήσεων όλης της χρονιάς.
Πάντως, τα τελικά νούμερα του Ιανουαρίου παραμένουν θετικά ως προς την εκτιμώμενη πορεία του ελληνικού τουρισμού για φέτος, ο οποίος, με βάση τη δυναμική των προκρατήσεων, δείχνει ότι θα έχει μία ακόμη καλή χρονιά -αν κι εφόσον δεν υπάρξουν απρόοπτα (π.χ. Προσφυγικό, αξιολόγηση κ.λπ.)
Από την άλλη πλευρά, η αύξηση του 6% για τη θερινή περίοδο, έναντι του αρχικού 19%, φαίνεται ότι χαμηλώνει τις προσδοκίες της ηγεσίας του υπουργείου Τουρισμού για επιπλέον 2,5 εκατ. αφίξεις φέτος, πάνω από τα 30 εκατομμύρια (συμπεριλαμβανομένων των οδικών αφίξεων, της κρουαζιέρας και των Ελλήνων του εξωτερικού).
Την ίδια στιγμή, ορισμένες πληροφορίες χθες συνέδεαν τις κινήσεις των αεροπορικών με τις καθυστερήσεις στο θέμα της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στο σχήμα της Fraport, που έχει μετατεθεί, μέχρι νεοτέρας, για τα μέσα Μαρτίου λόγω… διαδικαστικών θεμάτων.
Σε αυτές έρχεται να προστεθεί και η μόνιμη δυσαρέσκεια της Ryanair, για τις υψηλές, σύμφωνα με την ίδια, χρεώσεις των ελληνικών αεροδρομίων και του Ελ. Βενιζέλος, με αποτέλεσμα τη μείωση των συνδέσεων από τη low cost αεροπορική από τα ελληνικά αεροδρόμια φέτος (-17% για Αθήνα, -7% για Θεσσαλονίκη, -17% για Κέρκυρα, -11% για Κεφαλονιά, -15% για Ρόδο. -1% για Σαντορίνη).
Η Κως έφυγε εντελώς από τον προγραμματισμό της εταιρείας για το 2017, με την προοπτική της επανεξέτασης από το 2018, ενώ εξαίρεση για τον ιρλανδικό αερομεταφορά αποτελούν η Μύκονος και τα Χανιά, που έχουν αύξηση προγραμματισμένων θέσεων κατά 39% και 4% για το φετινό καλοκαίρι.