“Στοχεύουμε στην προσέλκυση 500.000- 600.000 Κινέζων τουριστών κατ’ έτος στην χώρα μας, την επόμενη διετία” δήλωσε η υπουργός Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά, σε ομιλία της στην εκδήλωση για την παρουσίαση της Alitrip, προσθέτοντας ότι Κινέζοι αξιωματούχοι ανεβάζουν αυτό τον αριθμό στο 1 εκατομμύριο.
Στην εκδήλωση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, που συνδιοργανώνει με το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθήνας, που πραγματοποιήθηκε σήμερα το απόγευμα στην Αθήνα, με τίτλο: “Η Alitrip στην Ελλάδα: Ενισχύοντας τον εισερχόμενο τουρισμό από την Κίνα στην Ελλάδα” η υπουργός υπογράμμισε ότι στόχος είναι να κεφαλαιοποιήσουμε τις επαφές της ελληνικής με την κινεζική κυβέρνηση, σε συνεργασία με όλους τους φορείς της χώρας, από την τοπική αυτοδιοίκηση μέχρι τα επιμελητήρια και τους ίδιους τους επιχειρηματίες της χώρας μας.
Στην εκδήλωση παρουσιάστηκε η πλατφόρμα Alitrip, του κινεζικού κολοσσού της Alibaba, από τον Kai Cui, αντιπρόεδρο της Alitrip, υπεύθυνο για την αγορά της Ευρώπης, σε 50 κορυφαίες επιχειρήσεις (ξενοδοχεία, ταξιδιωτικά πρακτορεία) και φορείς του ελληνικού τουρισμού και της επιχειρηματικότητας (σύνδεσμοι, επιμελητήρια).
“Με δεδομένο ότι το οικοσύστημα της Alibaba έχει σήμερα περισσότερους από 500 εκατ. Κινέζους χρήστες και το ότι η πλατφόρμα Alitrip αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες για τον τουρισμό στην Κίνα, ο κοινός στόχος του 1.000.000 Κινέζων τουριστών ετησίως είναι εφικτός σε διάστημα τριετίας” θεωρούν οι Κινέζοι επιτελείς του κινεζικού κολοσσού.
Η κ. Κουντουρά επεσήμανε ότι πριν το 2015 οι Κινέζοι τουρίστες στην Ελλάδα ήταν μεταξύ 15.000 – 20.000, νούμερο που έχει ανέβει στις 150.000 και πλέον: “Είναι μία σημαντική αύξηση, έστω κι αν το νούμερο ακόμη δεν μας ικανοποιεί, αν ληφθεί υπόψη ότι οι Κινέζοι που ταξιδεύουν στην Ευρώπη είναι 15 εκατομμύρια.
Η Κίνα είναι στρατηγικός εταίρος της Ελλάδας και θέλουμε να έχουμε αμοιβαία οφέλη, κάτι το οποίο έχει δηλώσει και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, με ισχυρή βούληση για την ανάπτυξη διμερών σχέσεων σε τουριστικό κι επενδυτικό επίπεδο. Το 2017 είναι μία χρονιά σημαντικών διεργασιών των μεταξύ μας σχέσεων κι εργασιών που ανοίγουν τον δρόμο για νέες συνεργασίες.
Κλειδί για την τουριστική ανάπτυξη θα αποτελέσει και η επικείμενη έναρξη, από το φθινόπωρο, της απευθείας αεροπορικής σύνδεσης Αθήνας- Πεκίνου” ανέφερε η υπουργός.
Η κ. Κουντουρά ανέφερε ότι το υπουργείο καταβάλλει προσπάθειες ώστε να ανοίξουν νέες τουριστικές αγορές για την Ελλάδα, όπως η Νότια Κορέα, η Κίνα, η Μέση Ανατολή, η Ινδία, η Βραζιλία “και να αναθερμάνουμε άλλες αγορές, όπως η Ρωσία και η Αμερική. Τα δύο τελευταία χρόνια η ανάπτυξη στον ελληνικό τουρισμό ήταν στο 7% ετησίως, διπλάσιο από τον παγκόσμιο μέσο όρο. Το 2016 είχαμε περίπου 28 εκατ. αφίξεις (μαζί με την κρουαζιέρα) και αυξήσαμε τον τουρισμό πολυτελείας πάνω από 10%. Το ξεκίνημα του 2017 είναι θεαματικό, με πάνω από κάθε προσδοκία για τις προκρατήσεις και τις πληρότητες των ξενοδοχείων από όλες τις αγορές”.
Ο Δημήτρης Τρυφωνόπουλος, γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, αναφέρθηκε στη δυναμική της τουριστικής ταυτότητας της χώρας το 2017 και σύμφωνα με τις προκρατήσεις, όπως είπε, φαίνεται ότι ο τουρισμός θα τρέξει με διπλάσιο ρυθμό σε σχέση με τον παγκόσμιο τουρισμό και θα έρθουν στη χώρας μας 30 εκατ. τουρίστες κι αυτό θα βάλει την Ελλάδα στην δεκάδα του παγκόσμιου τουρισμού, μέσα στην επόμενη διετία.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων και του ΕΒΕΑ, Κωνσταντίνος Μίχαλος, ανέφερε ότι οι μήνες αιχμής για τους Κινέζους που ταξιδεύουν, είναι ο Μάιος και ο Οκτώβριος: “Χρειάζεται κινητοποίηση από την ελληνική πλευρά, συντονισμένη εκστρατεία προβολής της Ελλάδας ως προορισμού και στοχευμένη προώθηση.
Ο Κωνσταντίνος Μίχαλος ανέφερε, ότι οι Κινέζοι τουρίστες είναι από τους λίγους που αυξάνουν τις τουριστικές τους δαπάνες κάθε χρόνο.
Τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν πρόσφατα σε σχέση με τις αγορές αφορολόγητων ειδών, είναι ενδεικτικά. Το πρώτο τρίμηνο του 2017 επισκέπτες από την Κίνα πραγματοποίησαν το 31% των συνολικών συναλλαγών, με μέσο όρο αγορών τα 330 ευρώ.
Επίσης είπε, ότι είναι σημαντική για τη χώρα μας η εποχικότητα του τουριστικού ρεύματος από την Κίνα και η αξιοποίηση του διαδικτύου από τους τουρίστες υψηλού εισοδήματος από την Κίνα, ενώ πρόσθεσε: “Από τους 10 εκατομμύρια Κινέζους που ταξίδεψαν στην Ευρώπη το 2016, οι αφίξεις στο αεροδρόμιο της Αθήνας δεν ξεπέρασαν τις 50.000. Ο αριθμός αυτός σαφώς δεν ανταποκρίνεται στο επίπεδο αναγνωρισιμότητας και δημοφιλίας της Ελλάδας στην Κίνα. Υπάρχουν, λοιπόν, μεγάλα περιθώρια για την αύξησή του.
Η Ελλάδα έχει προφανώς κάθε λόγο να επιδιώκει και να στηρίζει την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος από την Κίνα.
Ο εξερχόμενος από την Κίνα τουρισμός αναπτύσσεται δυναμικά τα τελευταία χρόνια και αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω, με εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για πάνω από 20 εκατομμύρια Κινέζους επισκέπτες στην Ευρώπη μέχρι το 2025″.
Ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθήνας, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, σημείωσε στην ομιλία του ότι οι η ενεργοποίηση της Alitrip στην Ελλάδα μπορεί να γίνει ο καταλύτης για την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης από την Κίνα προς τη χώρα μας, αξιοποιώντας τα τεράστια περιθώρια που σήμερα εντοπίζονται στο πεδίο αυτό.
Ακόμη ανέφερε, ότι έχει αναλάβει πρωτοβουλία για τη σήμανση σε κινέζικα σε βασικούς δημόσιους χώρους, ενώ πρόσθεσε ότι η διευκόλυνση έκδοσης της βίζας, η απευθείας αεροπορική σύνδεση και η διευκόλυνση πληρωμών μέσω alipay θα διευκολύνει ακόμη περισσότερο την προσπάθεια που έχει ξεκινήσει.
Ακόμη σημείωσε ότι η συνεργασία όλων είναι καθοριστική για την έξοδο από την κρίση.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν από τους επιτελείς του Alibaba Group, η Kίνα είναι αυτή την στιγμή η μεγαλύτερη αγορά εξερχόμενου τουρισμού διεθνώς, με 120 εκατ. τουρίστες που ταξιδεύουν εκτός της χώρας τους και με προοπτική να φθάσουν τα 220 εκατ. έως το 2025.
Όπως είπε ο Albert Antonini Mangia, marketing manager Alibab Group, οι Κινέζοι ταξιδεύουν στις πιο κοντινές τους χώρες, ωστόσο ταξιδεύουν και στην Ευρώπη, με προοπτική το 2025 να είναι πάνω από 20 εκατ. αυτοί που θα ταξιδεύουν σε ευρωπαϊκές χώρες. Οι Κινέζοι επίσης ξοδεύουν και τα περισσότερα στον κόσμο, με δαπάνες ύψους 261 δισ. δολαρίων το 2016, με δεύτερους τους Αμερικανούς με 122 δισ. δολάρια, τους οποίους ακολουθούν οι Γερμανοί, με 81 δισ. δολάρια.
Ο αντιπρόεδρος της Alitrip, υπεύθυνος για την αγορά της Ευρώπης, Kai Cui, που παρουσίασε την πλατφόρμα, είπε ότι οφείλει και η ελληνική τουριστική αγορά να επενδύσει στη διαμόρφωση μιας φιλικότερης προς τους Κινέζους τουρίστες πρότασης, τόσο σε επίπεδο προσέλκυσης όσο και σε επίπεδο φιλοξενίας.
Είναι σημαντικό να αντιμετωπιστεί το εμπόδιο της γλώσσας, με την κατάλληλη εκπαίδευση στελεχών και με την ανάπτυξη ιστοσελίδων και υλικού προβολής στα κινεζικά. Όπως επίσης και η προσαρμογή στα χαρακτηριστικά και στις ανάγκες των Κινέζων τουριστών, για παράδειγμα μέσα από την παροχή επιλογών κινεζικής κουζίνας, οδηγών αγορών κτλ.
Για το κόστος και τις διαδικασίες, προκειμένου να υπαχθεί κάποια ελληνική επιχείρηση στην πλατφόρμα, έγιναν κατ’ ιδίαν επιχειρηματικές συναντήσεις