Την πεποίθησή του ότι η Ελλάδα μπορεί να γίνει παγκόσμιο κέντρο του γιότινγκ, εξέφρασε ο Γιώργος Βερνίκος γενικός γραμματέας του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων από το βήμα του συνεδρίου Posidonia Sea Tourism Forum 2011, τελευταία ημέρα διεξαγωγής του.
Με τα κύματα της κρίσης να έχουν χτυπήσει με ορμή και τον θαλάσσιο τουρισμό, ο κ. Βερνίκος τόνισε ότι η Ελλάδα είναι ο ιδανικός προορισμός για γιότιγκ και αυτό η κρίση δεν το αλλάζει. Παράλληλα ζήτησε να υπάρξει ανοικτός διάλογος ώστε να τεθούν ξεκάθαροι στόχοι για την ανάπτυξή του.
Πρωταρχικό μέλημα όπως είπε, θα πρέπει να είναι η ύπαρξη ολοένα και περισσότερων σκαφών στις ελληνικές θάλασσες με ελληνικές σημαίες, τα οποία δίνουν ζωή στα απομακρυσμένα νησιά.
Μεταξύ άλλων ο κ. Βερνίκος ζήτησε σταθερό φορολογικό πλαίσιο και προστασία των επαγγελματιών του κλάδου. Σε ό,τι αφορά τις υποδομές, μαρίνες και αγκυροβόλια, υπογράμμισε ότι αυτά χρήζουν εκσυγχρονισμού, καθώς ήδη παρατηρείται φυγή επαγγελματικών σκαφών στην Τουρκία, Κροατία και Μαυροβούνιο.
Παίρνοντας τη σκυτάλη, ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Αντώνης Στελιάτος περιέγραψε με μελανά χρώματα την κατάσταση που επικρατεί στο χώρο των επαγγελματικών σκαφών υπογραμμίζοντας ότι το 2010 οι κρατήσεις των επαγγελματικών σκαφών, με πλήρωμα, σημείωσαν πτώση που ξεπερνά το 80% σε σχέση με το 2009, τονίζοντας πως αρκετά σκάφη μένουν παροπλισμένα ακόμα και σήμερα, καθώς η ζήτηση δεν ανταποκρίνεται στην προσφορά. Αυτό μεταξύ άλλων έχει άμεση επίπτωση και στην αγορά εργασίας, στο συγκεκριμένο πάντα κλάδο, όπου για φέτος υπολογίζεται από τους 6.000 περίπου εποχικούς που απασχολούνται στα επαγγελματικά σκάφη, μόνο οι μισοί θα απασχοληθούν ξανά εφέτος.
Για την έξοδο του κλάδου από την εντατική, όπως χαρακτηριστικά ανάφερε ο κ. Στελιάτος, απαιτείται στοχευμένη διαφημιστική καμπάνια στο εξωτερικό, εκσυγχρονισμός υποδομών, αλλά και εκπαίδευση των ανθρώπων που εργάζονται στα επαγγελματικά σκάφη.
Στην παρέμβασή της, η τομεάρχης τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας Όλγα Κεφαλογιάννη άσκησε κριτική στην κυβέρνηση, για τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκε την άρση του καμποτάζ και ζήτησε για μια ακόμη φορά την πλήρη άρση του.