Την κυβερνητική πολιτική στον τομέα της δημόσιας τουριστικής εκπαίδευσης υπεραμύνθηκε η Υπουργός Τουρισμού κα Έλενα Κουντουρά, απαντώντας στην επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Δωδεκανήσου και τομεάρχη τουρισμού της ΝΔ, κ. Μάνου Κόνσολα, με θέμα “τρεισήμισι χρόνια μετά την ανάληψη της ευθύνης της διακυβέρνησης της χώρας, ποιο είναι το σχέδιο της κυβέρνησης για την αναβάθμιση της δημόσιας τουριστικής εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες”.
Αρχικά, η υπουργός φρόντισε να τονίσει τις ευθύνες των προηγούμενων κυβερνήσεων, οι οποίες “με τις πολιτικές τους αποφάσεις οδήγησαν την δημόσια τουριστική εκπαίδευση σε πλήρη απαξίωση”. Αναφέρθηκε στην κατάργηση του ΟΤΕ, το κλείσιμο των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑΣ) δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, το κλείσιμο των Σχολών Ξεναγών, την υποβάθμιση των 8 ΙΕΚ Τουρισμού, την απαξίωση των ιστορικών Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης ( ΑΣΤΕ Ρόδου και Κρήτης).
“Στην δεινή κατάσταση που την είχατε αφήσει να περιέλθει, δεν είχε καμία απολύτως προοπτική να επιτελέσει τον βασικό και καθοριστικό της ρόλο στην κατάρτιση της νέας γενιάς στελεχών, στην ανταγωνιστικότητα και στην ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού” δήλωσε χαρακτηριστικά η κα Κουντουρά, για την κατάσταση της τουριστικής εκπαίδευσης που παρέλαβε.
Στη συνέχεια η κα Κουντουρα παρουσίασε το σύνολο του έργου της για την πλήρη αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας τουριστικής εκπαίδευσης, που, σύμφωνα με τα λεγόμενα της, αποτελεί τομέα υψηλής κυβερνητικής προτεραιότητας.
Παρά την έλλειψη διαθέσιμων κονδυλίων και τη μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού σε ποσοστό 10% ετησίως, ως απόρροια των προηγούμενων πολιτικών και των μνημονιακών δεσμεύσεων, η κυβέρνηση με τεράστιες προσπάθειες επιδίωξε και διασφάλισε τους απαιτούμενους πόρους για τη λειτουργία των εκπαιδευτικών δομών και την επάρκεια του προσωπικού (διοικητικού και εκπαιδευτικού) και προχωρά σε αλλαγές-τομές στη δημόσια τουριστική εκπαίδευση σε νέες και υγιείς βάσεις.
Συγκεκριμένα, στα επιτεύγματα της κυβέρνησης στον συγκεκριμένο τομέα ξεχωρίζει η επαναλειτουργία της Σχολής Ξεναγών της Αθήνας μετά από 7 χρόνια. Ακόμα, υπογραμμίστηκε η συγκρότηση του Πενταμελούς Επιστημονικού Συμβούλιου Διασφάλισης Ποιότητας της Τουριστικής Εκπαίδευσης, η τροποποίηση των προγραμμάτων σπουδών και του κανονισμού στις ΑΣΤΕ Ρόδου και Κρήτης, αλλά και των 8 ΙΕΚ Τουρισμού, όπως κι η εισαγωγή στις εκπαιδευτικές δομές για πρώτη φορά της ψηφιακής εκπαίδευσης και ειδικότερα της χρήσης τεχνικών μέσων για ψηφιακή ύλη σπουδών και ψηφιακής βιβλιοθήκης, καθώς και της δημιουργίας ηλεκτρονικής πύλης τουριστικής εκπαίδευσης.
Αναφέρθηκε ακόμα στην προσπάθεια αντιστοιχίας των πτυχίων ΑΣΤΕ με τα πτυχία των τμημάτων τουριστικών επιχειρήσεων των ΑΤΕΙ, ώστε να επεκταθεί η πρόσβαση των αποφοίτων των ΑΣΤΕ σε προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών σε ελληνικά και ξένα πανεπιστήμια. Το υπουργείο συμμετέχει επίσης ως κοινωνικός εταίρος, μέσω των περιφερειακών υπηρεσιών των ΙΕΚ, σε προγράμματα Erasmus, κάτι που του δίνει τη δυνατότητα να συμμετάσχει σε όλες τις δραστηριότητες του προγράμματος, που αφορά στην εκπαίδευση και την κατάρτιση σε επίπεδο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης έως το έτος 2020. Ακομα, εξασφάλισε τη χρηματοδότηση προγραμμάτων και δράσεων για τρία έτη από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων για την κατάρτιση και μετεκπαίδευση εργαζομένων, εποχιακά ανέργων και ανέργων εμπειροτεχνών στον τομέα του τουρισμού, που θα υλοποιηθούν σε 13 πόλεις, αρχής γενομένης από το Νοέμβριο του 2018. Τέλος, επεξεργάζεται με το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, τη δημιουργία νέου φορέα, Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου, ο οποίος θα έχει τη δυνατότητα να παρέχει υψηλού επιπέδου προγράμματα σπουδών και προγράμματα κατάρτισης και μετεκπαίδευσης, καθώς και να λαμβάνει χρηματοδότηση μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων.
Κλείνοντας την τοποθέτησή της η Υπουργός, εξέφρασε την έκπληξή της, που η αξιωματική αντιπολίτευση εκτίθεται με ερωτήσεις και αναληθείς τοποθετήσεις, ότι δήθεν δεν διορθώθηκαν τα 3,5 τελευταία χρόνια τα προβλήματα και οι παθογένειες που είχαν δημιουργήσει οι δικές τους κυβερνήσεις και που δεν αντιμετώπισαν για ολόκληρες δεκαετίες.