Το διαδίκτυο είναι το δημοφιλέστερο μέσο κράτησης πτήσεων και διαμονής για τους ταξιδιώτες νεαρής ηλικίας και τους φοιτητές, σύμφωνα με μια έρευνα της WYSE Travel Confederation σε 57.000 ταξιδιώτες ηλικίας κάτω των 30 ετών, με τίτλο “New Horizons IV: Μια παγκόσμια μελέτη του νεολαίου και φοιτητή ταξιδιώτη”.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας στις 2 ηλικιακές ομάδες, που αποκαλούνται millennials και Generation Z, το 40% των πτήσεων και το 47% της διαμονής για τις οποίες έκανε κράτηση αυτή η ηλικιακή ομάδα ταξιδιωτών το 2017 έγινε μέσω online τουριστικών γραφείων (ΟΤΑ). Αν και οι φίλοι και η οικογένεια εξακολουθούσαν να είναι οι πιο ευρέως χρησιμοποιούμενες πηγές πληροφοριών το 2017, η σημασία των social media και των ιντερνετικών σελίδων σύγκρισης τιμών ή παραπομπής αυξήθηκε σημαντικά από το 2012.
Περισσότερες πληροφορίες συγκεντρώνονται στο διαδίκτυο, σε σχέση με το κόστος της αλληλεπίδρασης πρόσωπο με πρόσωπο ή των τυπωμένων πηγών πληροφοριών.
Πριν από μια δεκαετία, τα ταξιδιωτικά γραφεία λάμβαναν πάνω από το 70% των κρατήσεων για ταξίδια των νέων – το 2017 μεγάλο μέρος αυτής της επιχείρησης είχε μετατοπιστεί στο διαδίκτυο, είτε απευθείας στους προμηθευτές είτε μέσω ΟΤΑ. Τώρα, πάνω από το 80% των κρατήσεων από ταξιδιώτες ηλικίας κάτω των 30 ετών πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακά το 2017, με αυξανόμενο αριθμό κρατήσεων μέσω φορητών συσκευών και καναλιών social media.
Σύμφωνα πάντα με την έρευνα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι πλατφόρμες κράτησης θα είναι σημαντικοί πόροι προγραμματισμού ταξιδιού για την επόμενη γενιά των νέων που ταξιδεύουν, την Generation Z. Αυτοί οι “ψηφιακοί ιθαγενείς” έχουν μεγαλώσει με smartphones και Wi-Fi και είναι πολύ λιγότερο πιθανό να χρησιμοποιήσουν τα τουριστικά γραφεία πληροφοριών και τα ταξιδιωτικά φυλλάδια. Καθόλου τυχαία, σχεδόν τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων της Gen Z πραγματοποίησαν τουλάχιστον μία κράτηση μέσω smartphone το 2017.
Οι δημοφιλέστερες ιστοσελίδες στις κρατήσεις πτήσεων ήταν οι Expedia, STA Travel, Skyscanner και StudentUniverse, ενώ κορυφαία επιλογή στις κρατήσεις διαμονής ήταν η Booking.com και ακολούθησαν οι Hostelworld, Airbnb και Expedia.
Η πλειονότητα των πωλήσεων αεροπορικών εισιτηρίων και διαμονής συνεχίζουν να γίνονται σε σταθερό υπολογιστή, και το ποσοστό κρατήσεων μέσω κινητών και τάμπλετ είναι υψηλότερο για περιηγήσεις. Σχεδόν το 75% των ταξιδιωτών από τη γενιά Generation Z χρησιμοποιούν για μία τουλάχιστον κράτηση το χρόνο το κινητό τους τηλέφωνο, έναντι αντίστοιχου ποσοστού 52% το 2012. Επιπλέον, οι ίδιοι ταξιδιώτες συμβουλεύονται λιγότερες πηγές ενημέρωσης κατά την αναζήτηση προορισμούς σε σύγκριση με τους millennials.
Σημειώνεται ότι η αγορά ταξιδιωτών νεαρής ηλικίας και φοιτητών είχε μερίδιο 23% στις παγκόσμιες διεθνείς τουριστικές αφίξεις το 2017, με 304 εκατ. ταξίδια αξίας άνω των 280 δισ. δολαρίων.