Μια έρευνα της θυγατρικής της Lufthansa, Swiss δείχνει ότι οι διακοπές έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην προσωπικότητα των ταξιδιωτών καθώς συνδυάζονται με ιδιαίτερα σημαντικές και θετικές αναμνήσεις.
Ειδικότερα, το 85% των ερωτηθέντων είπε ότι θα επιθυμούσε ξανά να αποκτήσει εμπειρίες από πολύ ευχάριστες στιγμές διακοπών, και το 45,5% των Γερμανών δεν θα έσβηνε τις φωτογραφίες διακοπών επειδή φοβάται μηπως χάσει τις αναμνήσεις.
Η έρευνα διενεργήθηκε σε δείγμα 1.000 ατόμων από τη Γερμανία, το Ην. Βασίλειο, την Ιταλία, την Ελβετία και τις ΗΠΑ, και τα αποτελέσματα αναλύθηκαν από τον καθηγητή νευροψυχολογίας Δρ. Lutz Jäncke. Αυτός επισημαίνει ότι οι αναμνήσεις των διακοπών παραμένουν ισχυρές στη μνήμη του ανθρώπου, συχνά για μια ολόκληρη ζωή, αφού παραπέμπουν σε θετικά συναισθήματα. Παράλληλα, το ξεκούραστο περιβάλλον διασφαλίζει ότι όλοι δίνουν μεγαλύτερη σημασία στο περιβάλλον.
Σύμφωνα με τον Δρ. Jäncke, το πλαίσιο της προσωπικότητας διαμορφώνεται από εμπειρίες που αποκτά ένα άτομο κατά τη διάρκεια της ζωής του και καθώς οι διακοπές και οι αναμνήσεις από αυτές έχουν βασική θέση σε αυτό το χώρο των εμπειριών, αποτελούν ισχυρά θεμέλια της προσωπικότητας.
Τα εντυπωσιακά τοπία και οι φυσικές ομορφιές στον προορισμό παραμένουν η πιο ισχυρή ανάμνηση για την πλειονότητα των ερωτηθέντων (70,6%) και ακολουθούν οι γνωριμίες με ανθρώπου (44,1%), το καλό φαγητό (39,3%) και οι τοπικές μυρωδιές και οι τουριστικές ατραξιόν (από 25,7% καθεμία).
Τέλος, οι μισοί ερωτηθέντες δήλωσαν ότι ένα ταξίδι έχει χαραχτεί βαθιά στις ζωές τους. Το 20% ξεκίνησε εξαιτίας των διακοπών ένα νέο χόμπι και το 14% μια νέα σχέση.