Ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός με τις τοπικές κοινωνίες στο επίκεντρο · η ενίσχυση της ανθεκτικότητας με προετοιμασία για κρίσεις · και η μετάβαση σε μια εποχή ανεμπόδιστων ταξιδίων μέσω της χρήσης της τεχνολογίας, επισημάνθηκαν κατά τη διάρκεια του πρώτου ευρωπαϊκού φόρουμ ηγετών του Παγκόσμιου Συμβουλίου Τουρισμού (WTTC) ως τρεις κρίσιμοι τομείς δράσεων, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο ευρωπαϊκός τουρισμός θα διατηρήσει την ανταγωνιστικότητα του στο μέλλον.
Το πρώτο Φόρουμ Ευρωπαίων Ηγετών του WTTC έλαβε χώρα χθες στη Λισαβόνα της Πορτογαλίας, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού της Πορτογαλίας. Είναι η πρώτη σε μια σειρά περιφερειακών εκδηλώσεων που θα λάβουν χώρα το 2018 και προσέλκυσε πάνω από 150 ηγέτες από όλη την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων του Manuel Caldeira Cabra, Υπουργού Οικονομίας της Πορτογαλίας, της Ana Godinho, Υπουργού Τουρισμού της Πορτογαλίας, της Ελένης Κουντούρα, Υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης της Ελλάδας, του Πίτερ Φανχάουσερ, Διευθύνοντα Σύμβουλου της Thomas Cook, του Gianni Onorato, Διευθύνομτα Σύμβουλου της MSC Cruises και του Kike Sarasola, Πρόεδρου & Ιδρυτή της Room Mate Hotels & BeMate.com.
Στην εναρκτήρια ομιλία της προς τους 150 ηγέτες που ήταν παρόντες, η Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της WTTC, Γκλόρια Γκεβάρα, δήλωσε: “Τα ταξίδια και ο τουρισμός αντιπροσωπεύουν το 10,4% του παγκόσμιου ΑΕΠ και 1 στις 10 θέσεις εργασίας ενώ συστηματικά σημειώνει ρυθμούς ανάπτυξης που υπερβαίνουν της ανάπτυξη της γενικής οικονομίας. Εδώ στην Ευρώπη, η οποία προσελκύει πάνω από το ήμισυ των διεθνών αφίξεων παγκοσμίως, τα ταξίδια και ο τουρισμός συμβάλλουν με 9,9% στο ΑΕΠ και το 2017 ο κλάδος είχε διπλάσια ταχύτητα ανάπτυξης σε σχέση με τη γενική οικονομία. Η Παγκόσμια Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) προβλέπει 1,5 δισ. επιβάτες επιπλέον ετησίως στην Ευρώπη μέχρι το 2036”.
“Η πρόκληση για το μέλλον είναι να διασφαλίσουμε ότι η ανάπτυξη διατηρείται και είναι βιώσιμη, παρέχοντας οφέλη στις τοπικές κοινωνίες, είτε σε μεγάλες πόλεις είτε σε απομακρυσμένες αγροτικές περιοχές, και την ίδια στιγμή η εξασφάλιση μιας σημαντικής θετικής εμπειρίας για τον ταξιδιώτη”.
Πιο συγκεκριμένα, η κ. Guevara ανέδειξε 3 σημεία τα οποία μπορεί να εκμεταλλευθεί η Ευρώπη ως ευκαιρίες για να επιτύχει αυτούς τους στόχος:
-Η ανάπτυξη πρέπει να είναι βιώσιμη, προγραμματισμένη μακροπρόθεσμα και με τις τοπικές κοινωνικές στο επίκεντρο του σχεδιασμού, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι θα έχει οφέλη για τους πολίτες της Ευρώπης.
-Η προετοιμασία για κρίσεις, όπου οι προορισμοί και ο ιδιωτικός κλάδος θα συνεργάζονται μαθαίνοντας από προηγούμενες εμπειρίες και διασφαλίζοντας μια ενοποιημένη προσέγγιση στην αντιμετώπιση κρίσεων όπως οι ακραίες καιρικές συνθήκες, οι πανδημίες και η τρομοκρατία.
-Βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της ασφάλειας στα ταξίδια με τη χρήση τεχνολογιών όπως βιομετρικά στοιχεία, με στόχο να διασφαλίζονται ανεμπόδιστα ταξίδια και να διευρυνθεί το περιθώριο για κεφαλαιοποίηση των ευκαιριών ανάπτυξης.
“Η Ευρώπη είναι μια μεγάλη και σημαντική τουριστική αγορά, αλλά είναι σημαντικό οι ηγέτες της να μην το θεωρούν αυτό δεδομένο”, κατέληξε η κ. Guevara.