Ο δρόμος της ανάπτυξης και της απομάκρυνσης από την κρίση δεν είναι άλλος από τον τουρισμό.
Σε αυτή την προσπάθεια είναι επιτακτική η ανάγκη της προώθησης τουριστικών επενδύσεων, αλλά και της αύξησης της ανταγωνιστικότητας και φυσικά της δημιουργίας ενός «φιλικού» επιχειρηματικού περιβάλλοντος στη χώρα, με στόχο να λειτουργήσουν ως αντίβαρα στην κρίση που αντιμετωπίζει η Ελλάδα επισήμαναν οι ομιλητές του συνεδρίου «Tourism Investment Conference: Focus on Greece», που διοργάνωσαν οι Financial Times στις 29 Ιουνίου στην Αθήνα, με τη στρατηγική συνεργασία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και την τοπική συνεργασία της Boussias Communications.
Κλειδί ο συντονισμός
Έμφαση στον συντονισμό μεταξύ του δημοσίου τομέα και στη συνεργασία του με τον ιδιωτικό στη χώρα, έδωσε ο εκπρόσωπος του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (ΠΟΤ) κ. Marcio Favilla Lucca de Paula σημειώνοντας ότι η Ελλάδα απορροφά μόλις το 5% των τουριστικών εσόδων στην περιοχή της Μεσογείου, με το μεγαλύτερο μερίδιο να καταλαμβάνουν Ισπανία, Γαλλία και Ιταλία.
Τοπικές και διεθνές επενδύσεις
Η πρόκληση για την Ελλάδα είναι να αναζητήσει ένα συνδυασμό τοπικών και διεθνών επενδύσεων, καθώς οι επιχειρηματίες στη χώρα έχουν γνώση των συνθηκών που επικρατούν, ενώ οι διεθνείς επενδυτές μπορούν να δώσουν τα απαραίτητα για την επιτυχία της επένδυσης κεφάλαια, διεθνές κύρος και τεχνογνωσία.
Ωστόσο σημείωσε ότι σε επίπεδο αφίξεων η Ελλάδα παρουσιάζει ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 1,4% την περίοδο 2000-2010, χαμηλότερο του μέσου όρου στη Μεσόγειο (2,5%), αλλά και της Αιγύπτου (10,6%) και της Τουρκίας (10,9%).