Σε εναλλακτικούς τρόπους διακοπών έχει οδηγήσει τους περισσότερους η οικονομική κρίση, με το οργανωμένο κάμπινγκ να κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος ως μια έξυπνη και φθηνή λύση για ξένοιαστες διακοπές και ξεκούραση μέσα στη φύση.
Φαίνεται μάλιστα πως το κάμπινγκ κερδίζει όλο και περισσότερους υποστηρικτές από το εσωτερικό, αλλά κυρίως το εξωτερικό, καθώς η ελληνική χλωρίδα φημίζεται για την ομορφιά της και ο οργανωμένος χαρακτήρας των εγκαταστάσεων επιτρέπει ασφαλείς, φθηνές και ποιοτικές διακοπές ακόμα και για οικογένειες.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της πανελλήνιας ένωσης ιδιοκτητών επιχειρηματιών κάμπινγκ, η προσφορά οργανωμένης μορφής τουριστικών κατασκηνώσεων άρχισε στα τέλη της δεκαετίας του 1950. Σήμερα υπάρχουν 327 μονάδες σε όλη την Ελλάδα, η δυναμικότητα των οποίων ανέρχεται σε 29.645 θέσεις σκηνών και τροχόσπιτων, 948 οικίσκων και 93.123 κλινών. Την πρωτιά, ως προς την γεωγραφική κατανομή, καταλαμβάνει η Μακεδονία (95 μονάδες), με δεύτερη την Πελοπόννησο (85 μονάδες), ενώ ακολουθούν οι Κυκλάδες, τα νησιά του Ιουνίου και η κεντρική Ελλάδα (βλ. αναλυτικό πίνακα στο συνημμένο).
Σήμερα στην Ελλάδα το 80% των κάμπινγκ είναι εποχικής λειτουργίας και μόνο το 20% λειτουργεί σε ετήσια βάση. Το 13% περίπου των ετήσιων διανυκτερεύσεων πραγματοποιούνται από Έλληνες και το 87% από αλλοδαπούς, κυρίως Ευρωπαίους. Με βάση τα επίσημα στοιχεία, με έτος βάσης το 2008 και εύρος αναφοράς μέχρι και το 2010, το 27% των διανυκτερεύσεων πραγματοποιήθηκαν από Γερμανούς, το 15% από Ιταλούς, το 14% από Έλληνες και το 12% από Γάλλους. Ακολουθούν οι Ολλανδοί, οι Άγγλοι, οι Πολωνοί, οι Τσέχοι, οι Ούγγροι και οι Ισπανοί (βλ. σχετικό πίνακα στο συνημμένο ).
Γενικότερα πάντως το κάμπινγκ θεωρείται φθηνός τρόπος διακοπών για τον Έλληνα και επιλέγεται κυρίως για τον λόγο αυτό, σε αντίθεση με τους αλλοδαπούς για τους οποίους το κάμπινγκ είναι τρόπος διακοπών στον οποίο και επενδύουν σημαντικά ποσά. Ενδεικτικά, κατά την διάρκεια της υψηλής τουριστικής περιόδου, το κόστος διανυκτέρευσης δύο ατόμων με αυτοκίνητο και ιδιόκτητη σκηνή κοστίζει, ανάλογα με την περιοχή, μεταξύ 18-25 ευρώ, ενώ όλα τα κάμπινγκ διαθέτουν αναρτημένο κατάλογο και εγκεκριμένες τιμές από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο.
Για τους αλλοδαπούς επισκέπτες, αυτή η συνειδητή καταναλωτική προτίμηση μεταφράζεται σε αγορά αυτοκινούμενων τροχόσπιτων, συρόμενων τροχόσπιτων με το κατάλληλο όχημα, τροχοσκηνών και σκηνών εξειδικευμένου εξοπλισμού, ενώ συνδυάζεται με την επιλογή μακρινών προορισμών και μεγάλης διάρκειας ταξιδιών που προϋποθέτουν αυξημένο οικονομικό προϋπολογισμό (μεταφορικά, διατροφή, αναψυχή, ταξιδιωτικές ασφαλιστικές καλύψεις κλπ ).
Το ενδιαφέρον των Ελλήνων για το οργανωμένο κάμπινγκ φαίνεται πως σταδιακά παρουσιάζει μία μικρή αυξητική τάση, της τάξης του 3%, την τελευταία διετία, γεγονός που αποδίδεται κυρίως σε οικονομικούς λόγους. Παράλληλα το ενδιαφέρον των αλλοδαπών φαίνεται ελαφρώς μειωμένο, κυρίως λόγω απεργιών, αλλά και της αρνητικής δημοσιότητας που επιφέρει η κρίση και οι αντιδράσεις των πολιτών. Επιπλέον παράγοντες θεωρούνται το αυξημένο κόστος της βενζίνης και των διοδίων.