Σύμφωνα με μελέτες του ευρωπαϊκού οργανισμού εναέριου ελέγχου Eurocontrol, η εναέρια κυκλοφορία στην Ευρώπη θα συνεχίσει να αυξάνεται κατά τα επόμενα 20 χρόνια, γεγονός που θα διατηρήσει και φέτος την συμφόρηση στον αέρα και τις καθυστερήσεις πτησεων.
Όπως δήλωσε την Τρίτη στο Ευρωπαϊκό Αεροπορικό Συμπόσιο του Μονάχου ο διευθυντής διαχείρισης δικτύων του Eurocontrol (Joe Sultana), ο αριθμός των πτήσεων προβλέπεται να αυξηθεί στα 16,2 εκατομμύρια το χρόνο μέχρι το 2040, από τα περισσότερα από έντεκα εκατομμύρια που καταγράφησαν το 2018.
Ουσιαστικά, αναμένεται μια μέση αύξηση των πτήσεων περίπου 1,9% ετησίως έως το 2040. Η αύξηση των πτήσεων στην Ευρώπη θα επιβραδυνθεί τις ερχόμενες δεκαετίες ενώ για τα επόμενα χρόνια προβλέπονται αυξήσεις της τάξης του 3%.
Αυτό συνεπάγεται ένα δεύτερο χαοτικό καλοκαίρι με προβλήματα στις αερομεταφορές, μετά τα σοβαρά προβλήματα πέρυσι, καθώς ο αριθμός πτήσεων θα αυξηθεί περαιτέρω κατά 3,3% ενώ λιγότεροι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας θα είναι στις θέσεις τους στη Γαλλία και τη Γερμανία προσπαθώντας να διαχειριστούν τον αυξημένο όγκο πτήσεων. Επιπλέον, όπως είπε, έχει εξαντληθεί και η επιλογή των αεροσκαφών να πετούν χαμηλότερα προκειμένου να αξιοποιούν πλήρως τα περιθώρια εναέριου χώρου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2018 (Μάρτιος – Οκτώβριος) η μέση καθυστέρηση προσγείωσης ανήλθε σε 49 λεπτά πριν τα αεροσκάφη προσγειωθούν στον προορισμό. Χειρότερες επιδόσεις σε αυτό το επίπεδο είχε η Eurowings (734 πτήσεις ημερησίως κατά μέσο όρο) ενώ η μητρική Lufthansa (1.529 πτήσεις την ημέρα) είχε μερίδιο 23% στο σύνολο των καθυστερήσεων.
Οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους Easyjet και Ryanair ήταν επίσης στις εταιρίες με τις μεγαλύτερες καθυστερήσεις. Στη Ryanair, το 31% των 2.302 καθημερινών πτήσεων είχε καθυστέρηση και στην Easyjet το 31,8% των 1.791 πτήσεων.