Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας κατέγραψε αλματώδη αύξηση των επισκεπτών και εκτίναξη των ταξιδιωτικών εισπράξεων στον τομέα του τουρισμού το πρώτο εννεάμηνο του 2018.
Σύμφωνα με τις επίσημες στατιστικές της Τράπεζας της Ελλάδας μέσα στο πρώτο εννεάμηνο του 2018 έγιναν 2.741.000 διανυκτερεύσεις στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας (Αιτωλοακαρνανία, Αχαΐα και Ηλεία), σημειώνοντας αύξηση κατά 25,27% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017, όπου ο συνολικός αριθμός των διανυκτερεύσεων ήταν 2.188.100.
Μέσα στην ίδια περίοδο (Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2018) η οικονομία της Περιφέρειας, απ’ την τόνωση της τουριστικής κίνησης, ενισχύθηκε με επιπλέον 39.900.000 ευρώ, ενώ ο αριθμός των επισκεπτών στη Δυτική Ελλάδα το ίδιο διάστημα αυξήθηκε κατά 90.300 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017.
Συνεχώς καταγράφεται επενδυτικό ενδιαφέρον στον τουριστικό τομέα. Αυτή την περίοδο απ’ την Αιτωλοακαρνανία, την Αχαΐα και την Ηλεία έχουν υποβληθεί 266 νέες επενδυτικές προτάσεις που αφορούν σε νέα καταλύματα. Η Περιφέρεια ενίσχυσε πρόσφατα με 10 εκατομμύρια ευρώ τις νέες επενδυτικές πρωτοβουλίες στον τουριστικό τομέα, με πόρους προερχόμενους από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα 2014 – 2020.
Έχοντας ως αφετηρία μια ολοκληρωμένη προσέγγιση προώθησης του τουριστικού προϊόντος, σε συνεργασία με τη Marketing Greece έγινε αναβάθμιση της ιστοσελίδας τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (www.western-greece.com), όπως και της διαχείρισης των social media (Facebook, Instagram, Youtube), ενώ συνεχίστηκε η δημιουργία νέων σύγχρονων εργαλείων για την προσέλκυση επισκεπτών και η προβολή σε άλλες ιστοσελίδες με ανανεωμένο περιεχόμενο. Παράλληλα, ενισχύθηκε η offline διαφημιστική προβολή με καταχωρήσεις, διανομή έντυπου υλικού, αλλά και η έκδοση νέων φυλλαδίων σε πέντε γλώσσες.
Την ίδια στιγμή, το Σχέδιο του Προγράμματος Τουριστικής Προβολής 2019 – 2021 εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014 – 2020». Έτσι, διασφαλίζεται χρηματοδότηση ύψους 1 εκατ. ευρώ για μία τριετία. Το Σχέδιο αποτελείται από τέσσερα υποέργα που «διαιρούνται» σε έντεκα πακέτα εργασίας, τα οποία στοχεύουν στη μέγιστη εφικτή προβολή και συμβολή στην περαιτέρω αύξηση του τουριστικού ρεύματος στη Δυτική Ελλάδα. Περιλαμβάνει τη συμμετοχή σε Διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις και Εκδηλώσεις, την ειδική προβολή σε χώρες του εξωτερικού και σε πόλεις του εσωτερικού, τη συμμετοχή σε B2B Workshops, Επαγγελματικά Ταξίδια Παρουσίασης, Εκδηλώσεις Παρουσίασης Προορισμού, την Online και Offline Διαφημιστική προβολή, την παραγωγή και την εκτύπωση έντυπου και ψηφιακού υλικού τουριστικής προβολής, τη φωτογράφηση, την παραγωγή επτά βίντεο και επτά διαφημιστικών Spots, διαφημιστικά δώρα, δημιουργία πολυτελούς αναμνηστικού λευκώματος και την ανάπτυξη εφαρμογών τουριστικής προβολής.
«Χρησιμοποιήσαμε όλες τις σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ, δουλέψαμε μεθοδικά και επίμονα στο κομμάτι της τουριστικής προβολής και ταυτόχρονα δώσαμε έμφαση στη βελτίωση των υποδομών ώστε η Δυτική Ελλάδα να ενισχύσει την προσβασιμότητα των επισκεπτών της αλλά και τη διακριτή τουριστική της ταυτότητα. Τα έως τώρα αποτελέσματα δικαιώνουν τις επιλογές μας» ανέφερε ο Αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας Κωνσταντίνος Καρπέτας.