Η Ελλάδα συγκαταλέγεται σε έναν από τους πιο αγαπημένους προορισμούς των Κινέζων τουριστών που κατακλύζουν τα τελευταία χρόνια την Ευρώπη.
Παρά τη σχετική επιβράδυνση της οικονομίας της Κίνας και τις ανησυχίες για το Brexit, από πέρυσι εμφανίζεται αύξηση κατά 5,1% στις αφίξεις Κινέζων σε προορισμούς της ΕΕ. Τα τελευταία στοιχεία προέρχονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδιών (ETC) σε συνεργασία με την εταιρεία ανάλυσης αεροπορικών ταξιδιών ForwardKeys, που παρακολουθεί 17 εκατομμύρια κρατήσεις πτήσεων ημερησίως.
Οι τρεις μεγαλύτεροι προορισμοί της ΕΕ για αφίξεις από την Κίνα ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο με +2,4%, η Γερμανία με + 2,6% και η Γαλλία με +7,7%. Στη Νότια Ευρώπη η Ελλάδα σημειώνει αύξηση 22.6%, η Ιταλία στο 4,6% και η Ισπανία στο 1,6%. Οι τρεις μεγαλύτεροι ανερχόμενοι προορισμοί είναι η Κροατία (αύξηση 45,7%), η Εσθονία (αύξηση 35,8%) και η Ουγγαρία (αύξηση 25,1%).
Μάλιστα, αν το Ηνωμένο Βασίλειο δεν συμπεριλαμβανόταν στα δεδομένα του 2018, οι επιδόσεις της ΕΕ θα φαίνονταν ακόμη πιο δυνατές, με τις αφίξεις να αυξάνονται κατά 5,8%, σε αντίθεση με το 5,1% όταν περιλαμβάνεται και το Ηνωμένο Βασίλειο. Ομοίως, οι μελλοντικές κρατήσεις είναι 17,7% μπροστά για την περίοδο Ιανουαρίου-Απριλίου 2019, εάν ενταχθεί και το Ηνωμένο Βασίλειο το ποσοστό ανέρχεται στο 16,9%, γεγονός που υποδηλώνει κάποια επίδραση, που προκύπτει από την αβεβαιότητα του Brexit.
Όσον αφορά την τρέχουσα χρονιά, οι κινεζικές κρατήσεις στην ΕΕ για τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2019 είναι 16,9% μπροστά από εκεί που ήταν στο τέλος του 2017, με την παγκόσμια τάση στον τουρισμό,να είναι συγκριτικά 9,3% μπροστά. Σύμφωνα με τη ETC, η ανάπτυξη καταδεικνύει ότι το έτος 2018 για τον τουρισμό της ΕΕ και της Κίνας, το οποίο έχει σχεδιαστεί για την προώθηση της ΕΕ ως τουριστικού προορισμού στην ταχέως αναπτυσσόμενη κινεζική αγορά, συνεχίζει να αποδίδει με επιτυχία.
Ο διευθύνων σύμβουλος Eduardo Santander δήλωσε: «Η πρωτοβουλία για τον τουρισμό του 2018 για την ΕΕ-Κίνα ήταν εξαιρετικά επιτυχημένη. Και συνεχίζουμε να βλέπουμε τα οφέλη και το 2019. Η ανάπτυξη των κινέζων ταξιδιωτών είναι σταθερή και στο εγγύς μέλλον, με βάση τις τρέχουσες κρατήσεις, η ΕΕ θα συνεχίσει να αυξάνει το μερίδιό της σε αυτή την πολύτιμη αγορά, όχι μόνο σε παραδοσιακούς προορισμούς, αλλά και σε λιγότερο γνωστούς και αναδυόμενους».
Τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος της ForwardKeys Olivier Jager πρόσθεσε: “Τα ευρήματά μας επιβεβαιώνουν τι μπορεί να επιτύχει μια συντονισμένη προσπάθεια για την τόνωση του τουρισμού. Φαίνεται επίσης ότι έχουν διαρκή αποτελέσματα, όπως βλέπουμε στα στοιχεία των προκρατήσεων”. ” .