Στην προσέλκυση τουριστών 3ης ηλικίες στοχεύει η Ελλάδα, καθώς πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα target groups λόγω του υψηλού εισοδήματος και του ελεύθερου χρόνου επιτρέπει στην ομάδα αυτή να ταξιδεύει συχνά και να δαπανά αρκετά χρήματα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΗΕ, καθώς το 2020 ο αριθμός των ηλικιωμένων αναμένεται να προσεγγίσει το 18,5% του παγκόσμιου πληθυσμού, η δεύτερη χώρα στον κόσμο με την μεγαλύτερη αναλογία υπερήλικων στον πληθυσμό της θα είναι η Σουηδία, μετά την Ιταλία, με βάση τα στοιχεία της Eurostat. Για την Σουηδία, στις αρχές αυτής δεκαετίας, η ηλικιακή ομάδα 50-64 αποτελούσε το 19,5% του πληθυσμού, μία τάση που αυξάνεται σημαντικά σε ποσοστό που το 2020 θα έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα 2.077.000 άτομα στο ηλικιακό γκρουπ των 55+. Ο μέσος Ευρωπαίος εκτιμάται ότι θα παραμείνει υγιής και δραστήριος για 8,3 έτη μετά την ηλικία των 65, ενώ για την Σουηδία οι άνδρες θα παραμείνουν υγιείς και δραστήριοι για 13,6 χρόνια μετά τα 65 και για τις γυναίκες για 14,6 χρόνια.
Αντίστοιχη είναι η εικόνα για όλη την Σκανδιναβία, η οποία εκτιμάται ότι θα έχει τα περισσότερα έτη με καλή υγεία και δραστήρια ζωή σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, καθώς και το υψηλότερο εισόδημα.
Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat για πρώτη φορά στην Ευρώπη οι τουρίστες νεότερων ηλικιών είναι λιγότεροι από αυτούς που έχουν υπερβεί το 65ο έτος της ηλικίας τους. Το ένα τρίτο της τουριστικής δαπάνης στην Ευρώπη θα προέρχεται μέχρι το 2050 από ηλικιακές ομάδες άνω των 65 ετών.
Υπολογίζεται επίσης ότι ο αριθμός των ηλιακών ομάδων της Σουηδίας 65+, το 2020 θα απαριθμούν μεταξύ 722.000 και 1.120.000.
Ως προς το προφίλ του επισκέπτη άνω των 55:
• Διαθέτουν περισσότερα χρήματα για ταξίδια
• Αναζητούν νέες εμπειρίες και είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν χρήματα για υπηρεσίες υψηλού επιπέδου
• Απολαμβάνουν διακοπές για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα αφού δεν έχουν οικογενειακές ή επαγγελματικές υποχρεώσεις
• Προτιμούν περιόδους εκτός αιχμής, στο τέλος και την έναρξη της τουριστικής σαιζόν
• Εμπιστεύονται περισσότερο την προσωπική επαφή και τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης (εφημερίδες, περιοδικά, εκθέσεις) από ότι την σύγχρονη τεχνολογία (social media, internet)
Στο πλαίσιο αυτό, η North Events επενδύει στρατηγικά στην προσέλκυση τουρισμού 3ης ηλικίας από την Σουηδία με μία σημαντική συνεργασία της GREKLAND PANORAMA και της έκθεσης “SENIOR” στις 1- 3 Οκτωβρίου 2019 στο εκθεσιακό κέντρο Stockholmsmässan της Στοκχόλμης. Η SENIOR ως η μοναδική και μεγαλύτερη στοχοποιημένη έκθεση για την τρίτη ηλικία στην Σουηδία στηρίζεται από τους κορυφαίους οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης και συνταξιούχων Σουηδίας, PRO και SPF, και μετρά περισσότερους από 14.000 επισκέπτες και 260 εκθέτες από όλο τον κόσμο.
Μέσα από το κεντρικό περίπτερο της Ελλάδας τουριστικές επιχειρήσεις, φορείς και τουριστικοί προορισμοί θα έχουν την δυνατότητα να απευθυνθούν σε μία από τις σημαντικότερες αγορές της Ευρώπης και να προσελκύσουν επισκέπτες για την τουριστική σαιζόν 2020.