Ο δρόμος της ανάπτυξης και της εξυγίανσης της οικονομίας περνά μέσα από τον τουρισμό.
Το γεγονός επιβεβαιώνει και έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ στην οποία μάλιστα γίνεται λόγος και για το πώς η ανταγωνιστικότητα του τουρισμού βελτιώνει πολύ το οικονομικό κλίμα.
«Το κλειδί»
Σύμφωνα με έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, μέσω συντονισμένων ενεργειών ενταγμένων όχι μόνον θα βοηθήσει να ελαχιστοποιηθούν οι επιπτώσεις από ένα πιθανά δυσμενέστερο διεθνές οικονομικό περιβάλλον, αλλά και θα του επιτρέψουν να είναι σε ισχυρότερη θέση όταν αυτό ανακάμψει.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι το ευνοϊκό οικονομικό περιβάλλον στις χώρες από τις οποίες προέρχονται οι τουρίστες στην Ελλάδα συνέδραμε σημαντικά στην ανάπτυξη του εισερχόμενου τουρισμού από το 2012 και μετά (+94% στις αφίξεις, +56% στα έσοδα), επιτρέποντας στους πολίτες τους να κάνουν περισσότερα ταξίδια, συχνά με υψηλότερη δαπάνη.
Σε ένα διεθνές περιβάλλον
Σε ένα διεθνές περιβάλλον, που ο ανταγωνισμός θα εντείνεται και λόγω των δυσμενέστερων οικονομικών συνθηκών στις αγορές μας, η διατήρηση και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουρισμού και του τουριστικού προϊόντος μας, πρέπει να αποτελεί διαρκή στόχο, ώστε να μπορεί να εξακολουθήσει να συνεισφέρει στην οικονομία και στην κοινωνία.
Η ικανοποίηση αυτού του στόχου, απαιτεί την συγκρότηση μιας μακροπρόθεσμης εθνικής στρατηγικής για την αναβάθμιση και ωρίμανση του τουριστικού προϊόντος της χώρας, τη διαχείριση των προορισμών, ένα μείγμα οικονομικής πολιτικής που δεν θα επιβαρύνει την ανταγωνιστικότητα με υψηλή φορολογία επί των τιμών, τη διαμόρφωση ενός επιχειρηματικού περιβάλλοντος που, κατ’ ελάχιστον, δεν θα είναι εχθρικό προς τις νέες επενδύσεις.