Οι εξατομικευμένες υπηρεσίες που προσφέρονται κατά την διαδικασία της κράτησης παίζουν σημαντικό ρόλο για το 92% όσων ταξιδεύουν για λόγους αναψυχής, με το 50% να είναι διατεθειμένοι να βάλουν το χέρι στην τσέπη για να τις πληρώσουν εξτρά, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα καταναλωτών της American Express Travel και της Wakefield Research.
Στην έρευνα διαπιστώθηκε επίσης ότι το 40% των τουριστών πιστεύει ότι η εύρεση μιας «τέλειας» ταξιδιωτικής εμπειρίας είναι «δυσκολότερη από την εύρεση ενός τέλειου σημαντικού άλλου», όπως δήλωσε η κα. Sangeeta Naik, παγκόσμια επικεφαλής στρατηγικών εταιρικών σχέσεων και μάρκετινγκ της Αmex, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης στην πρόσφατη διάσκεψη ταξιδιών τεχνολογίας Phocuswright στο Χόλιγουντ της Φλώριδας.
Η αξιοπιστία του περιεχομένου στο διαδίκτυο είναι ένα ακόμα ακνθώδες ζήτημα. Δύο στους πέντε ερωτηθέντες ανέφεραν ότι έμειναν σε ένα ξενοδοχείο και απογοητεύθηκαν, καθώς «τίποτα δεν ήταν σαν τη φωτογραφία». Επιπλέον, το 20% των ερωτηθέντων μπερδεύτηκαν τόσο πολύ από την πολυπλοκότητα των επίλογών του αεροπορικού ταξιδιού, που είχαν κλείσει την πτήση σε λάθος μέρα.
“Πρόκειται για αγώνα στην κυριολεξία», δήλωσε η Naik για τον τεράστιο όγκο των πληροφοριών που οι καταναλωτές πρέπει να χρησιμοποιήσουν όταν κάνουν online κράτηση κι έχουν μετατρέψει τον προγραμματισμό ταξιδιού σε μια δοκιμασία. Και παρόλο που η τουριστική βιομηχανία έχει επίγνωση αυτού του ζητήματος και έρχεται με καινοτομίες υψηλής τεχνολογίας για να το επιλύσει, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες πρέπει επίσης να συνεχίσουν να επικεντρώνονται στην εξυπηρέτηση των πελατών.
Μια λύση είναι οι προσωποποιημένες υπηρεσίες, εάν οι ταξιδιώτες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν γι΄αυτό. Καθώς οι καταναλωτές δαπανούν περισσότερα για ταξίδια, οι ταξιδιωτικές μάρκες πρέπει να επικεντρωθούν σε «high-touch» και «high-tech» λύσεις και προσφορές. Η παγκόσμια αγορά ταξιδιών, αυξάνεται, ανέφερε τος στέλεχος της Amex, με τα ταξίδια παγκοσμίως να αυξάνονται ταχύτερα από το παγκόσμιο ΑΕΠ τα τελευταία οχτώ χρόνια.
Η δημιουργία υψηλής ποιότητας περιεχομένου και η παροχή βοήθεια στους πελάτες για να πάρουν τις σωστές αποφάσεις, είναι καθοριστικής σημασίας, σύμφωνα με την Naik. Ο αριθμός των ξενοδοχείων στον κόσμο συνεχίζει να αυξάνεται, με κάποιες εκτιμήσεις να υπολογίζουν τον αριθμό των ακινήτων σε περίπου 200.000. Και αυτό δεν περιλαμβάνει εναλλακτικές λύσεις σε εναλλακτικά καταλύματα, όπως το Airbnb.
Αλλά οι καταναλωτές δεν κατευθύνονται μόνο από τον παράγοντα τιμή. Στην πραγματικότητα, η Αmex διαπίστωσε ότι το 63% των καταναλωτών θα ξοδέψει περισσότερα για να παραμείνει σε ένα ξενοδοχείο αν τους δοθούν πρόσθετες υπηρεσίες, μέσω επιβραβεύσεων.
Εντέλει , tο μήνυμα από τους καταναλωτές προς τους ταξιδιωτικούς πράκτορες είναι : «Σε όλη αυτή την προβληματική κατάσταση, βρείτε την σωστή επιλογή για μένα.», κατέληξε η κα. Naik.