«Αιμοδότης» του ΑΕΠ ο κλάδος του τουρισμού

Τι ειπώθηκε κατά τη συνέντευξη τύπου του υπουργείου Τουρισμού

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2019 ο τουριστικός κλάδος αποτελεί πρωταγωνιστή της αναπτυξιακής προσπάθειας της χώρας, ενώ οι στόχοι του 2020 βοηθούν τους δείκτες του ΑΕΠ σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν στη σημερινή συνέντευξη τύπου του υπουργείου Τουρισμού.

 

Η συνέντευξη τύπου που στόχο είχε τον απολογισμό των πεπραγμένων του υπουργείου Τουρισμού, έλαβε χώρα στο νέο μουσείου Γουλανδρή στο Παγκράτ.

 

Ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης αφού εστίασε στην σημαντική άνοδο των τουριστικών εσόδων το 2019 ανέφερε τους στόχους που μπαίνουν από το υπουργείο για το 2020.

 

Οι στόχοι του υπουργείου Τουρισμού το 2020

 

«Οι δράσεις του υπουργείου το 2020 θα κινηθούν με στόχο να επιτευχθεί:

 

–         περαιτέρω άνοδο των τουριστικών εισπράξεων, κατά 10% σε σχέση με το 2019,

 

–         άνοδος των αφίξεων των ξένων επισκεπτών μας κατά 5%,

 

–         αύξηση κατά 5% των διανυκτερεύσεων, αλλά και

 

–         αύξηση 4% της κατά κεφαλήν δαπάνης των τουριστών μας».

 

17,86 δισ. ευρώ τα τουριστικά έσοδα το 2019

 

Εξειδικεύοντας ο υφυπουργός Τουρισμού Μάνος Κόνσολας, ανάφερε ότι ήδη στο ενδεκάμηνο τα τουριστικά έσοδα το 2019 ήταν 17,86 δισ. ευρώ από 15,8 δισ. ευρώ που ήσαν το ενδεκάμηνο του 2018.

 

Αυξημένα τα τουριστικά έσοδα του 11μηνου του 2019 σε σχέση με το 2018

 

Η εν λόγω επίδοση όπως εξήγησε αποτελεί κορυφαία επίδοση για τον τουρισμό της χώρας που με τη σειρά της συνέβαλε στην ανάπτυξη άνω του 2% που σημειώθηκε στο ΑΕΠ του 2019. Μάλιστα τονίστηκε ότι για το 2019, τα τουριστικά έσοδα θα κλείσουν στα 18,1 δισ. ευρώ και φιλοδοξία παραμένει και η περαιτέρω ενίσχυση του ΑΕΠ της χώρας, με “αιμοδότη” τον κλάδο του τουρισμού.

 

Με όχημα την βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, το υπουργείου τουρισμού, όπως είπε ο κ. Θεοχάρης φιλοδοξεί να καινοτομήσει με δράσεις που κάνουν πράξη τον “πράσινο” τουρισμό και εκτιμάται ότι θα δώσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην Ελλάδα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το νέο στρατηγικό σχέδιο που ξεδιπλώνει το υπουργείου Τουρισμού μεταξύ άλλων εστιάζει στην Σαντορίνη και στην βελτίωση των υποδομών του νησιού και των τουριστικών ροών της.

 

Από ποιες χώρες «ήρθε» το τουριστικό συνάλλαγμα;

 

Σε ό,τι αφορά τις αγορές – χώρες “αιμοδότες” του τουριστικού συναλλάγματος για το 2019, πάντα για την Ελλάδα, η Γερμανική αγορά συνεισέφερε με 2,5 δισ. ευρώ, η Βρετανία, με 2,3 δισ. ευρώ αλλά και οι ΗΠΑ με 1 δισ. ευρώ. Την ίδια στιγμή ιδιαίτερα σημαντικό καταγράφεται και το γεγονός ότι η μέση δαπάνη του αλλοδαπού τουρίστα το 2019 ανήλθε στα 559 ευρώ αυξημένη κατά 12,3%.

 

Οι στρατηγικοί στόχοι του υπουργείου

 

Στους στρατηγικούς στόχους ο κ. Θεοχάρης, μεταξύ άλλων, εστίασε:

 

– Στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς του τουριστικού προϊόντος,

 

– Στην ενίσχυση της προστιθέμενης αξίας των ανθρώπων που παράγουν το τουριστικό προϊόν αλλά και

 

– Στην επανατοποθέτηση ελληνικού τουριστικού “brand” και της εικόνας της χώρας γενικότερα.

 

Ταυτόχρονα επισημάνθηκε ότι θα γίνει ειδική καμπάνια για τα νησιά που πλήττονται από το μεταναστευτικό.

 

Τουρισμός 4 εποχών

 

Ο τουρισμός μπορεί να είναι τουρισμός 4 εποχών δήλωσε με νόημα ο υφυπουργός Τουρισμού Μάνος Κόνσολας και εστίασε στην παρούσα “ακτινογραφία” των τουριστικών ροών, που αποτυπώνει το πρόβλημα της εποχικότητας του. Είναι γεγονός ότι μόνο σε 5 περιφέρειες της χώρας συγκεντρώνεται το 87% της τουριστικής κίνησης και ο κ. Κόνσολας έκανε λόγο για την ανάγκη της διαφοροποίησης του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος.

 

Καταδυτικός τουρισμός και βραχυχρόνιες μισθώσεις στην αντζέντα

 

Σε ό,τι αφορά την τρέχουσα τουριστική ατζέντα έτοιμο είναι το νομοσχέδιο για τον καταδυτικό τουρισμό, όπως επίσης και το νομοσχέδιο για την τουριστική εκπαίδευση. Μάλιστα για το τελευταίο, ο κ. Κόνσολας ανάφερε ότι την επόμενη εβδομάδα θα βγει σε διαβούλευση.

 

Στην τελική ευθεία είναι εξάλλου και η νομοθετική ρύθμιση για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, όπου στο προσεχές διάστημα θα υπάρξει διϋπουργική για την οριστική αποτύπωση των πρωτοβουλιών της κυβέρνησης στο μέτωπο αυτό, όπως είπε ο κ. Θεοχάρης.

 

Το όραμα του μετασχηματισμού του ΕΟΤ

 

Σε ό,τι αφορά τον ρόλο του ΕΟΤ, που για πρώτη φορά, έτρεξε τον Ιανουάριο την νέα καμπάνια της χώρας με σύνθημα “Always In Season” η πρόεδρος του ΕΟΤ Άντζελα Γκερέκου στάθηκε στην ανάγκη μετασχηματισμού του οργανισμού σε έναν οργανισμό μάρκετιγκ που με σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία θα προβάλλει την Ελλάδα στις αγορές του κόσμου. Στο πλαίσιο αυτό προωθείται και η αναβάθμιση του Visit Greece.

 

Τέλος, ο υπουργός Τουρισμού ανακοίνωσε την μετεγκατάσταση του υπουργείου Τουρισμού και τη συστέγαση του σε ακίνητο στην πλατεία Ομονοίας. Μάλιστα ο κ. Θεοχάρης επεσήμανε ότι με την κίνηση αυτή, το υπουργείου θα εξοικονομήσει περί τα 1,8 εκατ. ευρώ, από τα ενοίκια που μέχρι σήμερα καταβάλλει.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ