Η υιοθέτηση μιας ευέλικτης πολιτικής ακυρώσεων στα ξενοδοχειακά καταλύματα, μπορεί να αποδεχθεί χρήσιμο “φάρμακο” στην προσπάθεια του ελληνικού τουρισμού να περιορίσει τις επιπτώσεις από την εξάπλωση του κορωνοϊού. Σύμφωνα με χθεσινή επιστολή του Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) προς τους φορείς του Τουρισμού.
Στην επιστολή, που υπογράφει ο πρόεδρος κ. Γιάννης Ρέτσος, προκρίνεται για άλλη μια φορά «ψυχραιμία και νηφαλιότητα» για την προστασία της εικόνας της χώρας και του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. «Η Ελλάδα έχει κερδίσει όλα αυτά τα χρόνια την εμπιστοσύνη των επισκεπτών της. Αυτή τη σχέση εμπιστοσύνης την έχουμε οικοδομήσει με δικές μας προσπάθειες και θυσίες και πρέπει να την επιβραβεύσουμε και να την ενισχύσουμε», αναφέρεται.
Στο πλαίσιο αυτό ο ΣΕΤΕ επισημαίνει ότι «με δεδομένη την πτώση στην ταξιδιωτική διάθεση διεθνώς, είναι αναγκαίες συγκεκριμένες ενέργειες προκειμένου να διευκολύνουμε ή και να ενθαρρύνουμε την απόφαση του κοινού. Αυτό, σε συνδυασμό με αντίστοιχες πολιτικές από τους υπόλοιπους κλάδους του τουρισμού, μπορεί να συμβάλει στη διατήρηση αλλά και την ενθάρρυνση των κρατήσεων».
Στην λογική αυτή, «ως πρώτο βήμα, προτείνεται μια πιο ευέλικτη πολιτική ακυρώσεων από τα τουριστικά καταλύματα, σε συνεργασία και με τα τουριστικά γραφεία, όπου αυτό είναι απαραίτητο. Συγκεκριμένα, για κρατήσεις που αφορούν διαμονές έως 31 Μαΐου 2020, προτείνεται η τροποποίηση της πολιτικής ακυρώσεων τόσο των μεμονωμένων, όσο και των ομαδικών κρατήσεων, ως εξής:
– Εποχικά τουριστικά καταλύματα / resort: Δικαίωμα δωρεάν ακύρωσης 7 ημέρες πριν την άφιξη. Στην περίπτωση αυτή, θα επιστρέφεται η προκαταβολή που έχει καταβληθεί.
Τουριστικά καταλύματα συνεχούς λειτουργίας σε αστικά κέντρα: Δικαίωμα δωρεάν ακύρωσης 24 ώρες πριν την άφιξη. Στην περίπτωση αυτή, θα επιστρέφεται η προκαταβολή που έχει καταβληθεί.
– Τουριστικά καταλύματα συνεχούς λειτουργίας σε ορεινές-ημιορεινές περιοχές: Δικαίωμα δωρεάν ακύρωσης 48 ώρες πριν την άφιξη. Στην περίπτωση αυτή, θα επιστρέφεται η προκαταβολή που έχει καταβληθεί.
Η εν λόγω πολιτική ακυρώσεων προτείνεται να εφαρμοστεί και σε κρατήσεις που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί και για τις οποίες εξακολουθεί μέχρι σήμερα να υπάρχει η δυνατότητα δωρεάν ακύρωσης».
Σε σχέση με τα τουριστικά γραφεία, ο ΣΕΤΕ σημειώνει ότι «στην όλη προσπάθεια, όπως ήδη αναφέρθηκε, σημαντικό ρόλο έχουν και τα τουριστικά γραφεία, που ενθαρρύνονται να εφαρμόσουν την όποια αλλαγή υιοθετηθεί στην πολιτική ακυρώσεων των τουριστικών καταλυμάτων. Παράλληλα, είναι σε εξέλιξη προσπάθεια συνάντησης με τους εκπροσώπους των μεγαλύτερων Ευρωπαίων Τ.Ο, προκειμένου να ζητηθεί και η δική τους συμμετοχή στην προσπάθεια αυτή».
«Με συνέργειες και συνεργασίες μπορούμε να αποδείξουμε για ακόμα μια φορά την υπευθυνότητα και τη σοβαρότητα που χαρακτηρίζει τον τουριστικό τομέα, βασικά χαρακτηριστικά που έχουν αναδείξει τον Τουρισμό πραγματικό πρωταγωνιστή της ελληνικής οικονομίας, ακόμα και κάτω από τις πλέον δύσκολες περιόδους», καταλήγει η ανακοίνωση.