Η κατάρρευση των εγχώριων ταξιδιών στην ηπειρωτική Κίνα – το επίκεντρο της έκρηξης του κοροναϊού – σε συνδυασμό με την πτώση της ζήτησης από και προς την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, οδήγησε στη μεγαλύτερη μείωση της ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες.
Ανακοινώνοντας των δεδομένα παγκόσμιας επιβατικής κίνησης για το μήνα Φεβρουάριο, η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA), ανέφερε ότι το συνολικό εισόδημα ανά επιβατικό χιλιόμετρο (RPK) για αυτό το μήνα μειώθηκε κατά 14,1% σε ετήσια βάση, καθιστώντας την την πιο απότομη πτώση της κίνησης μετά τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου 2001.
Η διεθνής ζήτηση επιβατών μειώθηκε κατά 10,1% σε ετήσια βάση, αντιστρέφοντας την αύξηση κατά 2,6% που σημειώθηκε τον Ιανουάριο. Η ΙΑΤΑ προσθέτει ότι αυτά είναι τα χειρότερα στοιχεία μετά το ξέσπασμα του ιου SARS το 2003.
Η Ευρώπη και η Μέση Ανατολή ήταν οι μόνες περιοχές που σημειώθηκε άνοδος. Συνολικά η χωρητικότητα μειώθηκε κατά 5% και οι συντελεστές πληρότητας μειώθηκαν κατά 4.2% για καταλήξουν στο 75.3%.
Τέλος, η ζήτηση για εσωτερικές πτήσεις υποχώρησε κατά 20.9% σε σύγκριση με το Φεβρουάριο του 2019, καθώς η κινεζική αγορά κατέρρευσε υπό το πρίσμα των κυβερνητικών αποκλεισμών. Η εσωτερική χωρητικότητα μειώθηκε κατά 15.1% και οι συντελεστές πληρότητας συρρικνώθηκαν κατά 5.6% για να καταλήξουν στο 77%.