Κρατικό δάνειο για να επιβιώσει
Κρατικό δάνειο για να επιβιώσει ζήτησε ο εθνικός αερομεταφορέας της Πορτογαλίας TAP από την κυβέρνηση της Πορτογαλίας.
Όπως δήλωσε πρόεδρος του ΔΣ του Μιγκέλ Φρασκίλιου σε σημερινή κοινοβουλευτική ακρόαση ο εθνικός αερομεταφορέας της Πορτογαλίας TAP βρίσκεται στην πλέον επισφαλή θέση από την ίδρυσή του.
Δεν αποκάλυψε το ποσό που ζητάει
«Η TAP έχει απευθύνει μια έκκληση για υποστήριξη στο πορτογαλικό κράτος», τόνισε ο Φρασκίλιου, προσθέτοντας ότι ευελπιστεί πως η εταιρεία θα λάβει απάντηση από την κυβέρνηση πολύ σύντομα. Εκπρόσωπος της TAP δεν θέλησε να αποκαλύψει το ποσόν που αιτείται η εταιρεία.
Η αεροπορική εταιρεία, για την οποία ο Φρασκίλιου είπε ότι «βρίσκεται στην πιο ευαίσθητη» κατάστασή της από την ίδρυσή της πριν 75 χρόνια, ζήτησε επίσης να εξαιρεθεί ή να επιτραπεί στην ΤΑΡ να αναβάλει διάφορες φορολογικές πληρωμές.
Μέρος της ΤΑΡ ιδιωτικοποιήθηκε εν μέρει το 2015. Ο βραζιλιανο-αμερικανός επιχειρηματίας Νταβίντ Νίλμαν κατέχει μερίδιο 45% των μετοχών της, το κράτος διατηρεί το 50%, ενώ οι υπάλληλοι της TAP κατέχουν το υπόλοιπο 5%.
Απέλυσε το 90% των 10.000 υπαλλήλων της
Η TAΡ έχει υποστεί μεγάλες απώλειες καθώς η ζήτηση για ταξίδια σχεδόν μηδενίσθηκε, λόγω των περιορισμών στις μετακινήσεις λόγω κορωνοϊού. Η εταιρεία απέλυσε προσωρινά το 90% των 10.000 υπαλλήλων της την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου.
Τόσο ο πρωθυπουργός Αντόνιο Κόστα, όσο και ο υπουργός Οικονομικών Μάριο Σεντένο έθιξαν μέσα στη βδομάδα την πιθανότητα να εθνικοποιηθεί η ΤΑΡ, με τον Κόστα να θεωρεί την εταιρεία άκρως απαραίτητη για τη χώρα. Η Πορτογαλία καταγράφει 18.091 επιβεβαιωμένα κρούσματα και 599 θανάτους. Η χώρα αναμένεται να παρατείνει την κατάσταση έκτακτης ανάγκης για δύο ακόμη εβδομάδες την Παρασκευή.
– Από την πλευρά της, η Vietjet Aviation έχει συνάψει συμφωνίες με τους δανειστές της για να καθυστερήσει την αποπληρωμή των δανείων, που χρησιμοποιούσε για να αγοράσει αεροσκάφη, δήλωσε σήμερα η βιετναμέζικη αεροπορική εταιρεία .
«Η Vietjet έχει συνάψει συμφωνίες με εγχώρια και διεθνή χρηματοπιστωτικά ιδρύματα για να καθυστερήσει την πληρωμή του 70% -80% για τα αεροσκάφη της για 3-12 μήνες», αναφέρει σε δήλωσή της η εταιρεία, προσθέτοντας ότι στους δανειστές της περιλαμβάνουν οι τράπεζες HSBC, Citibank και η Παγκόσμια Τράπεζα.
Η Vietjet δήλωσε ότι επιδιώκει επίσης να μειώσει τα κόστη της κατά 30% -70% και να καθυστερήσει τις πληρωμές σε άλλους προμηθευτές.
«Είναι τμήμα των προσπαθειών μας να διατηρήσουμε την κανονική δραστηριότητά μας και να προετοιμαστούμε για μια ισχυρή ανάκαμψη όταν τελειώσει η πανδημία», δήλωσε στο Reuters ο αντιπρόεδρος της Vietjet Νγκουγιέν ΘΙ Θούι Μπινχ όπως μεταδίδει το ΑΠΕ – ΜΠΕ.
Η Vietjet και άλλες αεροπορικές εταιρείες άρχισαν να επαναλαμβάνουν από σήμερα τις εσωτερικές εμπορικές πτήσεις στο Βιετνάμ, μετά τη μερική άρση από την κυβέρνηση του 15μερου lockdown σε ορισμένα μέρη της χώρας.
Ο Μπινχ ενημέρωσε πως κατά τη διάρκεια της απαγόρευσης αυξήθηκε ο όγκος των μεταφορικών πτήσεων από την εταιρεία, συμπεριλαμβανομένης της μεταφοράς ιατρικών προμηθειών.
Το Βιετνάμ ανακοίνωσε σήμερα 268 κρούσματα κορωνοϊού στη χώρα χωρίς θανάτους.