Με μειωμένο στόλο θα επανέλθουν οι αεροπορικές εταιρείες, με ορισμένες μάλιστα να δηλώνουν ότι πρόκειται να καθηλώσουν στο έδαφος ίσως και πάνω από το 50% των αεροσκαφών τους.
Ryanair
Η Ryanair επιλέγει αν να χρησιμοποιήσει από 1ης Ιουλίου μόλις το 40% των αεροσκαφών της ενώ σκοπεύει να επανέλθει σταδιακά στη λειτουργία με λιγότερες πτήσεις ανά προορισμό.
Η Ryanair ανακοίνωσε την επιστροφή της μετά την πρόταση της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου ότι θα απαιτούσε από τους ταξιδιώτες να παραμείνουν σε καραντίνα για 14 ημέρες. Παρέχονται εξαιρέσεις για όσους κατοικούν στην κοινή περιοχή ταξιδιού, δηλαδή στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιρλανδία και την νήσο Μαν καθώς και τα λοιπά νησιά της Μάγχης.
Η Ryanair δεν ξεκαθάρισε εάν θα χρησιμοποιήσει το 40% του στόλου της καθ’ όλη της διάρκεια του καλοκαιριού ή εάν θα χρησιμοποιεί περισσότερα αεροσκάφη όσο προχωρά η σεζόν.
British Airways και Iberia
Η εταιρεία IAG, ιδιοκτήτρια των British Airways και της Iberia σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει το 45% του στόλου της, αλλά τα σχέδιά της θα επανεκτιμηθούν ανάλογα με τις προτάσεις της βρετανικής κυβέρνησης.
Η καραντίνα θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερη επίδραση στον όμιλο IAG.
«Είχαμε προγραμματίσει να ξαναρχίσουμε σε αρκετά σημαντική βάση τις πτήσεις μας τον Ιούλιο. Νομίζω ότι θα πρέπει να το αναθεωρήσουμε με βάση όσα είπε ο πρωθυπουργός», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της IAG Willie Walsh στην επιτροπή μεταφορών του βρετανικού κοινοβουλίου. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ryanair Michael O’Leary ωστόσο διαφωνεί με την αποτελεσματικότητα της καραντίνας.
«Η κυβέρνηση δεν μπορεί να επιβάλει την καραντίνα», είπε στο ITV. «Δεν υπάρχει καραντίνα για κανέναν που ταξιδεύει στο μετρό του Λονδίνου, στο οποίο η διάδοση του ιού είναι πολύ ευκολότερη».
Lufthansa
Ο γερμανικός όμιλος της Lufthansa αναμένεται να παρουσιάσει τα σχέδιά του για τις πτήσεις της καλοκαιρινής περιόδου αυτήν την εβδομάδα, ανακοινώνοντας τους προορισμούς στους οποίους θα χρησιμοποιήσει 160 αεροσκάφη, ήτοι το 21% του στόλου της. Η EasyJet από την πλευρά της δεν έχει παρουσιάσει τα σχέδιά της για την επανέναρξη των πτήσεων.
Air France-KLM
Όπως αναφέρει το περιοδικό Forbes, ο γαλλο-ολλανδικός όμιλος Air France-KLM σχεδίαζε να χρησιμοποιήσει μόνο το 20% του στόλο του, αλλά επανεξετάζει τα σχέδιά του για να μην απολέσει σημαντικό μερίδιο της αγοράς. «Σκοπός μας είναι να λειτουργήσουμε στο ίδιο σχετικά επίπεδο με τους ανταγωνιστές μας», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Air France-KLM Benjamin Smith την περασμένη εβδομάδα.
Οι πτήσεις μικρών αποστάσεων εντός της Ευρώπης «θα επιστρέψουν γρηγορότερα από τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων», δήλωσε ο Smith. «Δεν βλέπουμε όλες τις μεγάλες αγορές μας να ανοίγουν τα σύνορα τόσο γρήγορα όσο μπορούμε να κάνουμε μέσα στην Ευρώπη».
Η EasyJet και η Ryanair προσφέρουν μόνο πτήσεις μικρών αποστάσεων ενώ η Iberia σχεδιάζει να προσθέσει πτήσεις αυτό το καλοκαίρι μεταξύ των ΗΠΑ και της Ισπανίας.
Η επιστροφή της Ryanair θα γίνει χωρίς την κενή μεσαία θέση των επιβατών, κάτι που η εταιρεία είχε απορρίψει εξ αρχής ως ασύμφορη. Παρόμοια πολιτική θα ακολουθήσει και η Lufthansa, ενώ ακόμα και η IATA απέρριψε τις προτάσεις για κενές θέσεις.