Τρία ελληνικά λιμάνια βρίσκονται ανάμεσα στους βασικούς προορισμού της MSC Cruises που θα επανεκκινήσει τις κρουαζιέρες της από τις 22 Αυγούστου στη Μεσόγειο, με δύο από τα 17 κρουαζιερόπλοιά της.
Το MSC Grandiosa και το MSC Magnifica θα πραγματοποιούν 7ήμερες κρουαζιέρες στη Δυτική και την Ανατολική Μεσόγειο, αντίστοιχα.
Το MSC Magnifica θα επισκέπτεται πέντε προορισμούς, εκ των οποίων οι τρεις, είναι Κέρκυρα, Κατάκολο, Πειραιάς, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι η Ελλάδα αποτελεί πόλο έλξης για τον κλάδο.
Σημαντικό ρόλο έπαιξε και το γεγονός ότι η Ελλάδα ήταν η πρώτη χώρα που άνοιξε ξανά τα λιμάνια της και υιοθέτησε πρωτόκολλα υγείας και ασφάλειας τα οποία η MSC Cruises ενσωματώνει στα δικά της πρωτόκολλα.
Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος Θεσμικών και Θαλάσσιων Υποθέσεων της MSC Cruises, Κυριάκος Αναστασιάδης, η προετοιμασία της εταιρείας για την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας ξεκίνησε από τις αρχές Μαΐου, όταν συστάθηκε ειδική ομάδα για αυτό με τη συνεργασία τριών καθηγητών στην Ευρώπη που είναι εξειδικευμένοι στη δημόσια υγεία, μεταξύ των οποίων ο καθηγητής Υγιεινής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Χρηστάκης Χατζηχριστοδούλου, που είναι και συντονιστής του προγράμματος Healthy Gateways της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σημαντική τόνισε είναι και η συμβολή του κορυφαίου παγκόσμιου παρόχου υγειονομικής περίθαλψης Aspen Medical, που βοήθησε στην ανάπτυξη του πρωτοκόλλου και των διαδικασιών λειτουργίας.
Ήδη πρόσθεσε από τις αρχές του προηγούμενου μήνα η ΕΕ είχε εγκρίνει τα πρωτόκολλα για την κρουαζιέρα και η Ελλάδα ήταν από τις πρώτες χώρες επιλογής για την εταιρεία για το άνοιγμα του κλάδου.
“Η εταιρεία μας αυτή τη στιγμή διαθέτει 17 κρουαζιερόπλοια τα οποία ήταν όλα αγκυροβολημένα σε διάφορα λιμάνια του κόσμου και πήραμε την απόφαση ότι θα επανεκκινήσουμε την κρουαζιέρα στη Μεσόγειο με δύο δρομολόγια το ένα για δυτική Μεσόγειο από Ιταλία προς Ισπανία και το άλλο για ανατολική Μεσόγειο με κύριο πυλώνα την Ελλάδα” τόνισε.
Προσέθεσε επίσης ότι η MSC με την επιλογή των τριών ελληνικών λιμανιών δίνει μεγάλη σημασία στην Ελλάδα ενώ την εμπιστεύονται και ως το πρώτο μέρος επισκεψιμότητας οι πελάτες της.
Το MSC Magnifica είναι χωρητικότητας 3.200 επιβατών ωστόσο η πληρότητα και με βάση το πρωτόκολλο θα είναι στο 65%-70%, δήλωσε ο κ. Αναστασιάδης.
Το MSC Magnifica θα αναχωρεί από το Μπάρι της Ιταλίας και θα επισκέπτεται, κατά σειρά, Κέρκυρα, Κατάκολο, Πειραιά και στη συνέχεια την Τεργέστη, προτού επιστρέψει και πάλι στο Μπάρι.
Το δρομολόγιο θα πραγματοποιείται σε εβδομαδιαία βάση, έως το τέλος Οκτωβρίου, αρχής γενομένης από τις 22 Αυγούστου βάσει του έως τώρα σχεδιασμού της εταιρείας, υπό την αίρεση της έγκρισης των ιταλικών αρχών και της ετοιμότητας των ελληνικών λιμανιών.
Βάσει αυτού του σχεδιασμού, το πρώτο δρομολόγιο θα φτάσει στην Κέρκυρα στις 23 Αυγούστου, στο Κατάκολο στις 24 και στον Πειραιά στις 25 του μήνα. Εντός του Οκτωβρίου η εταιρεία θα ανακοινώσει το σχεδιασμό της για τον προσεχή χειμώνα.
Τι είναι αυτό που θα δώσει τη σιγουριά στον κόσμο για την κρουαζιέρα
Όπως τόνισε ο Κυρ. Αναστασιάδης, από την ώρα που υπάρχει κάποια κράτηση, ο επιβάτης θα πρέπει να έχει συμπληρώσει μία συγκεκριμένη υγειονομική φόρμα που δείχνει όλα τα στοιχεία του.
Εξήγησε ότι όταν θα φθάσει η ώρα της επιβίβασης στο κρουαζιερόπλοιο στο Μπάρι της Ιταλίας, οι επιβάτες θα φθάνουνε τμηματικώς και όχι όλοι μαζί όπως γινόταν έως σήμερα.
Επίσης κάθε επιβάτης με την υγειονομική φόρμα που έχει συμπληρώσει, αφού υποβληθεί σε τεστ θερμομέτρησης, θα κάνει τεστ για κορονοϊο και σε τριάντα λεπτά θα μπορεί να γνωρίζει η εταιρεία αν κάποιο άτομο είναι θετικό η όχι.
Ανέφερε εξάλλου ότι καθημερινά οι επιβάτες του πλοίου θα υποβάλλονται σε κάθε λιμάνι πριν από την αποβίβαση και επιβίβαση σε θερμομέτρηση. Η εταιρεία για αυτήν την αρχική φάση επανεκκίνησης των δρομολογίων, θα υποδεχθεί μόνο επισκέπτες που είναι κάτοικοι χωρών Σένγκεν.
Ωστόσο όταν κάποιος επιβάτης είναι από κάποια χώρα υψηλού κινδύνου θα είναι αναγκασμένος να έχει κάνει τεστ για κορονοϊό 72 ώρες πριν.
Αναφορικά με την περίπτωση να υπάρξει κάποιο κρούσμα στο πλοίο, ο κ. Αναστασιάδης είπε ότι η εταιρεία έχει μεριμνήσει και στα δύο κρουζιερόπλοια το 10% των καμπινών να είναι για καραντίνα, ενώ οι καμπίνες αυτές είναι ειδικά κατασκευασμένες με δικό τους εξαερισμό προκειμένου να μην μπορούν να επικοινωνούν με τα υπόλοιπα μέρη του πλοίου.