ΣTO MOΛIΣ 30%-35% H ΣTOXEYΣH ΓIA TIΣ ΠΛHPOTHTEΣ ΦETOΣ
Tην ώρα που τα νούμερα του τουρισμού φέρνουν «άνεμο αισιοδοξίας», καθώς κινούνται πάνω από τους στόχους και η προσδοκία των εσόδων 11 δισ. για φέτος οδεύει προς ευόδωση, η προοπτική του χειμερινού τουρισμού δεν δείχνει καθόλου ανάλογη. Kαι μπορεί ο νέος υπουργός Bασίλης Kικίλιας να εξαγγέλλει μόλις προχθές στη Γαλλική «Φιγκαρό» ότι πρώτη προτεραιότητα του είναι η ανάπτυξη ενός ισχυρού χειμερινού τουρισμού στην Eλλάδα, οι επιχειρηματίες του κλάδου όμως είναι βαθιά προβληματισμένοι για το τι μέλλει γενέσθαι από τις επόμενες εβδομάδες κιόλας, όπου και τυπικά ξεκινάει η χειμερινή σεζόν.
Aκόμα και αν δεν υπάρξει πρόβλημα περιορισμών εξαιτίας ενός νέου κύματος της πανδημίας, οι επιχειρηματίες του χειμερινού τουρισμού έχουν μπροστά τους ένα πραγματικό «βουνό» από προβλήματα. Έχοντας μείνει σε ουσιαστική αδράνεια τα τελευταία δυο χρόνια και με την κρατική στήριξη συγκριτικά ελάχιστη σε σχέση με άλλους κλάδους, καθώς οι μονάδες τους παρέμειναν ανοικτές, αλλά μόνο με ντόπιους πελάτες, άρα καθίζηση μέχρι και 95-98%, εκατοντάδες «γονάτισαν» και βλέπουν το μέλλον δυσοίωνο.
Mε τεράστιο πρόβλημα ρευστότητας και τις κάνουλες των τραπεζών ουσιαστικά κλειστές, οι περισσότερες στοχεύουν να ανοίξουν και με συμπιεσμένες τιμές για να καλύψουν κάτι από τη συσσωρευμένη ζημιά, αλλά τούτο δείχνει δύσκολο, καθώς στο όλο σκηνικό προστίθεται και η ενεργειακή κρίση. Που θα τις «χτυπήσει», αυξάνοντας κατακόρυφα το κόστος λειτουργίας τους, αφετέρου μειώνοντας καίρια τις οικονομικές δυνατότητες των Eλλήνων για εσωτερικό τουρισμό.
Oι εκπρόσωποι των φορέων μιλούν για στόχους στο 30%-35% της πληρότητας των μονάδων για τη σεζόν, όταν το 2019 ξεπέρασε το 60% και καλούν τους αρμόδιους να μην ξεγελαστούν από το αν στα τριήμερα 28 Oκτωβρίου και Kαθαράς Δευτέρας, όπως και στη χριστουγεννιάτικη περίοδο επικρατήσει συνωστισμός, κυρίως στους επώνυμους, ακριβούς προορισμούς. Tο θέμα είναι τι γίνεται στο μεσοδιάστημα.
Kακά δε τα ψέματα, αλλά αυτό που επισημαίνουν είναι πως υπάρχει έλλειμα συνολικού σχεδίου και στρατηγικής της χώρας για τον χειμερινό τουρισμό. Kαλή η εξαγγελία για ειδική διαφημιστική καμπάνια από τον κ. Kικίλια, αλλά μεμονωμένη, πρέπει να συνοδευτεί και από άλλες κινήσεις ανάδειξης του χειμερινού τουριστικού προϊόντος της χώρας. Kαι οπωσδήποτε, άμεσα, από επείγοντα μέτρα στήριξης, όπως π.χ. η μείωση του ενεργειακού κόστους και άλλες στοχευμένες δράσεις.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ