Να αναχαιτίσει την οικονομική καταστροφή που υπέστησαν οι επιχειρήσεις από τον κορωνοϊό μέσω της αύξησης της επισκεψημότητας στην περιοχή στοχεύει το νέο πρόγραμμα τουριστικής προβολής του Δήμου Βόλου, το συνολικό του ύψος του οποίου θα αγγίξει τα 678.500 ευρώ.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει νέες δράσεις πέραν των γνωστών με σκοπό να ανταποκριθεί μεγαλύτερη μερίδα επισκεπτών. Σύμφωνα, άλλωστε με την έρευνα που έκανε το τμήμα τουριστικής προβολής του δήμου Βόλου από το φετινό μείγμα των επισκεπτών το 78% είναι Έλληνες. Υπήρχε μεγαλύτερος εμπλουτισμός με αλλοδαπούς σε σχέση με το μείγμα του 2020 αλλά τα ποσοστά συμμετοχής των αλλοδαπών παραμένουν χαμηλότερα από την προ covid 5ετία.
Σε πρώτο πλάνο στόχευσης παραμένουν οι αγορές του Ισραήλ, της Ρουμανίας, της Γαλλίας και της Γερμανίας. Η Γαλλία εδραιώνεται σταδιακά. Οι μεμονωμένοι είναι οι βασικοί επισκέπτες καθώς αποτελούν το 82% των πελατών των καταλυμάτων.
Επίσης καθώς η τιμή δωματίου αυξήθηκε ως μέση τιμή, η κυρίαρχη τάση αφορούσε την διατήρηση της σταθερής τιμής για τα περισσότερα καταλύματα και την αύξηση σε κάποια από αυτά. Η απόφαση αυτή για διατήρηση ή και αύξηση ήταν σωστή καθώς οι μέσες πληρότητες ήταν αυξημένες και δεν επηρεάστηκαν.
Ουδέτερη προσδοκία με μικρή θετική τάση διατυπώνεται από τα καταλύματα για το μέλλον του κλάδου, η οποία διαμορφώνεται κυρίως από τα κλασικού τύπου καταλύματα. Η νέα αεροπορική σύνδεση φαίνεται να έχει ως κύρια δεξαμενή πελατών το Ηράκλειο και τη Μαγνησία. Κύριος επίσης προορισμός είναι ο Βόλος και το Πήλιο.
Ως προς τους στόχους του προγράμματος περιλαμβάνονται:
1. Η ψηφιακή προβολή με τα μέσα Κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να διατηρηθεί ως σημαντικό στοιχείο του μείγματος προβολής.
2. Η αξιοποίηση virtual δράσεων σε αντικατάσταση δια ζώσης [εκθέσεις, εργαστήρια κλπ] θα πρέπει να αντιμετωπιστούν με φειδώ και να αξιολογούνται ad hoc καθώς δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα.
3. Η άμεση επαναφορά της αγοράς σε προ covid κινήσεις απαιτεί την υλοποίηση δράσεων προβολής με την ένταση που χαρακτήριζε την προ covid περίοδο και όχι τη σταδιακή προσαρμογή.
4. Η επιμήκυνση της περιόδου είναι κάτι περισσότερο από αναγκαία συνθήκη για ανάκαμψη και οι συμπληρωματικές υπηρεσίες, πέρα από το πακέτο Ήλιος – Θάλασσα, υποχρεωτική επιλογή. Η προώθηση του PelionRoutes και μαζί με αυτό, όλων των υπαίθριων και θαλάσσιων δραστηριοτήτων είναι βασική επιλογή.
5. Βασικές αγορές παραμένουν η Ελλάδα, το Ισραήλ, η Ρουμανία, η Γαλλία και η Γερμανία. Η Γαλλία εδραιώνεται σταδιακά. Ενισχυτικά οι Γαλλόφωνες – Γερμανόφωνες αγορές.
6. Οι μεμονωμένοι είναι οι βασικοί επισκέπτες και συνεπώς στη στρατηγική προβολής θα κυριαρχεί η γενική επικοινωνία – awareness κοινού και η στοχευμένη ενημέρωση σε specialists.
Ιδιαίτερης αξίας κρίνεται η σύνδεση πεζοπορίας και πολιτιστικών στοιχείων διαδρομής. Στα χωριά που βρίσκονται στο μήκος της πεζοπορικής διαδρομής: Μακρινίτσα, Σταγιάτες, Πορταριά, Δράκεια, Άγιος Βλάσιος, Άγιος Λαυρέντιος, Άνω Λεχώνια προτείνεται να αναπτυχθεί ενιαία σήμανση πολιτιστικών πόρων και αξιοθέατων κάθε τόπου.
Τέλος προκρίνεται η διερεύνηση της ανάπτυξης ποδηλατικής ταυτότητας ως μέρος της υποστήριξης εμπλουτισμένης ταξιδιωτικής εμπειρίας στον προορισμό. Αυτό θα γίνει μέσω της δημιουργίας του σήματος «Bike Friendly». Το σήμα πιστοποιεί ότι ένας Δήμος-προορισμός πληροί μια σειρά πανευρωπαϊκά αποδεκτών κριτηρίων, που δημιουργούν «ποδηλατική ταυτότητα» στον προορισμό, και διευκολύνουν τον επισκέπτη να χρησιμοποιήσει το ποδήλατο στη διάρκεια των διακοπών του.
Προγραμματίζεται συνεπώς η περαιτέρω αναζήτηση των υποχρεώσεων, που θα δημιουργηθούν για τον Δήμο από την ενδεχόμενη πιστοποίηση του ως «Bike Friendly» με σκοπό τα οφέλη της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου.