Ένα πιλοτικό πρόγραμμα συνεργασίας για την προσέλκυση ψηφιακών νομάδων (digital nomads) και παράλληλα την ενίσχυση της εικόνας του ελληνικού τουρισμούανακοίνωσε το Υπουργείο Τουρισμού σε συνεργασία με τη WIND Ελλάς από το βήμα του Συνεδρίου «Next is now 2021: Ελληνικός Τουρισμός, μια Εθνική Υπόθεση! Δυνατότητες και Προοπτικές».
Στόχος να συμβάλλουν, μέσα από την ανάπτυξη δικτύων νέας γενιάς, στην ενίσχυση των προορισμών με ψηφιακές υποδομές, ώστε να αποτελέσουν τόπους προσέλκυσης και εργασίας για τους επισκέπτες από το εξωτερικό που μένουν το χειμώνα στα νησιά μας ή σε άλλους προορισμούς και δουλέυουν εξ’ αποστάσεως μέσα από τον υπολογιστή τους. Οι τηλεπικοινωνιακές υποδομές και οι υψηλές ταχύτητες διαδικτύου συνιστούν σημαντικά κριτήρια ως προς τη λήψη της απόφασής των τηλεργαζόμενων για το πού θα εγκατασταθούν.
Σύμφωνα με τον Υπουργό Τουρισμού Βασίλη Κικίλια, «Αρκετοί επισκέπτες έμειναν το χειμώνα στα νησιά μας και στους χειμερινούς προορισμούς και δούλεψαν εξ αποστάσεως από εκεί. Αυτό είναι ένα Παγκόσμιο trend, οι Digital Nomads, είναι ένα κομμάτι επισκεπτών που θα θέλαμε στη χώρα. Κατά κύριο λόγο ενισχύει τον τουρισμό off season».
η πρωτοβουλία Digital Nomads θα ξεκινήσει πιλοτικά σε πρώτη φάση στις πόλεις Ερμούπολη, Ηράκλειο και Καλαμάτα, σε συνεργασία και με τον ιδιωτικό τομέα, καταρχάς με την Wind, και με άλλες εταιρείες αργότερα.
«Οι εταιρείες θα δίνουν καλυτέρα πακέτα υπηρεσιών. Εμείς σαν Υπουργείο αναλαμβάνουμε την υποχρέωση να συνεργαστούμε με την τοπική αυτοδιοίκηση ώστε να μπορέσουμε να έχουμε καταλύματα, καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, κ.ά. Να μπορούν οι άνθρωποι να οργανώνουν τη ζωή τους εκεί που θα διαμένουν», τόνισε ο Υπουργός Τουρισμού.
Οι επιελεγμένοι προορισμοί, μέσα από την παροχή εξειδικευμένων προϊόντων, υπηρεσιών και επικοινωνίας για ψηφιακούς νομάδες, καθώς και τη διαθεσιμότητα των ψηφιακών υποδομών, θα καταστούν ιδανικοί για απομακρυσμένη εργασία και υποδοχή ψηφιακών νομάδων. Παράλληλα, συμπληρωματικά προνόμια «loyalty», θα διαμορφωθούν σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και την επιχειρηματική κοινότητα (διαμονή, εστίαση, απλούστευση διαδικασιών, κ.ά.).
«Η τεχνολογία και το μοναδικό τουριστικό προϊόν της χώρας ενώνουν τις δυνάμεις τους και δίνουν την ευκαιρία στο brand name Ελλάδα να ξεχωρίσει ακόμα περισσότερο. Να αφήσει ισχυρό αποτύπωμα στη συνδυαστική εμπειρία εργασίας και αναψυχής. Να προσφέρει οφέλη και στον τομέα ενίσχυσης της εθνικής οικονομίας. Υπουργείο Τουρισμού και WIND έρχονται να τονώσουν την πολύπλευρη εικόνα της χώρας, ως μοναδικού προορισμού και στον επαγγελματικό τομέα. Η πρωτοβουλία Digital Νomads μεγιστοποιεί τον αντίκτυπο του τουριστικού προϊόντος και ενδυναμώνει το προφίλ των ψηφιακών υπηρεσιών, δημοφιλών τουριστικών προορισμών» δήλωσε ο Μιχάλης Αναγνωστάκος, Γενικός Διευθυντής Καταναλωτικού Μάρκετινγκ της WIND Ελλάς.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την εταιρεία αναλυτών Gartner, περισσότερο από το 80% των εταιρειών σχεδιάζει να επιτρέψει στους υπαλλήλους τους να εργάζονται εξ αποστάσεως τουλάχιστον με μερική απασχόληση μετά την πανδημία.