Με περισσότερο από το 75% της υπερπόντιας χωρητικότητας των κρουαζιερόπλοιωννα είναι ήδη σε λειτουργία – σχεδόν το 100% αναμένεται να λειτουργήσει ξανά τον Αύγουστο του 2022, ενώ το 2023 αναμένεταιπλήρη ανάκαμψη της βιομηχανίας κρουαζιέραςαναφέρει η Διεθνή Ένωση Κρουαζιέρας (CLIA) στο πλαίσιο της έκθεσής της “Προοπτικές για την κατάσταση της κρουαζιέρας για το 2022”
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης, σχεδόν 6 εκατομμύρια επιβάτες έχουν ταξιδέψει σε κρουαζιερόπλοια από την επανεκκίνηση της βιομηχανίας κρουαζιέρας πέρυσι. Επιπλέον, 16 νέα πλοία θα αποπλεύσουν φέτος, συμπεριλαμβανομένων πέντε πλοίων που κινούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και εννέα πλοία ειδικών αποστολών (expedition ships).
Η διαδικασία επιστροφής της κρουαζιέρας σε κανονικούς ρυθμούς διευκολύνεται από τα πρωτόκολλα που υιοθετούνται, κάτι που κάνει τους ανθρώπους να επιστρέφουν σε αυτό το είδος διακοπών αναζωογονώντας τις τοπικές και εθνικές οικονομίες. Οι τουρίστες κρουαζιέρας, και οι δαπάνες τους, δημιουργούν θέσεις εργασίας και ευκαιρίες για τις τοπικές κοινότητες σε όλο τον κόσμο.
Συγκεκριμένα, για το 2020, υπήρξαν 5,8 εκατομμύρια επιβιβάσεις επιβατών κρουαζιέρας, μια μείωση κατά 81% σε σχέση με το 2019. Το 2020, η βιομηχανία υποστήριξε 576.000 θέσεις εργασίας, μείωση κατά 51% σε σχέση με το κανονικό. Η συνολική οικονομική συνεισφορά στην παγκόσμια οικονομία ήταν 64,4 εκατομμύρια δολάρια το 2020, μειωμένη κατά 59%.
Όπως επιθσηαμίνεται, η νέα φουρνιά πλοίων θα είναι εξοπλισμένη κατά 100% με Συστήματα Προηγμένης Διαχείρισης Λυμάτων. Στόχος της CLIA είναι οι επενδύσεις των μελών της σε νέες τεχνολογίες και νέα κρουαζιερόπλοια, ώστε να επιτευχθεί ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα στην κρουαζιέρα μέχρι το 2050.
Μέχρι το 2027, οι στόλοι των μελών της CLIA θα αναβαθμιστούν με τους εξής στόχους: 26 κρουαζιερόπλοια με καύσιμα LNG, το 81% της παγκόσμιας χωρητικότητας να διαθέτει Συστήματα Προηγμένης Διαχείρισης Λυμάτων και 174 κρουαζιερόπλοια να μπορούν να τροφοδοτούνται με ενέργεια από την ξηρά.
Τέλος ιδιαίτερης σημασία κρίνεται η συνεχιζόμενη συνεργασία με τις τοπικές κοινότητες στους προορισμούς τους οποίους επισκέπτονται τα κρουαζιερόπλοια. Τέτοιες προσπάθειες σημειώνονται ότι γίνονται σε προορισμούς όπως η Κέρκυρα, το Ηράκλειο, το Ντουμπόρβνικ και η Πάλμα.