Η EasyJet βλέπει μεγάλη ζήτηση για διακοπές στην Ελλάδα και αναμένει να είναι ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας στα ελληνικά νησιά αυτό το καλοκαίρι, εκτιμώντας ότι θαφτάσει στο 90% των επιπέδων προ πανδημίας, παρά τις προκλήσεις από covid και ενεργειακή κρίση που αντιμετωπίζει.
“Οι προορισμοί αναψυχής – οι διαδρομές στην παραλία – μας ωφελούν σε πολλά”, δήλωσε ο ο Διευθύνων Σύμβουλος Lundgren. «Αυτοί οι παραδοσιακοί προορισμοί γύρω από τη Μεσόγειο τα πάνε πολύ καλά», ανέφερε.
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία ο αριθμός των σλοτ της στην Ελλάδα έχει αυξηθεί σε μέγεθος που αντιστοιχεί σε πέντε επιπλέον αεροσκάφη. Οι καλοκαιρινές κρατήσεις κατά τις τελευταίες έξι εβδομάδες προχωρούν σε ρυθμούς που ξεπερνούν τα επίπεδα της αντίστοιχης περιόδου του 2019, καθώς οι επιβάτες προβαίνουν σε κρατήσεις που αφορούν αναχώρηση σε πιο σύντομα χρονικά διαστήματα.
Η ζήτηση που καταγράφει ο αερομεταφορέας για το τέταρτο τρίμηνο, ιδιαίτερα για δρομολόγια προορισμών διακοπών, είναι ισχυρή, και το πρόγραμμα σε αυτούς θα είναι το μεγαλύτερο στην ιστορία του. Η επιβατική κίνηση κατά το τρίμηνο που έληξε το Μάρτιο διαμορφώθηκε σε 11,5 εκατ. επιβάτες, έναντι 1,2 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2021.
Η EasyJet όπως και η British Airways αναγκάστηκαν να ακυρώσουν πτήσεις κατά την περίοδο των διακοπών του Πάσχα, καθώς τα αεροδρόμια βρίσκονται αντιμέτωπα με ελλείψεις πόρων και προσωπικού.
Ενώ η EasyJet αναμένει από τα μέλη του πληρώματος να επιστρέψουν στην εργασία τους καθώς μειώνεται η αύξηση των κρουσμάτων Covid, αυτό δεν έχει συμβεί ακόμη και τα επίπεδα μόλυνσης παραμένουν υψηλά, ανέφερε ο Lundgren. Σε ορισμένες από τις βάσεις του αερομεταφορέα, τα επίπεδα απουσιών είναι έως και 20%, ενημέρωσε.
Η άλλη μεγάλη πρόκληση είναι οι τιμές των καυσίμων, οι οποίες έχουν αυξηθεί μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Η EasyJet είπε ότι είχε αντισταθμίσει το 64% των αναγκών της σε καύσιμα για τους έξι μήνες που έληξαν τον Σεπτέμβριο στα 571 δολάρια ανά μετρικό τόνο, περίπου το ήμισυ της τιμής της αγοράς.