Η επιβατική κίνηση των αεροδρομίων σε όλη την Ευρώπη ανακάμπτει με ταχύτερο ρυθμό από τον αναμενόμενο, με την ACI Europe (Airports Council International) την Παρασκευή να αναθεωρεί την πρόβλεψή της για πτώση το 2022 στο 22% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019 για ολόκληρο το έτος – από την προηγούμενη πρόβλεψη -32% , που δημοσιεύτηκε τον περασμένο Οκτώβριο.
Πλήρης ανάκαμψη στα μεγέθη πριν από την πανδημία αναμένεται τώρα για το 2024 αντί για το 2025. Ωστόσο, η ένωση αεροδρομίων εξέφρασε ένα σήμα κινδύνου, επισημαίνοντας τον «τριπλό κίνδυνο» της γεωπολιτικής αναταραχής, της επιδείνωσης των οικονομικών συνθηκών και της εμφάνισης νέων παραλλαγών Covid που δημιουργούν σημαντική αβεβαιότητα.
Ο γενικός διευθυντής της ACI Europe, Olivier Jankovec, δήλωσε ότι η χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών και η περιορισμένη ζήτηση έχουν δημιουργήσει ένα «αισιόδοξο σενάριο», αλλά αυτό τροφοδοτείται σε μεγάλο βαθμό από τα ταξίδια αναψυχής και την επέκταση της χωρητικότητας των αερομεταφορέων χαμηλού κόστους.
Ο Jankovec τόνισε επίσης την ανάγκη επαγρύπνησης καθώς «δεν έχουμε κάποιο σχετικό εγχειρίδιο στην Ευρώπη -πόσο μάλλον παγκοσμίως- για το πώς να αντιμετωπίσουμε τις μελλοντικές παραλλαγές της Covid-19 όσον αφορά τα ταξίδια».
«Πέρα από τις άμεσες επιχειρησιακές προκλήσεις από θέματα στελέχωσης, δεν υπάρχει διαφυγή από τις αυξανόμενες γεωπολιτικές εντάσεις και τους φόβους για στασιμοπληθωρισμό που σημαίνει ότι οι κίνδυνοι για την εναέρια κυκλοφορία πηγαίνουν μόνο προς μία κατεύθυνση – προς τα κάτω», πρόσθεσε.
Η ένωση προέτρεψε επίσης τις κυβερνήσεις και τις ρυθμιστικές αρχές να δουν πέρα από τη διαμάχη για τις οικονομικές ποσοστιαίες μονάδες και να διασφαλίσουν ότι τα αεροδρόμια της Ευρώπης είναι σε θέση να δημιουργήσουν τις ταμειακές ροές και να αποκαταστήσουν την ισχύ του ισολογισμού που απαιτείται για να αποφευχθεί μια κρίση ως προς τις επενδύσεις στα αεροδρόμια.