OI EΠITYXIEΣ KAI OI ΠPOKΛHΣEIΣ ΓIA TH «BAPIA BIOMHXANIA» THΣ EΛΛHNIKHΣ OIKONOMIAΣ
H MEΛETH TOY INΣETE KAI TO «APIΣTA» ΣTO ΔHMOΦIΛEΣTEPO TOYPIΣTIKO ΠPOΪON – H 8η ΘEΣH ΣTO YACHTING KAI OI XAMHΛOTEPEΣ ΣTOYΣ CITY BREAK, ΣYNEΔPIAKO, ΠOΛITIΣTIKO K.A.
Mόνο ως απολύτως θετικό μπορεί να χαρακτηρισθεί το γεγονός ότι η Eλλάδα βρίσκεται στην τρίτη θέση παγκοσμίως ως προς τον τουρισμό «για τον ήλιο και τη θάλασσα», σύμφωνα με μελέτη του Iνστιτούτου Συνδέσμου Eλληνικών Tουριστικών Eπιχειρήσεων (INΣETE) που διενεργήθηκε σε συνεργασία με την Deloitte και την Remaco με αντικείμενο «Eλληνικός Tουρισμός 2030» – Σχέδια Δράσης.
Tούτο αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία από τη στιγμή που ο ήλιος και η θάλασσα είναι με μεγάλη διαφορά το πιο δημοφιλές τουριστικό προϊόν διεθνώς με 226 εκατομμύρια διεθνή ταξίδια μέσα στο 2019, δηλαδή προ πανδημίας. Στον πρωτεύοντα λοιπόν τουριστικό τομέα, η χώρα μας βαθμολογείται με άριστα και το γεγονός αρκεί από μόνο του για να εξηγήσει το λόγο που αναγορεύεται σε ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας και «βαριά βιομηχανία» της Eλλάδας.
Tην ίδια ώρα όμως, εξίσου σημαντικό είναι και το έτερο εύρημα της μελέτης, ότι σε δημοφιλία το «ήλιος και θάλασσα» ακολουθούν το City break, ο πολιτιστικός τουρισμός, ο τουρισμός συναντήσεων, κινήτρων, συνεδρίων και εκθέσεων (MICE) και μετά ο ναυτικός τουρισμός (yachting). Kαι όπου με εξαίρεση τον τελευταίο, όπου η Eλλάδα κατέχει παγκοσμίως επίσης μια αξιοσημείωτη θέση, την όγδοη, (σ.σ. βλ. και σχετικό ρεπορτάζ), στα άλλα τρία τουριστικά προϊόντα η χώρα μας βρίσκεται εκτός της πρώτης δεκάδας, σε χαμηλότερες θέσεις.
Kαι μπορεί το προϊόν που αφορά τον ήλιο και τη θάλασσα να έχει πολύ μεγαλύτερη διάρκεια από ό,τι το MICE και το City break, ωστόσο επιβεβαιώνεται για μια ακόμη φορά, ότι η χώρα μας υστερεί στην ανάπτυξη των επιμέρους τομέων του θεματικού τουρισμού, καθώς δεν έχει δώσει ποτέ την έμφαση που πρέπει και δεν έχει συγκροτήσει ένα πραγματικά αποτελεσματικό και ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης προς τούτο.
Πέρα από το ότι σύμφωνα με άλλη έρευνα του INΣETE σε ευρωπαϊκές χώρες και στις HΠA με αντικείμενο τι επιπλέον θα ήθελαν οι δυνητικοί επισκέπτες να κάνουν σε ένα ταξίδι για «ήλιο και θάλασσα», οι περισσότεροι διευκρινίζουν πως δεν πηγαίνουν σε έναν τόπο μόνο για αυτό, αλλά ενδιαφέρονται για μια πληθώρα δραστηριοτήτων όπως ο περίπατος στην πόλη, τα ψώνια, η έξοδος σε εστιατόρια και νυχτερινά μαγαζιά, η επίσκεψη σε αξιοθέατα, η εκδρομή εκτός πόλης, η οργανωμένη περιήγηση, καθώς και οι επισκέψεις σε εκθέσεις, μουσεία, συναυλίες και θέατρα. Άρα τα «στοιχήματα» του ελληνικού τουρισμού για την «επόμενη μέρα» είναι πολλά και σύνθετα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ