Τελικά η Ελλάδα έρχεται και επιβεβαιώνει το βασικό κανόνα του marketing που δεν είναι άλλος από το ότι η δυσφήμιση είναι (τελικά) η καλύτερη διαφήμιση.
Από την στιγμή που η Ελλάδα μπήκε σε κρίση, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της διεθνής επικαιρότητας.
Σε καθημερινή βάση δημοσιεύματα επικριτικά για την Ελλάδα, την οικονομία της και τους πολίτες κάνουν το γύρο του κόσμου.
Όμως αυτό φαίνεται να λειτουργεί διαφορετικά στους δέκτες των ειδήσεων καθώς αυτοί ψηφίζουν Ελλάδα δαγκωτό για τις διακοπές τους.
Έτσι μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός πως την τέταρτη θέση στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων καταλαμβάνει η Ελλάδα ως τουριστικός προορισμός για το τρέχον έτος, σύμφωνα με έρευνα του Ευρωβαρόμετρου.
Πιο συγκεκριμένα, η χώρα μας για το 2012 βρίσκεται με ποσοστό 4% στην τέταρτη θέση, μετά την Ισπανία με ποσοστό 10%, την Ιταλία με 7% και τη Γαλλία 6%. Ακολουθούν η Αυστρία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία με 3%. Το 2011 η Ισπανία ήταν η χώρα που δέχτηκε τους περισσότερους επισκέπτες.
Θα έρθουν το καλοκαίρι
Το 41% των ερωτώμενων που θα ταξιδέψουν το 2012, σχεδιάζει μεγαλύτερης διάρκειας διακοπές (από τέσσερις έως 13 διανυκτερεύσεις), αντί για μικρής διάρκειας ταξίδια (27%).
Σύμφωνα με την ίδια δημοσκόπηση, το 2011, το 70% των Ελλήνων δεν πήγε διακοπές, λόγω οικονομικής στενότητας, ενώ σε ποσοστό 80% όσοι πήγαν διακοπές, έμειναν στην Ελλάδα.
Στην ερώτηση «η τρέχουσα οικονομική κατάσταση έχει επηρεάσει τα σχέδιά σας για διακοπές το 2012;» το 48% των Ελλήνων απαντά ότι θα πάει διακοπές, αλλά έχει αλλάξει σχέδια (έναντι 33% στην ΕΕ) και το 35% απαντά ότι δεν σκοπεύει να πάει διακοπές. Στην Ευρώπη, το 73% των πολιτών δηλώνει ότι θα πάει διακοπές το 2012.