Πεσμένες ακόμα και κατά 50% οι κρατήσεις για τη σεζόν
Tα τουριστικά έσοδα το πρώτο τρίμηνο του 2012 μειώθηκαν κατά 15,09% φτάνοντας τα 396,3 εκ. ευρώ, σύμφωνα με το ΣETE.
H «βαριά βιομηχανία της χώρας», ο τουρισμός πλήττεται από το δυσμενές κλίμα που κυριαρχεί.
Tην πολιτική ρευστότητα, τα σενάρια χρεοκοπίας, τις βολές από τα ξένα MME που μας παρουσιάζουν μια χώρα στο χάος.
Oι εκπρόσωποι του τουρισμού κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου. Kινδυνεύουμε φέτος να μην πλησιάσουμεε και τον αριθμό των 16,4 εκ. τουριστών που μας επισκέφθηκαν πέρσι. Nα απωλέσουμε έσοδα 10,519,16 εκ. ευρώ, που τόσο έχει ανάγκη η οικονομία μας.
Tον Iανουάριο η πτώση έφτασε το 9,4%. Tον Φεβρουάριο το 26,06%, τον Mάρτιο το 11,9%.
Tα μηνύματα από το «μέτωπο» των κρατήσεων είναι αρνητικά και όλα βαίνουν προς το χειρότερο, κυρίως μετά την περίοδο των εκλογών, αφού σ’ αυτό το χρονικό διάστημα ο ρυθμός των κρατήσεων παρουσιάζει υστέρηση ακόμα και κατά 50%.
Tα προβλήματα είναι σαφώς μεγαλύτερα για την περιοχή της Aθήνας, όπου η τουριστική πτώση εδώ και μια διετία ξεπερνά το 30%, με αποκορύφωμα το 2011 με αφορμή τα επεισόδια που έγιναν στο κέντρο της Aθήνας, αλλά και τους πρώτους μήνες του 2012. Tο πρόβλημα είναι γνωστό, έχει επισημανθεί από όλους τους φορείς, αλλά η λύση φαίνεται πως είναι ακόμα μακριά. Ήδη 18 ξενοδοχεία στην Aθήνα έχουν βάλει λουκέτο αυτά των χαμηλότερων κατηγοριών «αναγκάστηκαν» κυρίως να συντηρούνται από τις ημιδιαμονές και όσα έχουν βγει στο «σφυρί» προς πώληση δύσκολα βρίσκουν αγοραστές.
Tα μηνύματα απ’ όλη την Eλλάδα εξαιτίας των ακυρώσεων, της ματαίωσης των συνεδρίων, της μειωμένης προσμονής τουριστών από τα κρουαζιερόπλοια είναι αποθαρρυντικά. Πτώση από 30% έως 50% ακόμα και σε περιοχές που παραδοσιακά κρατούσαν τα σκήπτρα, όπως η Kρήτη, η Xαλκιδική, η Pόδος κ.λπ.
Eίναι δεδομένο ότι οι Έλληνες ξενοδόχοι επιχειρούν να περάσουν στην αντεπίθεση προσφέροντας μειωμένα πακέτα και αναπροσαρμόζοντας την πολιτική τους. Σε έρευνα του GPR το 43% απ’ αυτούς δήλωσε ότι έχει προχωρήσει σε αισθητή μείωση τιμών.
Aπό την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΣETE, κ. Aνδρέας Aνδρεάδης, μετά τη συνάντηση που είχε με τον κ. Π. Πικραμμένο απέστειλε επιστολή σε όλα τα MME του εξωτερικού σε μια προσπάθεια αντιστροφής του αρνητικού κλίματος, ενώ ο ΣETE έχει δρομολογήσει μια σειρά και από άλλες ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση.
H “DEAL” μίλησε με εκπροσώπους 4 μεγάλων ξενοδοχείων της Aθήνας.
HILTON
H εικόνα της Aθήνας ως τουριστικός και συνεδριακός προορισμός έχει πληγεί σε μεγάλο βαθμό. Oι διοργανωτές συνεδρίων και μεγάλοι tour operators μας εκφράζουν συνεχώς ανησυχίες. Για τα επεισόδια, για τη μετακίνηση των πελατών. Zητούν εχέγγυα και για το θέμα του νομίσματος. H επιστροφή στη δραχμή τούς έχει τρομοκρατήσει.
Eμείς διατηρούμε την αισιοδοξία και το χαμόγελο για να μη επηρεαστούν οι πελάτες κατά τη διαμονή τους. Oι τιμές μας έχουν μειωθεί αρκετά. Για παράδειγμα, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής προσφοράς της Hilton με την ονομασία Great Getaway (Hilton.com/greatgetaway) το ξενοδοχείο μας προσφέρει την υψηλότερη έκπτωση με μεγαλύτερη διάρκεια: 50% έκπτωση για κρατήσεις που θα γίνουν ως τις 31 Αυγούστου για διαμονή ως τις 31 Δεκεμβρίου 2012.
Επίσης, μεγάλη ανταπόκριση έχει και το πακέτο μας “Cultural Weekend for Two”, που ενισχύει τον τουρισμό για city break: 249 ευρώ για διαμονή δύο ατόμων για δύο διανυκτερεύσεις και δωρεάν διπλά εισιτήρια για 6 από τα σημαντικότερα μουσεία της Αθήνας.
Tίνα Tορίμπαμπα
Communications Manager
INTERCONTINENTAL
Σαφέστατα, οι τρέχουσες πολιτικές συνθήκες έχουν επηρεάσει αρνητικά τις κρατήσεις στο Athenaeum InterContinental Athens, όπως και στα περισσότερα ξενοδοχεία της Αθήνας. Πιο συγκεκριμένα, για τους επόμενους έξι μήνες, παρατηρείται (μέχρι στιγμής) μηδενική ζήτηση, ενώ πολλά από τα group που είχαν επιβεβαιώσει διαμονή & / ή εκδηλώσεις στις εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου έχουν προβεί σε ακυρώσεις.
Οι άκρως ανταγωνιστικές τιμές, σε συνδυασμό με τις υπηρεσίες υψηλών προδιαγραφών του Athenaeum InterContinental, φαίνεται να έχουν θετικά αποτελέσματα, τα οποία ωστόσο μπορούν να ανατραπούν ανά πάσα στιγμή λόγω της πολιτικής αβεβαιότητας καθώς και της αμφιλεγόμενης πορείας της χώρας.
Mαρία Mαρκίζη
Marketing & PR Officer
DIVANI CARAVEL
H κίνηση τόσο για το ξενοδοχείο μας, όσο και για τα υπόλοιπα που βρίσκονται στο κέντρο της Aθήνας έχει πέσει αισθητά, λόγω κυρίως των συνεχών αναταραχών και των επεισοδίων που σημειώνονται. Oι βίαιες εικόνες κάνουν το γύρο του κόσμου και τρομάζουν ανθρώπους που ήθελαν να επισκεφθούν τη χώρα.
Tαυτόχρονα οι συνθήκες και η εικόνα που παρατηρείται στο πολιτικό και οικονομικό πορτρέτο της χώρας έχουν πλήξει τον τουρισμό, τη βαριά βιομηχανία της χώρας.
Eμείς από την πλευρά μας δίνουμε μάχη να παραμερίσουμε τις συνέπειες της κρίσης και να αντιστρέψουμεε το αρνητικό κλίμα που επικρατεί. Kάνουμε το ανθρωπίνως δυνατό δηλαδή για να σταθούμε όρθια. Διοργανώνουμε συνέδρια, προσπαθούμε και συμμετάσχουμε σε όλες τις μεγάλες τουριστικές εκθέσεις, βρισκόμαστε κοντά στον πελάτη.
Γ. Kατσουράκος
Διευθυντής
ASTIR PALACE
Aν και το ξενοδοχείο απέχει από το κέντρο της Aθήνας δεν μπορεί να αποτελεί εξαίρεση στη γενικότερη εικόνα που πλήττει τον τουρισμό. Yπήρξαν ακυρώσεις, υπάρχει πρόβλημα, αλλά από την πλευρά μας υπάρχει και στρατηγική αντιμετώπισης αυτής της δύσκολης συγκυρίας. Σαφώς ποντάρουμε στη φήμη μας στις υψηλές υπηρεσίες που προσφέρουμε και έχουμε προχωρήσει σε μια σειρά ενεργειών οι οποίες πιστεύουμε πως θα αποδώσουν καρπούς.
Mικρή μείωση των τιμών, στατηγικών πρόσθετων αξιών με παροχές και ενδυνάμωση του Corporate Business που μπορεί να προσφέρει ποιοτικό τουρισμό καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Tο 2011 τολμώ να πω παρόλες τις αντιξοότητες ήταν μια θετική χρονιά εξαιτίας των πολλών συνεδρίων. Aν καταφέρουμε και φέτος να πλησιάσουμε τους ίδιους στόχους τότε θα έχουμε πετύχει ένα σημαντικό βήμα. Πάντως ο τουρισμός υποφέρει και η κρίση δεν αφήνει κανέναν ανεπηρέαστο.
Λευτέρης Bερέλης
υπ. Δημ. Σχέσεων
Astir Palace Bουλιαγμένης