Ακόμα 18 δισ. ευρώ ως έσοδα μπορεί να φέρει ο ελληνικός τουρισμός, μέχρι το 2021, συμβάλλοντας κατά 37% στην εγχώρια ανάπτυξη η οποία εκτιμάται ότι θα φθάσει συνολικά στα 49 δισ. ευρώ την ίδια χρονιά.
«Ο τουρισμός αναπτύσσεται ταχύτερα από την ελληνική οικονομία», τόνισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κ. Ανδρέας Ανδρεάδης, στην παρουσίαση του νεοσύστατου φορέα «Marketing Greece A.E.», τον επίσημο οργανισμό με αντικείμενο την αποτελεσματική προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, σε συνεργασία με κλαδικούς φορείς του δημοσίου και ιδιωτικού φορέα, καθώς και στη προσέλκυση περισσότερων διεθνών επισκεπτών στη χώρα.
Αναφερόμενος στο επιχειρησιακό σχέδιο σε σχέση με τη Marketing Greece, που εκπόνησε η εταιρία συμβούλων McKinsey, στόχος είναι τα άμεσα έσοδα από τον τουρισμό να ενισχυθούν κατά 3,5 δισ. ευρώ έως το 2017, αγγίζοντας τα 13,5 δις ευρώ και ξεφεύγοντας από τη «μηδενική ή αρνητική αύξηση εσόδων» που παρατηρείται από το 2007-8, με έσοδα που κυμαίνονται στα δέκα έως 11 δισ. ευρώ. Αντίστοιχα τα συνολικά έσοδα από τον τουρισμό αναμένεται να ενισχυθούν κατά οκτώ δισ. ευρώ τον χρόνο. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί σε επιπλέον τέσσερις μονάδες του ΑΕΠ και ουσιαστικά «σηματοδοτείται η ανάπτυξη της χώρας από την κρίση», υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, επισημαίνοντας ότι προϋπόθεση είναι πέρα από τη δραστηριότητα του νεοσύστατου φορέα, να ευοδωθούν και οι συνέργιες με όλους τους εμπλεκόμενους στον τουρισμό, το υπουργείο Τουρισμού, τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ), τις Περιφέρειες και την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας είναι στα δύο εκατ. ευρώ και σε αυτή συμμετέχουν από κοινού ο ΣΕΤΕ με ποσοστό 80%, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ) με 17,5% και η Ενωση Εταιριών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ) με 2,5%. Στα ευρύτερα πλαίσια της εθνικής στρατηγικής για τον τουρισμό, στόχος της Marketing Greece είναι να υποστηρίξει το Υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ στη δημιουργία νέας τουριστικής ταυτότητας της Ελλάδας και των προορισμών της και μέσα από ένα υψηλής ποιότητας πλάνο πολυεπίπεδης επικοινωνιακής στρατηγικής, να αναδείξει τη χώρα ως έναν από τους δέκα σημαντικότερους και ελκυστικότερους παγκόσμια προορισμούς.
Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρία, η οποία θα έχει οικονομική αυτοτέλεια και μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα, θα υλοποιεί συντονισμένες και στοχευμένες δράσεις, με στόχο τη συνολική αναβάθμιση της εμπειρίας του επισκέπτη και την ενεργή προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
«Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της Marketing Greece Α.Ε. αποτελεί ιστορικό σημείο αναφοράς για τον τουρισμό και τις τουριστικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα», δήλωσε ο κ. Ανδρεάδης και πρόσθεσε ότι «στόχος μας είναι να λειτουργήσει σε πλήρη ευθυγράμμιση με την εθνική στρατηγική για τον τουρισμό», ευχαριστώντας το ΞΕΕ, την ΕΔΕΕ και τους χορηγούς – μέλη του ΣΕΤΕ, «για τη γενναιόδωρη συμβολή τους, παρά τη δύσκολη οικονομικά συγκυρία, στην επιτυχή συγκέντρωση του αρχικού μετοχικού κεφαλαίου». Από τον Ιούνιο θα ξεκινήσουν roadshows σε όλη την Ελλάδα, με στόχο την ενημέρωση των Περιφερειών για τις δραστηριότητες της νέας εταιρίας, αλλά και τη συγκέντρωση επιπλέον κεφαλαίων.
Στις προτεραιότητες της Marketing Greece είναι η δημιουργία ενός παγκοσμίου επιπέδου website, που αναμένεται να παρουσιαστεί στα τέλη Σεπτέμβρη, η ανάπτυξη των ηλεκτρονικών μέσων δικτύωσης, η συνεργασία με γραφεία δημοσίων σχέσεων στις βασικές αγορές – στόχους, εφαρμόζοντας ολοκληρωμένα προγράμματα προώθησης επιμέρους τουριστικών περιοχών και τουριστικών προϊόντων.
Θα έχει επίσης συμβουλευτικό ρόλο στην ανάπτυξη ενός πλήρους συστήματος branding της χώρας και των περιοχών της, σχεδιάζοντας και υποστηρίζοντας στρατηγικά σχέδια δημιουργίας και προβολής τουριστικών προϊόντων ανά προορισμό, συμβάλλοντας στη βελτιστοποίηση της εμπορικής διαχείρισης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και την γενικότερη εικόνα της χώρας.
Πιο συγκεκριμένα, η Marketing Greece θα δραστηριοποιηθεί σε πέντε άξονες:
1. Δημιουργία διαδραστικής πλατφόρμας (website), με ολοκληρωμένη πληροφόρηση για τους προορισμούς και τις εμπειρίες στην Ελλάδα, παρέχοντας τη δυνατότητα σχεδιασμού του ταξιδιού, μέσω υπηρεσιών αναζήτησης διαμονής, μεταφοράς και περιήγησης. Θα παρέχεται η δυνατότητα διασύνδεσης με περισσότερες από μία διαδικτυακές μηχανές κρατήσεων (aggregator).
2. Δημιουργία δικτύων δημοσίων σχέσεων σε βασικές αγορές – στόχους, όπως Ρωσία, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Γαλλία και Γερμανία, για τη μετάδοση και αναπαραγωγή θετικής δημοσιότητας και ελκυστικής παρουσίασης των τουριστικών προϊόντων και προορισμών που παρέχει η Ελλάδα. Φιλοξενία υψηλού επιπέδου δημοσιογράφων και opinion leaders, αλλά και δημιουργία δικτύου φίλων της χώρας
3. Δημιουργία προωθητικού περιεχομένου προς δημοσίευση σε διαδικτυακούς τόπους, forums, μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τον διαδικτυακό τόπο της Marketing Greece Α.Ε.
4. Οργάνωση και συμμέτοχη σε διεθνή τουριστικά event με προσκεκλημένους εκπροσώπους της διεθνούς τουριστικής βιομηχανίας και του Τύπου, σε συνεργασία με φορείς του τουρισμού.
5. Παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών στην Πολιτεία, τοπική αυτοδιοίκηση και επιχειρήσεις της χώρας, στην έρευνα αγοράς στις χώρες στόχους και στον σχεδιασμό τουριστικών προϊόντων. Υποστήριξη στο στρατηγικό σχέδιο προώθησής τους με τη δημιουργία υψηλού επιπέδου περιεχομένου, το οποίο θα διανέμεται μέσω των social media, του δικτύου δημοσίων σχέσεων, των γραφείων του ΕΟΤ και των γραφείων τύπου των πρεσβειών της χώρας.