Την προσοχή των χρηστών ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking) εφιστά η Ελληνική Ένωση Τραπεζών (ΕΕΤ), με δεδομένο ότι συνεχίζεται η αποστολή παραπλανητικών μηνυμάτων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε όσους χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένη λειτουργία.
Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση, πέραν των μέτρων που λαμβάνουν οι ίδιες οι τράπεζες, οι χρήστες e-banking θα πρέπει να:
– Σε περίπτωση που υποπτεύονται διαρροή του κωδικού πρόσβασής τους να επικοινωνούν άμεσα με την τράπεζά τους.
– Να αγνοούν «ύποπτα» μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω των οποίων ζητούνται προσωπικά στοιχεία (αριθμός λογαριασμού, μυστικοί προσωπικοί κωδικοί, ονοματεπώνυμο κ.α.) ή περιέχουν συνδέσμους (links) σε «άγνωστες» ιστοσελίδες.
– Να γνωρίζουν ότι οι τράπεζες δεν πρόκειται για κανένα λόγο να ζητήσουν τα προσωπικά τους στοιχεία μέσω e-mail ή τηλεφώνου. Για το λόγο αυτό ο χρήστης θα πρέπει να διαγράφει τα e-mail αυτά ως πλαστά και να αγνοεί αντίστοιχες πιθανές τηλεφωνικές κλήσεις.
– Ο χρήστης θα πρέπει να είναι βέβαιος ότι βρίσκεστε στη σωστή διεύθυνση της τράπεζάς τους (στην ορθή ιστοσελίδα).
– Δεν θα πρέπει να συνδέονται με την ιστοσελίδα της τράπεζάς τους μέσω εξωτερικού συνδέσμου (link) που παρέχει κάποιος τρίτος και ιδιαίτερα μέσω e-mail. Οι χρήστες θα πρέπει να είναι βέβαιοι ότι στην ιστοσελίδα ηλεκτρονικής τραπεζικής της τράπεζάς τους εμφανίζεται το εικονίδιο με το «λουκέτο» μέσω του οποίου μπορούν ανοίγοντας το με διπλό κλικ, να επιβεβαιώνουν ότι βρίσκονται στο ασφαλές περιβάλλον της τράπεζάς τους.
– Να ρυθμίζουν το λειτουργικό σύστημα του υπολογιστή τους και το πρόγραμμα antivirus που χρησιμοποιούν, ώστε να ενημερώνονται αυτόματα.
– Αν δε γνωρίζουν τον ακριβή τρόπο να συμβουλευθούν τον προμηθευτή του υπολογιστή τους.