Τράπεζα της Ελλάδος: Ενίσχυση της χρηματοοικονομικής παιδείας στο πλαίσιο του GMW 2025

H Τράπεζα της Ελλάδος προγραμματίζει εκστρατεία ενημέρωσης μέσω των κοινωνικών δικτύων, εστιάζοντας στους κινδύνους που σχετίζονται με τα κρυπτονομίσματα και την παραπληροφόρηση.

Η Τράπεζα της Ελλάδος, ως εθνικός συντονιστής της παγκόσμιας εκστρατείας ευαισθητοποίησης “Global Money Week” (GMW) του ΟΟΣΑ από το 2022, αναλαμβάνει και φέτος πρωτοβουλίες με στόχο την ενίσχυση της χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης νέων.

Στο πλαίσιο του GMW2025, που θα πραγματοποιηθεί από τις 17 έως τις 23 Μαρτίου με θέμα «Think before you follow, wise money tomorrow», η Τράπεζα της Ελλάδος προγραμματίζει εκστρατεία ενημέρωσης μέσω των κοινωνικών δικτύων, εστιάζοντας στους κινδύνους που σχετίζονται με τα κρυπτονομίσματα και την παραπληροφόρηση. Παράλληλα, το Μουσείο της Τράπεζας θα φιλοξενήσει εκπαιδευτικές δράσεις, ενώ θα διανεμηθεί και σχετικό εκπαιδευτικό υλικό στα σχολεία. Οι ενέργειες αυτές αποσκοπούν στη διαμόρφωση μιας πιο ενημερωμένης και κριτικά σκεπτόμενης γενιάς, ενισχύοντας την ικανότητά της να λαμβάνει ορθές οικονομικές αποφάσεις σε ένα διαρκώς εξελισσόμενο ψηφιακό περιβάλλον. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την ανακοίνωση:

Η Τράπεζα της Ελλάδος είναι από τον Νοέμβριο του 2022 εθνικός συντονιστής της παγκόσμιας εκστρατείας ευαισθητοποίησης του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), “Global Money Week” (GMW) για παιδιά και νέους, σε θέματα χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης.

Δράσεις της Τράπεζας της Ελλάδος

Η Μονάδα Επικοινωνίας της Τράπεζας της Ελλάδος θα πραγματοποιήσει τις προσεχείς ημέρες εκστρατεία ενημέρωσης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, απευθυνόμενη κυρίως στο νεανικό κοινό, μέσω της δημιουργίας ενός σύντομου video με θέμα τα κρυπτονομίσματα, τους κινδύνους που ελλοχεύουν από την ενασχόληση με αυτά καθώς και τους πιθανούς κινδύνους παραπληροφόρησης από μη αξιόπιστες πηγές ενημέρωσης. Η εκστρατεία θα υποστηριχθεί από σχετικό ενημερωτικό υλικό.

Από την Τρίτη 18 έως και την Παρασκευή 21 Μαρτίου το Μουσείο της Τράπεζας της Ελλάδος θα υλοποιήσει μία νέα ψυχαγωγική και εκπαιδευτική δράση, που θα περιλαμβάνει ομαδικές περιηγήσεις στην έκθεση «Προσωπικά Οικονομικά», που εστιάζει στις θεματικές «Αποταμίευση» και «Πίστωση». Στη συνέχεια, οι επισκέπτες της έκθεσης θα κληθούν να αναλάβουν ρόλο «finfluencer», αναπαράγοντας την έγκυρη και αξιόπιστη πληροφορία που έχουν διδαχθεί. Η σχετική δράση του Μουσείου απευθύνεται κυρίως σε μαθητές και μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και σε κάθε άλλη ομάδα ενδιαφερομένων.

Το Μουσείο της Τράπεζας της Ελλάδος θα προχωρήσει σε αποστολή εκπαιδευτικού υλικού προς τους εκπαιδευτικούς στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις των σχολείων της χώρας, που αφορά στις θεματικές «Αποταμίευση» και «Πίστωση» της έκθεσης «Προσωπικά Οικονομικά».
Παράλληλα με τις δικές της δράσεις, η Τράπεζα της Ελλάδος, ως εθνικός συντονιστής του GMW, ενημερώνει τους φορείς που δραστηριοποιούνται σε θέματα χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης για τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία και ενθαρρύνει οικονομικούς φορείς και οργανισμούς να συστρατευθούν στην ευρύτερη προσπάθεια για την προώθηση της χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης, με τελικό στόχο την οικονομική ευημερία των πολιτών και τη χρηματοοικονομική σταθερότητα.

GMW2025: «Think before you follow, wise money tomorrow»

Το φετινό GMW πραγματοποιείται από τις 17 έως τις 23 Μαρτίου 2025 με θέμα «Think before you follow, wise money tomorrow». Οι ψηφιακές εξελίξεις στα χρηματοοικονομικά και στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές αλληλεπιδρούν με χρηματοοικονομικές υπηρεσίες στο διαδίκτυο, από την εμφάνιση «finfluencers» έως την αυξανόμενη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης, μπορεί να δυσκολέψουν τον εντοπισμό αξιόπιστων πληροφοριών και συμβουλών για όλους, ειδικά για τους νέους. Παράλληλα, συναισθήματα και συμπεριφορικές προκαταλήψεις, όπως η νοοτροπία της αγέλης, μπορεί να οδηγήσουν σε κακές οικονομικές αποφάσεις, ειδικά υπό την πίεση των συνομηλίκων ή την επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Σε αυτό το πλαίσιο, είναι ζωτικής σημασίας οι νέοι να αναπτύξουν δεξιότητες ορθής διαχείρισης χρημάτων, να αναγνωρίζουν τα συναισθηματικά ερεθίσματα και να αναπτύξουν κριτική ματιά στις πηγές πληροφοριών. Η ενίσχυση της χρηματοοικονομικής παιδείας μπορεί να βοηθήσει τους νέους να πλοηγηθούν καλύτερα στις χρηματοπιστωτικές αγορές, να αντισταθούν στον πειρασμό και να εντοπίσουν μεροληπτικές συμβουλές, οδηγώντας τελικά σε πιο έξυπνες οικονομικές αποφάσεις.

Τι είναι το Global Money Week;

Η παγκόσμια εκστρατεία ευαισθητοποίησης του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) Global Money Week αναδεικνύει τη σημασία της ενημέρωσης των νέων για βασικές οικονομικές έννοιες με στόχο τη σταδιακή απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, καθώς και την υιοθέτηση στάσεων και συμπεριφορών που είναι απαραίτητες για τη λήψη ορθών οικονομικών αποφάσεων. Το GMW ξεκίνησε το 2012, διοργανώνεται κάθε χρόνο τον Μάρτιο και έχει καταφέρει να προσεγγίσει περισσότερα από 60 εκατ. παιδιά και νέους σε 176 χώρες παγκοσμίως.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

spot_img
spot_img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ