Η απόκτηση του 5% της Τράπεζας Πειραιώς από το τσεχικό fund PPF, αν κι εφόσον βεβαίως επιβεβαιωθεί κι επισήμως, συνιστά την καλύτερη δυνατή απόδειξη οτι ακόμα και κατά τη διάρκεια της κρίσης, τα ελληνικά brand names εξακολουθούν να είναι ελκυστικά, επενδυτικά και όχι μόνο.
Διότι, το εν λόγω fund δεν είναι ούτε τυχαίο, αλλά ούτε και “χθεσινό”. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα του είδους, με σημαντική παρουσία σε Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, αλλά και στις οικονομίες των χωρών που προέκυψαν από τη διάλυση της πρώην ΕΣΣΔ, όπως και στις αγορές της Απω Ανατολής.
Το ενδιαφέρον του επικεντρώνεται κυρίως στον χρηματοπιστωτικό κλάδο, ενώ τώρα τελευταία κάνει ανοίγματα και σε άλλους χώρους, όπως, για παράδειγμα, αυτόν της αξιοποίησης ακινήτων.
Το γεγονός, λοιπόν, ότι αποφασίζει να κάνει ακόμα πιο δυναμική και έντονη την παρουσία του στον ελληνικό χώρο, είναι από μόνο του ένα πολύ θετικό γεγονός.
Το πρώτο, μετά από αρκετό καιρό. Από την Πειραιώς, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν κάνουν κανένα σχολιασμό των εξελίξεων. Αλλωστε, αν δεν γίνουν επίσημες ανακοινώσεις, για να ταυτοποιηθεί η είδηση, τίποτα δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο.
Οπως όμως διαρρέεται, αν κι εφόσον ισχύει ότι το PPF είναι ο κάτοχος του 5% της Πειραιώς, τότε θα συνιστά μια θετική εξέλιξη, για όλους τους λόγους που προαναφέρθηκαν, οι οποίοι κρίνονται κάτι παραπάνω από σημαντικοί.
Ούτως ή άλλως, στην συγκεκριμένη τράπεζα πάντα υππήρχε έντονη η κουλτούρα της εξωστρέφειας και των στρατηγικών – επενδυτικών κινήσεων. Οπότε, μόνο θετικά θα μπορούσε να γίνει αποδεκτή μια τέτοια εξέλιξη. Απλώς, βεβαια, όλα τα παραπάνω μένει να αποδειχθούν στην πράξη…