Την επίδραση του ψηφιακού μετασχηματισμού που φαίνεται ήδη τόσο στην καθημερινότητα όσο και στις αλλαγές που γίνονται στα επιχειρηματικά μοντέλα ανέδειξε το Digitalized 2019 της Alpha Bank, που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2019 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με τη συμμετοχή περίπου 500 στελεχών από την Τράπεζα και κορυφαίες επιχειρήσεις της ελληνικής αγοράς.
H νέα ψηφιακή πραγματικότητα είναι ήδη εδώ
Κύριος στόχος του Digitalized της Alpha Bank, το οποίο διοργανώθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά, είναι η καθιέρωση ενός δημόσιου βήματος διαλόγου μεταξύ κορυφαίων στελεχών της αγοράς, σχετικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων. Όπως, άλλωστε, αναγνώρισαν όλοι οι ομιλητές της διοργάνωσης, η νέα ψηφιακή πραγματικότητα είναι ήδη εδώ αλλάζοντας ριζικά το επιχειρείν και μεταβάλλοντας καθοριστικά την εταιρική κουλτούρα.
CEO Alpha Bank: Οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες αμφισβητούν τα επιχειρηματικά μοντέλα που γνωρίζαμε
Το δικό του στίγμα έδωσε ο CEO της Alpha Bank, Βασίλειος Ψάλτης, ο οποίος στο βιντεοσκοπημένο του μήνυμα σημείωσε:
«Οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες έρχονται να αμφισβητήσουν τα επιχειρηματικά μοντέλα που γνωρίζαμε, να αλλάξουν θεμελιωδώς τις προσδοκίες και συμπεριφορές μας στην αγορά και να μεταβάλλουν την κουλτούρα και την καθημερινότητά μας, τόσο στην προσωπική όσο και στην επαγγελματική μας σφαίρα.
Το Digitalized 2019 αναδεικνύει αυτή την κρίσιμη διαδικασία μετάβασης και στοχεύει στο να καταγραφούν οι πτυχές της επίδρασης του ψηφιακού μετασχηματισμού στην εταιρική κουλτούρα. Υπό την έννοια αυτή, το Digitalized 2019, ως τμήμα του ψηφιακού μετασχηματισμού της Alpha Bank, αποτελεί απόδειξη της επιδίωξής μας να τοποθετήσουμε τους Πελάτες μας στο επίκεντρο της δράσης μας και να τους προσφέρουμε υψηλής ποιότητας υπηρεσίες».
Τι προσφέρει στους πελάτες ο ψηφιακός μετασχηματισμός
Τους βασικούς πυλώνες της ψηφιακής στρατηγικής της Alpha Bank παρουσίασε ο Εντεταλμένος Γενικός Διευθυντής και Chief Digital Officer and Retail Banking Products της Alpha Bank, Δαμιανός Χαραλαμπίδης, ο οποίος τόνισε ότι η “τράπεζα του μέλλοντος” τοποθετεί την εμπειρία του πελάτη στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων της.
Αναφερόμενος στα πρώτα εντυπωσιακά αποτελέσματα του προγράμματος ψηφιακού μετασχηματισμού που εφαρμόζει η Τράπεζα από το 2017, ο κ. Χαραλαμπίδης τόνισε μεταξύ άλλων πως:
– το 50% των συναλλαγών έχει ήδη μεταφερθεί από τα ταμεία των Καταστημάτων στα ψηφιακά κανάλια της Τράπεζας,
– οι Ιδιώτες Πελάτες μπορούν να ανοίξουν νέο λογαριασμό, να αποκτήσουν χρεωστική κάρτα και πρόσβαση στο Alpha web banking, σε οποιοδήποτε κατάστημα, σε 15 μόλις λεπτά,
– η υποβολή των απαιτούμενων εγγράφων για την ανανέωση της νομιμοποίησης των επιχειρήσεων μπορεί πλέον να γίνει και μέσω e-banking, ενώ σε κάθε περίπτωση η διαδικασία ανανέωσης ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 3 ημέρες.
Ο κ. Χαραλαμπίδης παρουσίασε επίσης τα οφέλη από τους νέους τρόπους συνεργασίας που εφαρμόζονται στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού της Τράπεζας (μεθοδολογία agile), τονίζοντας ότι ενισχύεται το ομαδικό πνεύμα και η ικανοποίηση του Προσωπικού, ενώ παράλληλα αυξάνεται σημαντικά η αποδοτικότητα και η αποτελεσματικότητα στη λειτουργία της Τράπεζας.
Κομβική η σημασία του ανθρώπινου παράγοντα για την επιτυχία του ψηφιακού μετασχηματισμού
Ο Chief Customer Officer και CEO Financial Services, Dixons Carphone Group, Ανδρέας Αθανασόπουλος, ως keynote speaker της εκδήλωσης, ανέδειξε την κομβική σημασία του ανθρώπινου παράγοντα για την επιτυχία του ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων. Υπογράμμισε ότι αφετηρία κάθε προσπάθειας ψηφιακού μετασχηματισμού θα πρέπει να αποτελεί η εμπειρία του πελάτη, ο οποίος έχει πλέον ιδιαίτερα αυξημένες προσδοκίες και απαιτήσεις. Ο κ. Αθανασόπουλος έθεσε ως αναγκαία προϋπόθεση για την επιτυχή “ψηφιακή στροφή” των επιχειρήσεων, την αναζήτηση νέων μοντέλων ηγεσίας και συνεργασίας. Αναφέρθηκε, επίσης, στις προκλήσεις αλλά και τις ευκαιρίες που γεννά το νέο πλαίσιο ανταγωνισμού στο οικοσύστημα των fintech και περιέγραψε τον τρόπο με τον οποίο η ανάλυση και διαχείριση δεδομένων μέσω machine learning και artificial intelligence επηρεάζει τον τρόπο λήψης αποφάσεων στις σύγχρονες επιχειρήσεις.
Μεταφέρθηκε η εμπειρία από άλλους κλάδους
Στη συνέχεια, το κοινό της εκδήλωσης είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον πάνελ συζήτησης, στο οποίο κορυφαία στελέχη της αγοράς μοιράστηκαν τη σημαντική εμπειρία τους από τους διαφορετικούς επιχειρηματικούς κλάδους τους οποίους εκπροσωπούν και αντάλλαξαν απόψεις σχετικά με την επίδραση του ψηφιακού μετασχηματισμού στην εταιρική κουλτούρα.
Στη συζήτηση, την οποία συντόνισε η δημοσιογράφος Εύα Αντωνοπούλου, συμμετείχαν ο κ. Ανδρέας Αθανασόπουλος, η Group Strategic Planning, Executive Director του Ομίλου ΤΙΤΑΝ, Αλεξάνδρα Παπαλεξοπούλου, και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Vodafone Ελλάδας, Χάρης Μπρουμίδης. Οι ομιλητές συμφώνησαν ότι σημείο-κλειδί στη διαδικασία του ψηφιακού μετασχηματισμού παραμένει ο άνθρωπος, ενώ η νέα εταιρική κουλτούρα που διαμορφώνεται τόσο στον χρηματοπιστωτικό τομέα όσο και στους υπόλοιπους κλάδους της οικονομίας, θα πρέπει να είναι ευθέως εναρμονισμένη με την τεχνολογική αναβάθμιση προϊόντων και υπηρεσιών καθώς και με τη βελτίωση της συνολικής εμπειρίας των πελατών.
H εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την απονομή των βραβείων στους τρεις νικητές του εσωτερικού διαγωνισμού ψηφιακής καινοτομίας και νέων ιδεών της Alpha Bank, i3 (inspiration-innovationimplementation), ο οποίος διοργανώθηκε για πρώτη φορά φέτος και έτυχε μεγάλης ανταπόκρισης από το Προσωπικό της Τράπεζας. Ακολούθησε η βράβευση των τριών ομάδων που διακρίθηκαν, μεταξύ δεκάδων συμμετοχών από 12 χώρες, στον νέο διαγωνισμό ψηφιακής καινοτομίας FinQuest by Alpha Bank, τον οποίο εγκαινίασε η Τράπεζα τον Σεπτέμβριο του 2019.