Επιταχύνεται ο e-μετασχηματισμός μετά το ξέσπασμα της πανδημίας
Η ψηφιοποίηση της πλειονότητας των τραπεζικών εργασιών που συνεχίζουν να εκτελούνται υποχρεωτικά στο κατάστημα αποτελεί κεντρικό στόχο των τραπεζών για το 2021. Μετά το ξέσπασμα της πανδημίας ο μετασχηματισμός των τεσσάρων συστημικών ομίλων επιταχύνθηκε σημαντικά, ωστόσο θα χρειαστούν ακόμη αρκετά βήματα για να ελαχιστοποιηθούν οι λόγοι επίσκεψης των συναλλασσομένων στο δίκτυό τους.
Οπως επισημαίνει τραπεζική πηγή, σε λίγα χρόνια από σήμερα όλες οι ταμειακές συναλλαγές και η διάθεση της πλειονότητας των απλών προϊόντων καταθέσεων και χορηγήσεων θα γίνονται online. Μόνο τυχαία δεν ήταν η πρόσφατη δήλωση του διευθύνοντος συμβούλου της Alpha Bank Βασίλη Ψάλτη ότι ο όμιλος στοχεύει στην ενίσχυση του ποσοστού των πωλήσεων προϊόντων και υπηρεσιών μέσω Διαδικτύου στο 75%.
«Με την αύξηση των online εργασιών, θα καταστεί δυνατός όχι μόνο ο περιορισμός των μονάδων που λειτουργούμε πανελλαδικά κάτω από τις 1.000, αλλά και η αναμόρφωσή τους προς την κατεύθυνση αύξησης της αποδοτικότητάς τους» σημειώνει ο γενικός διευθυντής συστημικού ομίλου.
Η αναβάθμιση του e-banking, η ανάπτυξη νέων εφαρμογών για κινητές συσκευές και η υιοθέτηση μεθόδων εξ αποστάσεως ταυτοποίησης πελατών αποτελούν βήματα προς αυτή την κατεύθυνση. Πρόκειται για μια διαδικασία που έχει ήδη ξεκινήσει και επιταχύνθηκε μετά την πανδημία. Πλέον, μπορούν να ολοκληρωθούν online μία σειρά από συναλλαγές που μέχρι πρότινος απαιτούσαν επικοινωνία με το τηλεφωνικό κέντρο ή και επίσκεψη σε κατάστημα.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν τα εξής:
Ολες οι τράπεζες επιτρέπουν την online εγγραφή στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking) με άμεση χορήγηση των κωδικών εισόδου σε αυτές.
Δίνεται η δυνατότητα online επικαιροποίησης των εγγράφων για την πιστοποίηση του πελάτη.
Οι Εθνική Τράπεζα και Alpha Bank δίνουν πλέον τη δυνατότητα εγγραφής νέων πελατών χωρίς επίσκεψη σε κατάστημα, με τη χρήση βιντεοκλήσεων για τους σκοπούς της ταυτοποίησης. Σύντομα και οι άλλες τράπεζες θα εφαρμόσουν αυτό το μοντέλο.
Είναι δυνατόν μέσω e-banking το άνοιγμα λογαριασμών και η υποβολή αιτήσεων για νέες πιστωτικές/χρεωστικές κάρτες και καταναλωτικά δάνεια, ενώ διατίθενται και απλά ασφαλιστικά προϊόντα.
Στις κάρτες είναι εφικτή η υπενθύμιση ή αλλαγή του PIN, η τροποποίηση των ορίων τους, το προσωρινό τους πάγωμα ή η αρχική ενεργοποίησή τους.
Παρά την πρόοδο πάντως στις προσφερόμενες υπηρεσίες, ένας μεγάλος αριθμός πελατών όλων των ηλικιών επισκέπτεται τα καταστήματα ακόμη και για τις πιο απλές συναλλαγές, όπως π.χ. την πληρωμή λογαριασμών. «Είναι προφανές ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κλάδου δεν είναι αρκετός. Θα πρέπει να εκπαιδεύσουμε τους πελάτες μας και να τους δώσουμε τα κατάλληλα κίνητρα για χρήση των υπηρεσιών ηλεκτρονικής τραπεζικής» υποστηρίζει τραπεζική πηγή.