Πρόστιμο 500.000 δολαρίων επέβαλαν οι ΗΠΑ στην αεροπορική εταιρεία Asiana Airlines, για την αποτυχία της να βοηθήσει αποτελεσματικά τους επιβάτες και τις οικογένειές τους μετά τη συντριβή ενός αεροσκάφους τον Ιούλιο στο Σαν Φρανσίσκο.
Σύμφωνα με την αμερικανική κυβέρνηση, η κορεατική εταιρεία παραβίασε μία Πράξη του 1997 των Διατάξεων περί Διεθνών Πτήσεων, βάσει της οποίας παρέλειψε να δημοσιοποιήσει άμεσα ένα τηλεφωνικό αριθμό ώστε οι οικογένειες των επιβατών να μπορούν να καλέσουν για πληροφορίες.
Επιπλέον, χρειάστηκαν δύο ημέρες για να επικοινωνήσει η εταιρεία επιτυχώς με τις οικογένειες των περισσότερων επιβατών, ενώ μερικές οικογένειες δεν είχαν πληροφόρηση ακόμη και πέντε ημέρες μετά τη συντριβή.
«Στην εξαιρετικά σπάνια περίπτωση σύγκρουσης, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν την ευθύνη να παράσχουν πλήρη υποστήριξη και βοήθεια στους επιβάτες και τις οικογένειές τους», δήλωσε ο αμερικανός υπουργός Μεταφορών, Άντονι Φοξ.
«Το τελευταίο πράγμα για το οποίο θα έπρεπε οι επιβάτες και οι οικογένειές τους να ανησυχούν σε μια τέτοια περίπτωση είναι πως θα λάβουν πληροφορίες από τους αερομεταφορείς», πρόσθεσε.
Σημειώνεται ότι τρεις κινέζοι έφηβοι που ταξίδευαν στις ΗΠΑ σκοτώθηκαν και πάνω από 200 επιβάτες τραυματίστηκαν στη συντριβή του αεροσκάφους τύπου Boeing 777 κατά την προσγείωσή του στο αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο τον Ιούλιο.