Οι διαπραγματεύσεις του Yanai για εξαγορά της αγαπημένης φίρμας της Μισέλ Ομπάμα έναντι 5 δισ. δολ.
O Tadashi Yanai κατάφερε να μετατρέψει το ραφείο του πατέρα του στη μεγαλύτερη αλυσίδα καταστημάτων ρούχων της Ασίας και να γίνει δισεκατομμυριούχος, αλλά και ο πλουσιότερος Ιάπωνας.
Παρόλα αυτά, η εταιρία του δεν κατάφερε ποτέ να αποκτήσει μια φήμη ανάλογη των ανταγωνιστών της στη Δύση, όπως είναι η Zara ή η H&M. Όσοι φορούν τα ρούχα της Uniglo, που αποτελεί τη «ναυαρχίδα» της Fast Retailing Co. του Yanai, προτιμούν να το κρύβουν, λένε οι ειδικοί του κλάδου. Τώρα, ο 65χρονος επιχειρηματίας ελπίζει να το αλλάξει αυτό. Εάν οι διαπραγματεύσεις του για την απόκτηση της εταιρίας που αποτελεί τη νέα μανία των Αμερικανών και κάνει δυναμική επέκταση και στην Ευρώπη, της J. Crew, καταλήξουν σε deal, ο Yanai θα μπορεί πια να περπατά με το κεφάλι ψηλά, ανάμεσα στα υπόλοιπα αφεντικά της βιομηχανίας της προσιτής μόδας.
Η Fast Retailing βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την εξαγορά της J. Crew με τους τωρινούς ιδιοκτήτες της, τα private equity funds TPG Capital και Leonard Green & Partners. Εάν κλείσει, το deal των 5 δισ. δολαρίων θα φέρει σε ιαπωνικά χέρια μια αλυσίδα καταστημάτων που συγκαταλέγει ανάμεσα στους πελάτες και θαυμαστές της ακόμα και την Πρώτη Κυρία των ΗΠΑ, Michelle Obama. Και αυτό γιατί η J. Crew έχει καταφέρει να δημιουργήσει μια νέα κατηγορία στη μόδα, στην οποία αυτό τον καιρό «παίζει μπάλα» μόνη της. Πουλώντας ποιοτικά ρούχα σε τιμές ακριβότερες από τις μεγάλες αλυσίδες όπως η Zara, αλλά φθηνότερες από τους επώνυμους οίκους μόδας, αποτελεί τη μάρκα για την οποία φυλάνε τις οικονομίες τους οι νεότεροι καταναλωτές των μεσαίων στρωμάτων αλλά και εκείνη στην οποία καταφεύγουν οι πιο πλούσιοι για τα βασικά κομμάτια της γκαρνταρόμπας τους.
Ο συνδυασμός της Uniglo με την J. Crew μπορεί εκ πρώτης όψεως να φαντάζει παράταιρος, όμως, ταιριάζει γάντι στο σχέδιο του Yanai να μετατρέψει την εταιρία του, τη Fast Retailing στο μεγαλύτερο λιανέμπορο ρούχων στον κόσμο. Γιατί με τον πληθυσμό της Ιαπωνίας σε φθίνουσα πορεία, ο επιχειρηματίας θα πρέπει να στραφεί στις ξένες αγορές, εάν θέλει να επιτύχει το στόχο του αυτό. Ήδη, το φθηνό brand του, που ειδικεύεται στα casual ρούχα, πραγματοποιεί δυναμική επέκταση σε νέες αγορές, προσλαμβάνοντας στελέχη από διεθνείς ομίλους της μόδας και μπαίνοντας στο παιχνίδι του ανταγωνισμού με την Inditex και την Hennes & Mauritz.
Για να δώσει στην εταιρία του έναν πιο διεθνή χαρακτήρα, ο Yanai έκανε τα αγγλικά επίσημη γλώσσα της επιχείρησης και προσέλαβε στελέχη από όλο τον κόσμο. Δεν διευθύνει πια, άλλωστε, το μικρό μαγαζί ανδρικών ρούχων που άνοιξε ο πατέρας του στην πόλη Ube, πριν από 60 χρόνια.
Ο Yanai, γιος ενός ράφτη και μιας νοικοκυράς, άρχισε την καριέρα του πουλώντας κουζινικά και ανδρικά ρούχα σε ένα σούπερ μάρκετ, το 1971. Ένα χρόνο αργότερα παραιτήθηκε, για να δουλέψει στην επιχείρηση του πατέρα του. Το 1991, άλλαξε το όνομα της εταιρίας από Ogori Shoji σε Fast Retailing, στο πλαίσιο του σχεδίου του για επέκταση. Και σύντομα, κατάφερε να γίνει ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος λιανέμπορος της Ιαπωνίας. Αντίστοιχα, ο ίδιος ο Yanai έγινε ο πλουσιότερος της χώρας του, με περιουσία 17,6 δισ. δολαρίων.