Η Danone SA ανακοίνωσε πτώση 5,2% των πωλήσεων α΄ τριμήνου, κυρίως λόγω των μη ευνοϊκών κινήσεων στα νομίσματα σε κάποιες βασικές αναδυόμενες αγορές, και καθώς η ανάκαμψη του ομίλου στην κρίσιμη κινεζική αγορά, παίρνει χρόνο.
Η Danone δήλωσε πως οι πωλήσεις υποχώρησαν στα 5,06 δισ. ευρώ από τα 5,34 δισ. ευρώ στην ίδια περίοδο πέρυσι, όταν η γαλλική εταιρεία εμφάνισε ανάπτυξη-ρεκόρ στο τμήμα βρεφικού γάλακτος εξαιτίας της ισχυρής ζήτησης στην Κίνα.
«Το περιβάλλον παραμένει πολύ ευάλωτο και το οικονομικό πλαίσιο δεν έχει γίνει πιο εύκολο στο α΄ τρίμηνο», δήλωσε σε conference call ο οικονομικός διευθυντής της Danone, Pierre-Andre Terisse.
Η Danone, η οποία παράγει τα γιαούρτια Activia και το νερό Evian, έχει πληγεί σε ορισμένες από τις βασικές της περιοχές στη διάρκεια των δύο τελευταίων ετών. Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις στην αγορά της νότιας Ευρώπης ακολουθούν πτωτική πορεία από τη στιγμή που η οικονομική κρίση έπληξε την ισχύ των καταναλωτικών δαπανών.
Πιο πρόσφατα, η Danone υπέστη πλήγμα στις πωλήσεις της στην Κίνα, την τέταρτη μεγαλύτερη αγορά της εταιρείας, καθώς μια μαζική προειδοποίηση από τον βασικό προμηθευτή της Frontera πέρυσι, ανάγκασε τον όμιλο να ανακαλέσει τα βρεφικά τρόφιμα σε οκτώ ασιατικές αγορές.
Σε μια προσπάθεια να ανακτήσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, η Danone έχει ξεκινήσει να επαναπροσδιορίζει τις φίρμες βασικών τροφών της στην Κίνα νωρίτερα φέτος.
Σε οργανική βάση –που δεν περιλαμβάνει τις μεταβολές των νομισμάτων, τις εξαγορές και τις αποσχίσεις- οι πωλήσεις του ομίλου αυξήθηκαν 2,2% στπο τρίμηνο, καθώς η ανάπτυξη στις ΗΠΑ και στη Ρωσία εξισορρόπησε την κατακόρυφη πτώση στις πωλήσεις βρεφικών ειδών στην Κίνα και την ακόμη υποτονική, αν και ελαφρώς βελτιωμένη, ανάπτυξη στην Ευρώπη.
Η Danone επιβεβαίωσε τους στόχους για το σύνολο της χρήσης. Αναμένει ότι η αύξηση των οργανικών πωλήσεων θα διαμορφωθεί στο 4,5%-5,5% για το σύνολο της χρήσης, με τις πωλήσεις να βελτιώνονται ξανά στο β΄ εξάμηνο. Η Danone δεν ανακοινώνει κέρδη σε τριμηνιαία βάση.