Η Heineken NV ανακοίνωσε πτώση 37% στα κέρδη α΄ τριμήνου καθώς τα έσοδα υποχώρησαν λόγω των αποεπενδύσεων και των νομισματικών απωλειών.
Η Heineken, η τρίτη μεγαλύτερη ζυθοποιία παγκοσμίως, με brands όπως η Sol και η Amstel, καθώς και τα επώνυμα lager της, δήλωσε ότι τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν στα 143 εκατ. ευρώ από τα 227 εκατ. ευρώ στην αντίστοιχη περίοδο του προηγουμένου έτους. Οι πωλήσεις στη διάρκεια των τριών πρώτων μηνών του έτους διαμορφώθηκαν χαμηλότερα 2,6% στα 4,04 δισ. ευρώ.
Ενώ η ολλανδική εταιρεία ήταν σε θέση να αυξήσει τα έσοδα οργανικά κατά 3,4%, οι νομισματικές απώλειες και η επίδραση από τις δραστηριότητες που πούλησε τους τελευταίους 12 μήνες, εξισορρόπησαν την βελτίωση.
«Είμαστε ενθαρρυμένοι από τη θετική αρχή της χρονιάς, με συνεχείς βελτιώσεις του αναπτυξιακού momentum στην Αφρική, τη Μέση Ανατολή και τη Λατινική Αμερική, την ενίσχυση στην Ευρώπη και την ανάκαμψη των brands της Heineken στις περισσότερες περιοχές», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Jean-Francois van Boxmeer, προσθέτοντας ότι η αγορά μπύρας στη Ρωσία παρέμεινε δύσκολη και τα αποτελέσματα επηρεάστηκαν ακόμη από τις χαμηλές καταναλωτικές δαπάνες στο Βιετνάμ.
Η Heineken δήλωσε πως αναμένει ακόμη να αυξήσει τις δραστηριότητές της φέτος, με την αύξηση του όγκου να προέρχεται από τις αναπτυσσόμενες αγορές στην Αφρική, στη Μέση Ανατολή, στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού και στη Λατινική Αμερική. Ωστόσο, οι κινήσεις των νομισμάτων αναμένεται να επιβαρύνουν τα αποτελέσματα, ενώ η περαιτέρω εξοικονόμηση κόστους θα βοηθήσει στο να υποστηριχθούν τα κέρδη.