Η Panasonic Corp. ανακοίνωσε σήμερα ότι περιμένει τα καθαρά της κέρδη να αυξηθούν κατά 16% το τρέχον έτος χρήσης μετά την επιθετική αναμόρφωση των δραστηριοτήτων της η οποία χαρακτηρίστηκε από την έξοδο από μη κερδοφόρους τομείς στα ηλεκτρονικά καταναλωτικά είδη.
Για το έτος μέχρι τον Μάρτιο του 2015, ο ιαπωνικός τεχνολογικός κολοσσός εκτιμά ότι τα καθαρά κέρδη θα διαμορφωθούν σε 140 δισ. γεν ($1,37 δισ.), χαμηλότερα από την πρόβλεψη για κέρδη 160,88 δισ. γεν σε δημοσκόπηση 19 αναλυτών της εταιρείας οικονομικών δεδομένων Quick.
Το περασμένο έτος η Panasonic εξέπληξε τους επενδυτές με την ταχύτητα των μέτρων ανάκαμψης – καθώς οι ανταγωνιστές της όπως η Sony Corp. συνέχισαν να γνωρίζουν πιέσεις από την υποχώρηση της ζήτησης για τηλεοράσεις και προσωπικούς υπολογιστές.
Υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο Kazuhiro Tsuga, η εταιρεία βγήκε από την κατασκευή οθονών πλάσματος, πούλησε τις εγκαταστάσεις κατασκευής τσιπ και τη μονάδα φροντίδας υγείας και σταμάτησε την ανάπτυξη έξυπνων τηλεφώνων για αγορές καταναλωτών. Τη Δευτέρα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε περαιτέρω αναδιοργάνωση των δραστηριοτήτων ακουστικών φίλτρων SAW ( surface acoustic wave).
Για να εφαρμόσει τις εν λόγω αλλαγές, η Panasonic ανακοίνωσε νωρίτερα ότι θα βάλει στην άκρη συνολικά 300 δισ. γεν για τα δύο χρόνια μέχρι τον Μάρτιο του 2015, με τα 207,4 δισ. γεν σε κόστη αναδιάρθρωσης να αφορούν το έτος χρήσης που μόλις ολοκληρώθηκε.
Λόγω αυτών των δαπανών αναδιάρθρωσης, η εταιρεία παρέμεινε στο κόκκινο για το τρίμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου. Ωστόσο, για το σύνολο του έτους που έληξε τον Μάρτιο κατέγραψε καθαρά κέρδη 120,44 δισ. γεν, επιστρέφοντας στην κερδοφορία έπειτα από δυο χρόνια μεγάλων ζημιών συνολικού ύψους 15 δισ. δολ.
Τα λειτουργικά κέρδη σημείωσαν άνοδο 90% στα 305,11 δισ. δολ. με έσοδα 7,74 τρισ. γεν, ενισχυμένα 5,9% από την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Η ανάπτυξη είχε οδηγό το πιο αδύναμο γεν, τις ισχυρές δραστηριότητας από τα συστήματα αυτοματοποίησης σε συνδυασμό με την αυξημένη εγχώρια ζήτηση για προϊόντα οικιακών κατασκευών ενόψει της αύξησης του φόρου πωλήσεων τον Απρίλιο.
Ενώ το πιο αδύναμο γεν και οι προσπάθειες για την περικοπή του κόστους έχουν υποστηρίξει μέχρι σήμερα την ανάκαμψη, η εταιρεία διατήρησε το συντηρητικό outlook για το τρέχον έτος, προβλέποντας οριακή άνοδο 0,2% στα έσοδα και αύξηση 1,6% στα λειτουργικά κέρδη.