Οι Ρώσοι συλλέκτες «σαρώνουν» την αγορά
Διέθεσαν πάνω από 20 εκ. στερλίνες σε δημοπρασία του Christie’s
«Το 49% των αγοραστών κατάγεται από την ηπειρωτική Ευρώπη, το 23% από τη Βρετανία, το 23% από τις ΗΠΑ και το 5% από την Ασία»
Αγοραστική μανία έχει καταλάβει τους Ρώσους συλλέκτες, οι οποίοι ήταν οι βασικοί αγοραστές στη δημοπρασία έργων από καλλιτέχνες του 20ου αιώνα, που πραγματοποίησε πρόσφατα στο Λονδίνο ο οίκος Christie’s.
Από τα συνολικά 84,9 εκατ. στερλίνες που συγκέντρωσε η δημοπρασία, οι συλλέκτες από την πρώην Σοβιετική Ένωση διέθεσαν περισσότερα από 20 εκατ. στερλίνες. Τα έργα – τρόπαια καλλιτεχνών των ιμπρεσιονιστών και της μοντέρνας τέχνης συναντούν μεγάλη ζήτηση, καθώς τέτοια ήταν τα 7 από τα 10 ακριβότερα κομμάτια, που πουλήθηκαν πέρυσι σε δημοπρασίες. Έτσι δικαιολογείται το μεγάλο ενδιαφέρον που καταγράφηκε, όταν οι Christie’s έβγαλαν στο σφυρί κομμάτια των Rene Magritte και Pierre Bonnard.
«Έχουν βγει για ψώνια. Πρόκειται για πολύχρωμα έργα που ταιριάζουν τέλεια σε ένα εξοχικό στην Κυανή Ακτή. Αυτή η αγορά κινείται από τους Ρώσους, που μένουν στη Δύση και το Νέο Χρήμα της Ευρώπης. Η αύξηση στις τιμές των εμπορευμάτων αλλάζει τα δεδομένα για αυτούς», εξηγεί στο Bloomberg ο Guy Jennings, έμπορος από το Λονδίνο.
Για αυτό και η Sandra Nedvetskaia, υπάλληλος της Christie’s υπεύθυνη για τους Ρώσους πελάτες, είχε πολλή δουλειά, κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης δημοπρασίας. Έδωσε την τηλεφωνική προσφορά ύψους 7,2 εκατ. στερλινών με το οποίο οι πελάτες της εξασφάλισαν το έργο του Bonnard “Terrasse a Vernon” χρονολογίας 1923. Παράλληλα, χτύπησε επιτυχώς τον πίνακα «L’aimant» του Magritte χρονολογίας 1941 που άλλαξε χέρια αντί 4,7 εκατ. στερλινών και το πορτρέτο της ηθοποιού Lili Damita που φορά μια γούνα από τον Kees van Dongen, το οποίο πουλήθηκε για 3,1 εκατ. στερλίνες.
Το 49% των αγοραστών της δημοπρασίας κατάγεται από την ηπειρωτική Ευρώπη, το 23% από τη Βρετανία, το 23% από τις ΗΠΑ και το 5% από την Ασία. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στράφηκε σε πίνακες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως διακοσμητικά και ειδικά σε εκείνους που δεν βγαίνουν συχνά στην αγορά, όπως το “Danseuse jupes jaunes (Deux danseuses en jaune)” του Edgar Degas, που παρέμενε στην ίδια ευρωπαϊκή συλλογή από το 1899 αλλά πουλήθηκε αντί 5,4 εκατ. στερλίνες. Ο πίνακας του Salvador Dali “Study for ‘Honey is Sweeter than Blood'”, με εμφανείς τις επιρροές του καλλιτέχνη από το φίλο του, τον ποιητή Federico Garcia Lorca δεν είχε εμφανιστεί ποτέ ξανά σε δημοπρασία και πουλήθηκε αντί 4,1 εκατ. στερλινών.