Άλμα άνω του 5,5% σημειώνει η μετοχή της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας BYD, μία ημέρα μετά τη θηριώδη εκτίναξη των κερδών της στο α’ εξήμηνο.
Χάρη στις παραδόσεις-ρεκόρ, η κινεζική κατασκευάστρια ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι τα καθαρά της κέρδη ενισχύθηκαν κατά 204,68% το α’ εξάμηνο του 2023 έτους – δηλαδή σημείωσε καθαρά κέρδη ύψους 1,5 δισ. δολάρια.
Ειδικότερα, η μετοχή της εταιρείας στο Χονγκ Κονγκ ενισχύθηκε κατά 5,6%, ενώ ο τίτλος της στον δείκτη Shenzen στην ηπειρωτική Κίνα κέρδισε 4,75% την Τρίτη.
Τα ισχυρά νούμερα οφείλονται κυρίως στην ταχεία ανάπτυξη της επιχείρησης νέων ενεργειακών οχημάτων, ανέφερε η εταιρεία.
Τα έσοδα του πρώτου εξαμήνου αυξήθηκαν κατά 72,72%, σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2022.
“Αν κοιτάξετε τους αριθμούς της BYD, είναι σαφές ότι η ανάπτυξή της ήταν πολύ ισχυρή, αλλά είμαστε ακόμη πιο εντυπωσιασμένοι από τα περιθώρια κέρδους της. Το μικτό περιθώριο κέρδους της BYD κατά το πρώτο εξάμηνο ήταν 18%. Αυτό είναι το μικτό περιθώριο κέρδους της Tesla”, σύμφωνα με τον Jiong Shao, αναλυτή της Barclays στην Κίνα.
Η κορυφαία σε πωλήσεις μάρκα αυτοκινήτων της Κίνας σημείωσε τις καλύτερες πωλήσεις σε τριμηνιαία βάση όλων των εποχών. Οι πωλήσεις επιβατικών οχημάτων νέας ενέργειας το β’ τρίμηνο ανήλθαν σε 700.244 μονάδες, αυξημένες κατά περίπου 98% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την εταιρεία.
Η αμερικανική ανταγωνίστρια Tesla ανέφερε παραδόσεις 466.140 οχημάτων παγκοσμίως στο β’ τρίμηνο.
Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο με βάση τις πωλήσεις και την παραγωγή. Είναι επίσης η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο.
“Η BYD στοχεύει στη μαζική αγορά όπου η Tesla δεν μπορεί να φτάσει”, δήλωσε ο Vivek Vaidya, συνεργάτης της Frost & Sullivan, στο CNBC την Τρίτη.
“Θα δείτε οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα και θα προσφέρονται σε σημαντικά χαμηλότερη τιμή έναντι των αυτοκινήτων της Tesla με παρόμοια χαρακτηριστικά, εντυπωσιακά αυτοκίνητα με εξαιρετική εμφάνιση”, δήλωσε ο Vaidya.
Η Tesla του Elon Musk μείωσε τις τιμές των Model S και Model X τον Αύγουστο, καθώς η εταιρεία προσπάθησε να κερδίσει μερίδιο αγοράς εν μέσω του αυξανόμενου ανταγωνισμού στην Κίνα. Οι πρόσθετες περικοπές ήρθαν τον ίδιο μήνα που η Tesla μείωσε τις τιμές για τα Model Y και Model 3.
Νωρίτερα φέτος, η BYD και οι εγχώριοι ανταγωνιστές της, όπως η Nio και η Xpeng μείωσαν επίσης τις τιμές.
“Το λειτουργικό περιθώριο κέρδους της BYD ήταν 5%, το οποίο είναι ένα αρκετά υγιές λειτουργικό περιθώριο κέρδους και πολλοί παίκτες στην κινεζική αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν ακόμη και αρνητικό μικτό περιθώριο κέρδους, πόσο μάλλον λειτουργικό περιθώριο κέρδους”, δήλωσε ο Shao.
Ο Vaidya της Frost & Sullivan δήλωσε ότι οι εταιρείες ρίχνουν τις τιμές για να διαθέσουν όσο το δυνατόν περισσότερα οχήματα στην αγορά.
“Για παράδειγμα, η Tesla έχει σημεία φόρτισης και επομένως κάθε χιλιόμετρο που διανύεται με την Tesla, η Tesla παίρνει κάποια χρήματα πίσω. Έτσι, η έκπτωση ή ο πόλεμος τιμών που διεξάγεται είναι για να βγει το μοντέλο στην αγορά”, δήλωσε ο Vaidya.
“Μετά από αυτό, θα αρχίσει να κερδίζει χρήματα”.
Ανταγωνιστικό τοπίο
Η BYD επεκτείνει τις δραστηριότητές της και εκτός του κλάδου των αυτοκινήτων. Τη Δευτέρα, η BYD ανακοίνωσε ότι ο ηλεκτρονικός της βραχίονας εξαγοράζει την επιχείρηση κατασκευής ηλεκτρονικών ειδών κινητής τηλεφωνίας της αμερικανικής Jabil στην Κίνα έναντι περίπου 2,2 δισ. δολαρίων.
Η BYD Electronics κατασκευάζει μια σειρά από προϊόντα, όπως smartphones, tablet PC, οχήματα νέας ενέργειας, ρομπότ και εξοπλισμό επικοινωνιών.
Η εγχώρια ανταγωνίστρια Xpeng δήλωσε τη Δευτέρα ότι αγοράζει την επιχείρηση ανάπτυξης έξυπνων ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Didi σε μια συμφωνία ανταλλαγής μετοχών αξίας 744 εκατ. δολαρίων. Η Xpeng ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να αναπτύξει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για να το λανσάρει το επόμενο έτος υπό νέα μάρκα.
Η Xpeng αναπτύσσει επίσης από κοινού με τη Volkswagen δύο νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα ενσωματώνουν το προηγμένο λογισμικό υποβοήθησης οδηγού της Xpeng για την κινεζική αγορά με στόχο την κυκλοφορία τους το 2026.