Η Stellantis ανακοίνωσε ότι οι παρατεταμένες απεργίες περιόρισαν την παραγωγή στις εγκαταστάσεις της στη Βόρεια Αμερική και κόστισαν στην κατασκευάστρια των Jeep περίπου 3 δισεκατομμύρια ευρώ (3,2 δισεκατομμύρια δολάρια) σε έσοδα.
Τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων κατά την περίοδο των απεργιών επηρεάστηκαν αρνητικά κατά 750 εκατ. ευρώ, σημείωσε η Stellantis την Τρίτη. Παρόλα αυτά ανέφερε καλύτερα από τα αναμενόμενα έσοδα για το γ’ τρίμηνο, ενισχυμένα από τη σταθερή τιμολόγηση, τη βελτίωση των logistics και την ισχυρή ζήτηση για μοντέλα όπως το ηλεκτρικό Jeep Avenger.
Το “σταθερό” κέρδος υποβοηθήθηκε από υγιείς όγκους στη Βόρεια Αμερική, όπου οι τιμές είναι ισχυρότερες απ’ ό,τι στην Ευρώπη, δήλωσε σε σημείωμα ο αναλυτής της Bernstein, Daniel Roeska. Η Stellantis επιβεβαίωσε επίσης τo guidance της για ολόκληρο το έτος.
Τις τελευταίες ημέρες, η αυτοκινητοβιομηχανία κατέληξε σε δοκιμαστικές συμφωνίες με συνδικάτα στον Καναδά και στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη δεξαμενή κερδών του ομίλου. Η τελευταία συμφωνία με την United Auto Workers θα ανεβάσει τον κατώτατο μισθό σε πάνω από $42 την ώρα μέχρι τον Απρίλιο του 2028.
Η Stellantis ακύρωσε ήδη τα σχέδια για εκδηλώσεις στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένης της έκθεσης CES τον Ιανουάριο και θα συνεχίσει να μειώνει το κόστος για να αντισταθμίσει τον αντίκτυπο της απεργίας, δήλωσε η οικονομική διευθύντρια του ομίλου Natalie Knight.
“Ένα από τα εμπορικά μας σήματα είναι η πειθαρχία στο κόστος”, είπε σε τηλεδιάσκεψη με δημοσιογράφους. “Εξετάζουμε τα πάντα – θα συνεχίσετε να ακούτε περισσότερα για αυτόν τον μετριασμό καθώς θα προχωρούμε”.
Η μετοχή της Stellantis που διαπραγματεύεται στο Μιλάνο σημείωνε άνοδο 1,4% στις 9:31 π.μ. τοπική ώρα. Η μετοχή έχει ενισχυθεί κατά περίπου 30% φέτος.
Ο κατασκευαστής επεκτείνει τη γκάμα των ηλεκτρικών οχημάτων του, καθώς η βιομηχανία μάχεται για να διατηρήσει τους αγοραστές μαζικής αγοράς, οι οποίοι έχουν δει τη δύναμη των δαπανών τους να μειώνεται από τον πληθωρισμό. Η μάρκα Citroën άρχισε να δέχεται κρατήσεις αυτόν τον μήνα για το νέο ηλεκτρικό ë-C3 από 23.300 €, καθιστώντας το το φθηνότερο EV που παράγεται στην Ευρώπη. Οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν κατά 37% το γ’ τρίμηνο.
Τα έσοδα του τρίτου τριμήνου αυξήθηκαν στα 45,1 δισ. ευρώ, ξεπερνώντας τις προβλέψεις των αναλυτών. Η εταιρεία αύξησε τις προοπτικές ανάπτυξης για αγορές όπως η Βόρεια Αμερική και η Ευρώπη. Υποβάθμισε ωστόσο τις προοπτικές στη Νότια Αμερική.
Η Stellantis σύναψε αυτό τον μήνα συμφωνία 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ για την εξαγορά μεριδίου στην κινεζική κατασκευάστρια EV Zhejiang Leapmotor Technologies για να τη βοηθήσει να αντιμετωπίσει τις φθίνουσες πωλήσεις στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο και να μειώσει περαιτέρω το κόστος στο πεδίο των EV. Η εταιρεία θα έχει επίσης μερίδιο ελέγχου σε μια κοινοπραξία για την κατασκευή και πώληση αυτοκινήτων Leapmotor εκτός Κίνας.
Η Stellantis ανακοίνωσε ότι αγόρασε ίδιες μετοχές αξίας 500 εκατ. ευρώ κατά το γ’ τρίμηνο και αναμένει να ολοκληρώσει το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών ύψους 1,5 δισ. ευρώ μέσα στο δ’ τρίμηνο.