Αύξηση της κερδοφορίας της κατά σχεδόν 60% εμφάνισε η μητρική εταιρεία του TikTok, αφήνοντας πίσω ανταγωνιστές της μεγαθήρια στον τεχνολογικό κλάδο της Κίνας όπως η Alibaba και η Tencent.
Ειδικότερα, όπως μετέδωσε το Bloomberg επικαλούμενο πηγές με γνώση των στοιχειών που ζήτησαν όμως να μην κατονομαστούν, τα EBIDTA της ByteDance εκτινάχθηκαν σε επίπεδα άνω των 40 δισ. δολαρίων το 2023 από τα 25 δισ. ένα χρόνο νωρίτερα.
Την ίδια ώρα, η μεγαλύτερη σε αξία startup παγκοσμίως είδε τις πωλήσεις της στο ίδιο διάστημα να εκτινάσσονται στα σχεδόν 120 δισ. δολάρια από τα 80 δισ.
Όπως σχολιάζει το Bloomberg, τα αποτελέσματα της χρήσης 2023 σηματοδοτούν την πρώτη φορά που η μητρική του TikTok ξεπερνά τη μεγάλη ανταγωνίστριά της Tencent τόσο σε τζίρο όσο και σε κερδοφορία, καθώς αξιοποίησε τη δημοφιλή πλατφόρμα σύντομων βίντεο για να επεκταθεί στο διεθνές ηλεκτρονικό εμπόριο και να διατηρήσει τη δημοτικότητά της παγκοσμίως.
Σημειώνεται ότι εκπρόσωπος της ByteDance δεν ανταποκρίθηκε σε αίτημα του Bloomberg για σχολιασμό.
Σε κάθε περίπτωση, όπως σημειώνει το πρακτορείο, η ιδιοκτήτρια του TikTok (και της κινεζικής έκδοσής του Douyin) το περασμένο χρόνο θεμελίωσε τη θέση της στους ηγέτες του τεχνολογικού κλάδου της Κίνας δίπλα στις Τencent και Alibaba, που δυσκολεύονται και οι δύο να τονώσουν τους ρυθμούς ανάπτυξής τους εν μέσω οικονομικής αβεβαιότητας και επιφυλακτικότητας των καταναλωτών στη χώρα.
Στην αγορά της Κίνας, το Douyin εξελίσσεται σε μία πλατφόρμα πολλαπλών χρήσεων παρόμοια με το WeChat της Tencent, με πρόσθετα χαρακτηριστικά που μπαίνουν στον τομέα εστίασης της Alibaba, του ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ ανταγωνίζεται και τη Meituan σε παραγγελίες παράδοσης φαγητού.
Σημειώνεται πάντως ότι παρά τα εξαιρετικά ισχυρά αποτελέσματά της, η ByteDance αποφάσισε να αναδιαρθρώσει το management της στην Κίνα τον Φεβρουάριο, με την Kelly Zhang να αποχωρεί από τη θέση της διευθύνουσας συμβούλου χωρίς σχέδια διορισμού διαδόχου της.
Στο εξωτερικό, η επιτυχημένη ανάπτυξη του TikTok Shop σε αγορές όπως των ΗΠΑ και της Νοτιοανατολικής Ασίας έχει φέρει νέες πηγές εσόδων στην εταιρεία πέρα από το μάρκετινγκ. Ενδεικτικά, η TikTok επιδιώκει να δεκαπλασιάσει το ηλεκτρονικό της εμπόριο στις ΗΠΑ φέτος με 170 εκατομμύρια χρήστες στη χώρα.